HİZMETLERİMİZ

TEKLİF AL

SEO HİZMETİ

The Adam Yazılım olarak, sitenizin arama motorları içerisinde yükselmesi; sizlere daha fazla tanınırlık, güvenilirlik ve bu doğrultuda ziyaretçi sayısında ciddi bir artış sağlayacaktır. Bu yüzden siteniz hangi sektöre mensupsa, konuya ilişkin rekabet taraması yapmakta ve ulaşabilmeniz muhtemel noktaları sizlere sunmaktayız.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) ekibimizin bu alandaki yetkinliği, daha öncesinde yaptıkları çalışmalarla da doğrudan kanıtlanmış durumdadır. Hem site içi hem site dışı olarak uygulamaya koyduğumuz SEO planlamaları sayesinde, sitenizin potansiyelini en yüksek şekilde kullanabilecek ve kazanacağınız ziyaretçiler sayesinde hit artışı yaşayacaksınız.

arama-motoru-optimizasyonu-seo

“Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelen “Search Engine Optimization” (seo) kavramı, sektörlerin internete kaymasıyla çok büyük önem kazanmıştır. Eğitimimizin ilk aşamasında “Google” arama motorunun tarihçesinden bahsedilerek kuruluş ve gelişim aşamaları anlatılmaktadır.

Bu aşama sonrasında arama motoru mantığı anlatılarak Google’ın algoritmasından detaylı olarak bahsediliyor. Bunun yanında seonun amacının ne olduğu ve kullanacağımız terimler anlatılıyor.

Seo yapılırken birden çok mantıkla hareket edilir. Seonun en önemli terimlerinden olan doğallık, çeşitlilik, sadelik, farklılık kavramlarından bahsedilir. Google arama motorunun siteler için kullandığı birden fazla servisi vardır. Google Trens, Google Analiystc, Google Adwords, Google Maps gibi bazı servislerin detaylı olarak nasıl kullanıldığı, seoya etkilerinin neler olduğu konuları anlatılır.

Site çalışmaları yapılırken veya bittikten sonra sitede yapılacak anahtar kelime çalışmalarının faydaları, seoya etkileri; sitemizi oluştururken Google’ın bize söylediği “sitenizi bana optimize edin”in ne olduğu; Meta taglar (title, description, keywords), sayfa başlığı, yazı başlığı, konu başlığı, resim boyutları, resim açıklamaları, link yapıları, sayfa hızı ve benzeri “site içi” çalışmalar üzerine birçok konulara değinilir.

Site yapım çalışmaları bittikten sonra yapılması gereken “site dışı” seo çalışmalarına; yani dizin çalışmaları, backling çeşitliliği, kalitesi, sürekliliği, sayısı gibi derslere başlanır. Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle seo kavramı da başlı başına değişmiştir. Facebook, Twitter, Friendfeed gibi sosyal medya platformları etkin kullanarak, seoya etkilerinden uygulamalı olarak bahsedilir. Seo çalışması yapılırken seçeceğimiz sunucu, alan adı gibi konulardan sonra uygulama aşamasına geçilerek öğrencilerimizle bir proje şeklinde çalışmalar oluşturulur.

Web sitesine yapılacak işlemler, SEO uzmanları tarafından Site İçi SEO (On Page SEO) ve Site Dışı SEO (Off Page SEO) olmak üzere iki yönlü olarak değerlendirilir.

 

Site İçi SEO (On Page SEO)

Site içi düzenlemeler, arama motorlarının siteyi düzenli bir şekilde okumalarına ve anlamlandırmalarına yardımcı olur. Arama motorları, herhangi bir siteyi içeriği ile değerlendirirken kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurur ve algoritmasını o deneyimlere paralel olarak oluşturur. Zaten arama motorlarının en büyük amacı da kullanıcıların istediği sonuçları onlara sunmaktır. Site içi SEO işlemlerine örnek olarak “W3C geçerlemesi, robots.txt, uygun başlığın kullanılması, görsellerdeki çözünürlük kalitesi, alan adı (domain) uygunluğu, özgün içerik, site hızı” gibi metodlar gösterilebilir.

 

Site Dışı SEO (Off Page SEO)

Site dışı SEO yapmak için çok sayıda farklı teknikler vardır. En popüler olanları ise sitenin kaliteli ve yüksek backlink sayısına sahip olmasıdır. Backlink, bir web sitesinin diğer bir siteye verdiği linktir. Ancak başta Google olmak üzere tüm arama motorları, manipüle edilmiş backlinklere karşıdır. Bunun nedeni, backlinklerin arama motorları nezdinde bir referans olmasıdır. Dolayısıyla arama motorları, yapay bir referansı kabul etmeyecektir. Bu bağlamda web sitesine gelen backlinklerin gerçek kullanıcılar tarafından gerçekten verilmesi gerekmektedir. Bunun gerçekleştirilmesi de insanlar tarafından gerçekten beğenilen kaliteli bir web site yapmak ve bu web sitede ilgi çekici içerikler yayınlamaktır. Bu sayede insanların sitenize backlink vermesini sağlayabilirsiniz.

Backlinkler dışında arama motorları, kullanıcı deneyimlerini göz önünde bulundurarak web dünyasındaki birçok sinyalden yararlanır ve algoritmalarını bu sinyallere dayandırır. Dolayısıyla sosyal medyadaki etkinlik durumu ve marka bilinirliği gibi birçok faktör arama motorlarının dikkat ettiği alanlardır. Bu sebeple bu alanlardaki etkinlikler için de özenli bir çalışma oldukça önemlidir.

 

Black Hat SEO

Çeşitli onaylanmayan yöntemlerle arama motorunun çalışmasını manipüle ederek bir sitenin ilgili veya hedeflenen anahtar kelimelerde öne çıkmasını sağlamak üzere yapılan çalışmaya denir. Yöntemlerden bazıları;

  • Anahtar kelime yığınları
  • Çıkış sayfaları
  • Bilgisayar tarafından otomatik yazılan sayfalar
  • İkiz sayfalar
  • Küçük makaleler
  • Görünmez yazılar

olarak sıralanabilir. Black Hat SEO teknikleri onaylanmayan yollar olduğu için, alan adının tamamen veya kısmen indexlerden çıkarılması ile de sonuçlanabilmektedir.

Alan Adı Seçimi:

Arama motoru optimizasyonu çalışmasında “domain”in oldukça büyük bir etkisi vardır. Bu etkiyi sağlayan faktörler:

 

  • Alan adının uzun süreden beri kaydedilmiş olması
  • Alan adının ilgili anahtar kelimeleri içermesi

Optimizasyon sürecine ilişkin aşamaların bazıları şunlar olabilir:

 

  • Statik IP
  • W3C geçerlemesi
  • LSI tekniği ile eşdeğer içerikli kelimelerin içeriğe yansıtılması
  • Sayfalara uygun başlıklar seçilmesi (Title)
  • “robots.txt” dosyasının kullanımı
  • Meta etiketlerin kullanımı
  • İçeriğin özgün olması (başka sitelerden kopyalanmamış olması)
  • Site içi dolaşımın düzenlenmesi
  • Sitenin içeriği ile alâkalı başka sitelerden bağlantı toplanması
  • Site için seçilen anahtar kelimelerin site içeriğindeki yoğunluğunun belirlenmesi
  • Arama motoru örümceklerinin siteyi daha hızlı taraması için site haritasının oluşturulması
  • İlgili anahtar kelimelerin kalın veya italik gibi şekil özellikleri kullanarak ön plana çıkarıması
  • Tablo düzeni ile tasarlanmamış, CSS tabanlı sitelerin oluşturulması
  • Bir sayfadaki link sayısının 100’ün altında tutulması
  • Resim altı etiketlerinin içerik ile uyumlu hale getirilmesi
  • Site açılış hızına doğrudan etki edebilecek unsurların gözden geçirilmesi
  •   Kullanıcı dostu url yapısının tercih edilmesi

Nedir? Nasıl Çalışır? Nasıl Olmalıdır?

  • Sitenizi Google’a kaydetmek
  • Meta Tag
  • Meta Tag kullanımları
  • Dinamik yapılı meta tag oluşturmak
  • Site Haritası oluşturmak
  • Site bağlantıları
  • Uyarı ve hataları doğru algılamak
  • En sık yapılan arama sorguları
  • Google’a site içi resimlerinizi tanıtmak

Google PageRank nedir?

  • PageRank değeri nasıl artırılır
  • PR arttırmada çeşitli yaratıcı yöntemler
  • Orjinal içerik ve kopya içerik
  • Google botları

Google Filitleri

  • Sandbox nedir
  • Sandbox’a neden girilir
  • Bir sitenin Sandbox’a girdiği nasıl anlaşılır
  • Sandbox’dan nasıl çıkılır
  • Google Bomb nedir
  • Bomb cezasından nasıl kurtulunur
  • Filitreden çıkma yöntemleri
  • Google gözünde güvenilirlik sağlama çalışmaları

Google Webmaster Tool Kullanımı

  • Google Web Master Kaydı
  • Ayarları
  • Kontrol Paneli

Sitedeki bir makalenin forumlar, bloglar ve sosyal medya gibi SEO’ya katkı sağlayan ortamlarda paylaşılması kullanıcı eliyle yapılıyormuş izlenimi taşımalı ve sitenin kullanıcıya gerçekten hizmet eden faydalı bir site olduğu algısı oluşturulmalıdır.

  • Seo çalışması yaptıktan sonra ücretsiz destek
  • Google’de aranan kelimede 1.sayfada çıkma
  • Google Adwords ile sektöre bağlı kelimerin çıkarılması