E-Ticarette Ürün Çekimi Yaparken Nelere Dikkat Edilir?

E-Ticarette Ürün Çekimi Yaparken Nelere Dikkat Edilir?
E-ticarette ürün çekimi firmaların dikkat etmesi gereken en önemli konudur. E-ticaret sitelerinde kullanılan fotoğraflar sitenin dönüşüm oranını etkileyen başlıca etkendir, çünkü doğru kullanılan fotoğraflar siteyi ziyaret eden kişilerin müşteriye dönüşmesini sağlar. Sonuç olarak siteyi ziyaret eden her 100 kişiden 80’i alışveriş yapıyor ise %80 ile iyi bir dönüşüm oranı yakalanır. Ürün fotoğrafları sitenin vitrinini oluşturur. Nasıl mağazalarda vitrinin tasarımı ile müşteri etkileniyorsa e-ticaret sitelerinde bu ürün fotoğrafları ile yapılır. Ürün fotoğrafçılığında dikkat edilmesi gereken öğeler vardır.
  • Profesyonellik
  • Arka Plan
  • Tripod Kullanımı
  • Fotoğraf Açısı ve Işık
  • Ürün Ayrıntıları
  • Efekt Kullanımı
  • Modeller
  Bu öğelere oldukça önem verilmelidir. İlginizi çekebilir: E-ticaret’te Marka Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-Ticarette Ürün Çekiminde Abartıya Kaçmayın!

E-ticarette ürün çekimi yaparken abartıdan uzak durmalısınız. E-ticaret siteleri için en etkili yöntem negatif alan kullanımıdır çünkü alıcının dikkatini ürün üzerinde tutmalıyız. Düz bir alan üzerinde ürünü göstermek, odağı ürün üzerinde tutacaktır. E-ticaret sitelerinde genelde beyaz arka plan kullanılır çünkü beyaz arka plan müşterinin ilgisinin dağılmasını engeller. Bir concept içerisinde ürün gösterilmek isteniyorsa arka plan basit tutulmalı. Sonuç olarak çok yoğun arka plan kullanıldığında kafa karışıklığı yaratacaktır. Karmaşıklıktan ve kalabalıktan uzak durmak ürünün çekiciliğini arttıracaktır. Hedef kitlenizdeki alıcıların dikkatini ürün üzerine çekmek istiyorsanız arka plan kullanımına dikkat etmelisiniz.

E-Ticaret Ürün Çekimi Yaparken Negatif Alan Kullanımına Dikkat Edin!

Negatif alan ürünü çerçeveleyen boş alanı ifade eder ve ürünün alıcı tarafından nasıl algılanacağını büyük oranda etkiler. E-ticaret ürün çekiminde boş bir alan kullanılması dikkati ürün üzerinde toplar. E-ticarette en önemli detay negatif alan kullanımına önem vermektir çünkü negatif alan kullanımı ürünün ayrıntılarını göstermede etkilidir ve firmaların ürün ayrıntılarını göstermeleri satış hızına katkı sağlayacaktır.

E-Ticarette Ürün Çekimi

Ürün ve Arka Plan Oranının Korunmasına Dikkat Edin!

E-ticaret siteniz için fotoğraf çekerken doğru konumlandırmaya dikkat etmelisiniz. Ürün ile arka plan konumlandırılması doğru oranlanmalıdır ve arka planın ürünü gölgelemesi engellenmelidir. Fotoğrafta asıl olan ürüne dikkat çekmektir. Ürünün yanlış konumlanması ve odağın arka plana gitmesi sonuç olarak ürünün algılanmasına karşı koyacaktır.

E-ticarette Ürün Çekimi Yaparken Açısına ve Işığa Dikkat Edin!

E-ticaret firmalarında ürünün fotoğraf çekiminde dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri de fotoğraf açısıdır ve bu açılar ürünün farklı bölümlerini göstermek için kullanılır. Firmalar ürün fotoğraflarını uzun süreler kullanmaktadır. Bu nedenle ürün fotoğrafları çekilirken birçok açı denenmeli ve en doğrusu seçilmelidir. Farklı açılardan çekim yaparak, ürünü daha dikkat çekici bir şekilde gösterebilirsiniz. Bununla beraber ışığa da aynı önem verilmelidir. Ürün çekimi sırasında ikiden fazla ışık kullanılması ürünün fotoğraflanması daha başarılı olacaktır sonuç olarak doğru ışık ile ürünün ayrıntıları daha belirgin hale getirilebilir.

Ufuk Çizgisini Bozmamaya Dikkat Gösterin!

E-ticaret ürün çekiminde ufuk çizgisi önemli bir yer edinmektedir. Gözün görebileceği kadar uzaklıkta, yatay bir düzlemde düz gözükmesi ufuk çizgisini ifade eder. Ürünlerin göze daha iyi gözükmesi için ufuk çizgisini korumak gerekir. Fotoğraf çekiminde tripod kullanabilirsiniz çünkü ufuk çizgisini korumanızda tripod etkili olacaktır.

 Ürün Çekimi

E-Ticarette Ürün Çekiminde Temizliğe Dikkat Edin!

Çekimi yapmadan önce mutlaka ürünün temiz olduğuna dikkat edilmeli çünkü ürün üzerindeki toz fotoğraf çekimi sırasında kameraya yansıyacaktır. Ürünü tutarken üzerinde bıraktığınız parmak izlerine de dikkat edilmelidir. Bu sebeple ürün çekiminde yanınızda temizlemek için gerekli malzemeleri bulundurmalısınız.

Model Kullanan E-Ticaret Firmalarının Dikkat Etmesi Gerekenler Nelerdir?

Giyim sektöründe faaliyet gösteren firmaların genellikle model kullanması gerekir. Bazı firmalar cansız model kullanmaktayken bazı firmalar model kullanırlar. Model kullanan firmaların satışta daha etkin olduklarını görürüz. Model kullanarak e-ticaret firmanızı ziyaret eden kullanıcılara daha detaylı bilgi verebilirsiniz.

İlgili Yazılar
1 Yorum
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *