Google Helpful Content Update hakkında bilinmesi gerekenler

Google Helpful Content Update hakkında bilinmesi gerekenler
Google, önemli, kaliteli ve insanlar için değerli sayfalar üretme çabalarının bir parçası olarak bu konuyla ilgili bir güncelleme yaptığını açıkladı. Bu yazıda, henüz emekleme aşamasında olan yükseltme hakkında size bilgi vermek için çaba göstereceğiz.  Google, bir hafta önce yaptığı açıklamaya göre yeni algoritma güncellemesi olan “Google Helpful Content Update”, yani ‘yararlı içerik güncellemesi’ bu hafta uluslararası olarak ingilizce dilini kullanan arama motoru sonuç sayfalarında etkisini gösterecek.  

Yararlı içerik güncellemesi (Google Helpful Content Update) nedir?

Yararlı içerik güncellemesi, Google’da insanlara yardım etmeyen veya doğru bilgi vermeyen içeriklerin aşağı sıralara gerilemesine sebep olacak bir güncellemedir. Bu sebeple sıralamada rütbe kazanmak amacıyla hazırlanan bu tür içeriklerin performansı çok geçmeden düşecektir. Algoritmaya yapılan güncellemeden sonra, web siteniz değer katan çok fazla içerik içermediği için “değersiz” kabul edilirse, Google web sitenizin yararsız olduğunu düşünebilir ve sonuç olarak sıralamanızı düşürebilir. Örneğin, web sitenizdeki bilgilerin yalnızca % 15’si yüksek kalitede ve geri kalan % 85’i kötü kalitede ise, web sitenizin tamamı yararsız olarak görülebilir. Daha önce de Google, Haberler ve Keşfet politikalarında çarpıtılmış medya konusunu gündeme getirmişti. Bu tür konular artık daha büyük bir önem kazanmaya başlıyor:

Yardımcı İçerik Oluşturmak İçin Öneriler

Güncellemeden olumsuz etkilenmemek için Google’ın kendinize sormanızı önerdiği birkaç soru var:
  • Web sitenizin arkasında merkezi bir misyon veya niyet var mı?
Sağladığınız birincil hizmetin yanı sıra uzmanlık alanınızı da açıkça tanımlamanız yararlı olacaktır. Örneğin, “telefon seçimi” web sitenizin ve seçtiğiniz hedef kitlenizin ana odak noktasıysa, bunu ziyaretçilere açıkça belirtmeniz gerekir.
  • İçeriğiniz alanınızdaki uzmanlığınızı ve derin bilgi birikiminizi net bir şekilde gösteriyor mu? 
Bilgi ve uzmanlığın yalnızca sağlık ve güzellik web siteleriyle sınırlandırılması için hiçbir neden yoktur. Örneğin, bir seyahat blogu işletiyorsanız Google, burada stok görsellerden ziyade ilgili seyahat eden kişilerin kendi çektiği fotoğrafları kullanmanın daha değerli olduğunu düşünebilir.
  • Sağladığınız bilgileri faydalı bulabilecek bir hedef kitle belirlediniz mi?
Örneğin; arama motoru optimizasyonu (SEO) ile ilgilenen kişiler, Ahrefs gibi kuruluşlar tarafından oluşturulan içeriği değerli bulabilir ve kendi web sitelerine uygulayabilirler. Hedef kitlenizi kaçırmamak ve web sitenizi yararlı hale getirmek için bir konu veya ürün hakkında bilgi bulmalarına yardımcı olacak içerik planları tasarlayabilirsiniz:
  • Birisi içeriğinizi okuduğunda tatmin edici bir deneyim hissediyor mu?
Bir şeyleri gözden geçiren bir sayfanız varsa, şöyle bir şey sorabilirsiniz: “Ürünle ilgili hangi ayrıntıları okumak istersiniz?” Doğru zihin çerçevesiyle, istediğiniz materyali üretebilirsiniz. Materyalin organizasyonunu sadece basit metin olarak düşünmekten kaçınmak esastır. Örneğin, avantajları veya dezavantajları açık ve özlü bir şekilde ortaya koyabilirsiniz: Ziyaretçilerinize, sitenizdeki içeriği okuduktan sonra istediklerini elde etmelerine yardımcı olmak için sitenizden yeterli bilgiyi öğrendikleri izlenimini bırakıyor musunuz? Bu, ziyaretçilerinizin içeriğinizi okuduklarında olumlu bir deneyim yaşamalarını sağlamada önemli bir adımdır. Hedef kitleniz için yayınladığınız bilgilerin sektöründe mevcut olan en kapsamlı ve kaliteli olmasını sağlayabilirsiniz. Web sitenizden mümkün olan en uzman ve ayrıntılı bilgileri edinmesi gerekir. Bu şekilde, başka sitelere gitmeye gerek kalmadan sitenizde aradığı bilgileri bulabilmesi gerekir. Bunun sonucunda markanızın itibarı artacaktır. Google Helpful Content Update hakkında bilinmesi gerekenler
  • SEO odaklı içerik yazmak tarihe mi karışıyor?
İçeriğinizi sırf SEO odaklı olarak, yani arama sonuçlarında sıralama kazanmak için yazarsanız, güncellemeye göre zamanla bunun olumsuz sonuçlarıyla karşılaşırsınız. Henüz ingilizce içerik üretenler için mevcut olan bu güncelleme yakın zamanda tüm diller üzerinde etkili olmaya başladığında bu durumdan etkilenmeniz kaçınılmazdır. Kelime sayısı, alt başlıkların sayısı ve onlardan sonra gelen anahtar kelimeler gibi ayrıntılara odaklanmak yerine, öncelikli hedefiniz “Kullanıcı Odaklı İçerik” dediğimiz şeyi oluşturmak olmalıdır. Şu soruları her zaman kendinize sormaya devam etmelisiniz: “Hedef kitlem kim ve bu kitlenin beklediği yanıtı nasıl vermeliyim?” ve “Bu izleyicinin beklediği cevabı nasıl sunmalıyım?” Örneğin, site ziyaretçileriniz “İstanbul Üniversitesi Taban Puanları” ile ilişkili sonuçları görüntülemekle ilgileniyorsa, görüntülemelerini kolaylaştırmak için onlara tablo şeklinde bilgi verebilirsiniz.

Google Yararlı İçerik Güncellemesi ile ilgili merak edilenler

  • Bu güncellemenin etkisi sonucunda Google Discover ve Google Haberler gibi Google ürünlerinde görülecek mi?
Hayır, şu anda yalnızca Google arama sonuçlarında etki göstermeye başladı. Gelecekte, bazı noktada, bu ürünler üzerinde de bir etkiye sahip olabilir. Şimdilik, bazı yayıncı web sitelerinin, özellikle de bazı düşük kaliteli içerik oluşturanların etkileneceği tahmin edilmektedir.
  • GPT-3 gibi otomasyonların ürettiği içeriklerin durumu ne olacak?
Google, GPT-3 tarafından otomatik olarak oluşturulan anlamsız içeriği tanımlayabilir ve sonuç olarak sayfaların sıralamasını kademeli olarak düşürür.
  • Türkiye’deki arama sonuçlarla ilgili yeni bir bilgi var mı?
Hayır, güncelleme henüz Türkçe arama sonuçlarına yansıtılmamıştır. Ama ilerleyen süreçte bütün dillerde güncellemenin etkisi görülecektir.
  • Güncellemeden Subfolder/Subdomain yapıları da etkilenecek mi?
Evet, bu güncellemenin yalnızca belirli sayfalardan ziyade tüm web sitesi üzerinde bir etkisi olacaktır. Bir Google yetkilisinin Twitter’da bir dijital marketing uygulayıcısının sorusuna verdiği cevaptan bu anlaşılabilmektedir.
  • Bu güncellemeden daha çok hangi sektördeki web siteleri etkilenecek?
Google’a göre, güncellemeden daha çok etkilecenecek olan sektörler şunlar:
    • Sanat ve eğlenceye odaklanan web sitelerinin yanı sıra çevrimiçi eğitim materyalleri içeren sayfalar
    • Alışveriş ve teknoloji ile ilgili içerik üreten web siteleri
  • Güncelleme reytingimizi kaybetmemize neden olursa, daha sonra tekrar kazanmamız mümkün mü?
Evet; Ancak bu, birkaç ay boyunca tutarlı içerik incelemeleri gerektirecektir.
  • Kalitesiz sayfalar için ne yapılabilir?
Bu sayfaların hatalarının giderilerek ve gerçekten kaliteli hale getirilerek güncellenmesi gerekir. Örneğin, “iPhone 13 fiyatları ne kadar” başlıklı bir içeriğiniz varsa, fiyatı veya fiyat aralığını basit bir şekilde belirtmeniz ve güncel bilgileri eklemeniz gerekir. Google Helpful Content
  • Bu yalnızca bir kerelik bir güncelleme mi?
Hayır, Google’daki algoritmik süreçler, içeriğin alakalı ve güncel olup olmadığını düzenli aralıklarla belirleyecektir. Kısacası; şu anda yüksek kaliteli içerik üretiyor olsanız bile, sitenizde eskiye ait daha düşük kalitede eski sayfalarınız kalmış olabilir. Örneğin, 2-3 yıl önce popüler olan bir konu hakkında yayınlanan bilgiler artık kalitesiz olarak görülebilir. Zaman içinde rakiplerinizin sunduklarınızdan daha kapsamlı bilgiler üretmiş olmaları mümkündür. Eski içeriğinizin de mevcut içerik standartlarınızla uyumlu olduğundan emin olmak için geriye dönük kontrol yapabilirsiniz. Dikkatinizi Çekebilir: Google Algoritma Güncellemesi Gerçekleştirdi 2020
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *