Evergreen content neden önemlidir?

24 Mart 2019 0 Yorum

Web tasarım ‘ında tasarım kadar içeriğin de önemli olduğunu daha önce de belirtmiştik. Kalıcı ve etkili içerikler için sizlere önerebileceğimiz bir içerik türünden bahsedeceğiz. Evergreen content, web sitelerine sürekli olarak ziyaretçi sağlama potansiyeline sahip kolay eskimeyen içeriklerdir. Evergreen content kavramını daha iyi açıklamak için ağaçları örnek verebiliriz. Siteleri ağaca, içerikleri de yapraklara benzetebiliriz. Pek çok içerik hızlı tüketimden dolayı kolayca gündemden yok olur, tıpkı sonbaharda sararıp dökülen yapraklar gibidir. Bazı içerikler ise hemen her zaman güncelliğini korur, kolay kolay kolay eskimez. Tıpkı çam ağaçlarının iğneli yaprakları gibi dört mevsimde yeşil kalabilir.

İçerik pazarlaması dünyasında Evergreen content oldukça değerlidir.

Evergreen content ile eskimeyen içerikler üreterek bir web sitesine uzun süre ziyaretçi sağlayabilirsiniz. Haber gibi her gün her saat her dakika emek isteyip hızla tüketilen, yarın önemi ve değeri neredeyse kalmayan içerikler yerine evergreeen content sayılacak konuları içeren siteler hazırlamak yavaş ancak daha sağlam temellere oturmuş, trendlerdeki değişikliklerin ziyaretçi sayılarını hızla değişmediği başarılı projeler için doğru bir yol olabilir. Bu tamamen bir tercih meselesidir.

Popüler güncel içerikle yüksek hit hedefi mi yoksa evergreen content ile ziyaretçisi yavaş yavaş artan ve emin adımlarla uzun vadede daha kalıcı başarıya ilerleyen bir site mi?

Tek bir tip içerik türünü seçmek yerine doğru ivmeyi yakalamak için popüler konuları kullanırken unutulmayacak içerikler yazarak değerinizi katlayabilirsiniz.

Evergreen content neden önemlidir?

Yeni, konu ile alakalı içerik, hem SEO açısından hem de iş büyümesi için çeşitli avantajlar sunar. Aşağıdakileri göz önünde bulundur:

  • Daha iyi arama sıralamaları
    Yüksek kaliteli, zamansız içerik, arama motorlarında kısa ömürlü makalelerden daha iyi performans gösteriyor. Web siteniz arama motorları için en iyi duruma getirilmiş ölümsüz bir içeriğe sahipse, arama sonuçlarında her zaman daha üst sıralarda yer alır.
  • Web sitesi trafiği
    Daha yüksek arama sıralaması, kullanıcılar sitenize getiren terimleri aradıkça daha fazla trafik anlamına gelir. Dahası, evergreen içerik konuyla ilgili olduğundan, gelecekte de trafik çekmeye devam ederek, markanıza fayda sağlayan sürekli bir ziyaretçi akışı yaratır.
  • Talep üretimi
    Artan web trafiği, içerik üretimi için daha fazla fırsat anlamına gelir. Her zaman gündemde kalan içeriğinizi potansiyel müşteriler oluşturacak şekilde sürekli olarak optimize edin.

Evergreen içerik oluşturmak için ipuçları

Bir şeyi tanımla veya açıkla
Konu ile ilgili bir terim tanımlayın veya içeriğinizde ki bir kavramı açıklayın. Farklı insanlar tanımladığınız tanım için sürekli sitenize gireceğinden, yazınız sürekli güncel kalır.
Temel konulara geri dön
Endüstrinizin başından beri aynı olan yönlerini arayın. Örneğin bir organik market zinciri, lahanadaki besinleri veya avokadonun faydalarıyla ilgili detaylı bir yazı yazabilir. Bunlar zaman geçtikçe değişmeyecek olan gerçekler.
Yayınları tarihleme
Blog postası URL’lerine geleneksel olarak dâhil edilen tarihler orada olmak zorunda değildir – ve bu tarihleri ortadan kaldırarak arşivlenmiş gönderilerin taze görünmesini sağlarsınız. Ancak, tarihleri kaldırmak her zaman akıllıca değildir. Haberler, güncel olaylar veya tarihlerin içerikte önemli bir fark yarattığı herhangi bir şey hakkında yazıyorsanız, yazı gönderme tarihi okuyucunun kafasını karıştırabilir veya rahatsız edebilir.
Arşiv gömme
İçeriğinizin web sitenize gömülmesine izin vermeyin; onları bulmayı kolaylaştırın. Bunu yapmanın birkaç yolu: Kenar çubuğunuzda veya menünüzde yaprak dökmeyen yazıları gösterin, yeni yazılardaki eski içeriğe bağlantı verin ve uygun olduğunda düzenli aralıklarla içeriği yeniden çalıştırın.

Evergreen içerikleri nasıl üretirsiniz?

Aşağıda, kalıcı evergreen content içerikleri aşağıdaki içerik tipleri bulunmaktadır.

  • Liste şeklinde açıklamalar
  • En iyi ipuçları
  • “Nasıl Yapılır” Öğreticileri
  • Detaylı bilgi veren yazılar
  • Ürün Yorumları
  • Ürün tanıtımı videoları

Hangi tür içerikler evergreen değildir?

  • Haber makaleleri
  • Değişmesi ve güncel olmaması muhtemel istatistikler veya sayısal raporlar
  • Belirli bir tatil veya mevsim hakkında oluşturulan içerikler
  • Güncel bir trend veya popüler kültür merakı üzerine odaklanmış makaleler
  • En son kıyafetler ve moda trendleri