Instagram’da Satış Yapmak Üzerine Teknik Ayrıntılar

Söz konusu satış yapmak olduğunda ticaretle ilginiz, ürünleri dizmenin ve müşteri çekmenin ötesine geçmiş olarak devlete ve vergi sistemine karşı birçok yükümlülüğünüz bulunur. Dolayısıyla birçok dijital kanalda olduğu gibi instagram’da da satış yapmanın teknik ayrıntıları oldukça önemli. Bu ayrıntıları üç başlık altında özetleyebiliriz:

Instagram’dan Nasıl Yasal Yolla Satış Yapılır?

Öncelikle şunu söyleyelim ve kabul edelim ki instagram veya herhangi bir sosyal medya kanalı üzerinden satış yapmak gelir elde etme gayesine yönelik ticari bir faaliyettir. Bu sebeple yapmış olduğunuz satışların vergisini ödemekle yükümlüsünüz. Yapmış olduğunuz satışlardan dolayı vergi mükellefi olursunuz. Sizden bir ürün veya hizmet satın alan müşteriler alışveriş yaptıklarına dair bir delil isterler. Bu delil de faturadır. Fatura hem sizin müşterinizle yaptığınız alışverişin delili hem de satışınızdan elde ettiğiniz gelirin belgelendirilmesi olduğu gibi devlete olan vergi borcunuzun belirlenmesi için icap eden bir dökümandır. Eğer instagram üzerinden satış yapmaya karar verdiyseniz konuyla ilgili ayrıntıları öğrenmek için bir mali müşavir ile iletişim kurmalı, hatta bir şahıs şirketi kurmalısınız. Tüketici haklarını göz önünde bulundurmak suretiyle internet üzerinden satış yapacağınız ve bu satışın mesafeli bir satış olacağı için devreye mesafeli satış sözleşmesi girmektedir. Tüketiciyi yasal olarak ticaret ünvanınız, MERSİS numaranız, iletişim bilginiz gibi konularda bilgilendirmeniz gerekir. Sorunsuz bir ticari faaliyetinizin olmasını istiyorsanız müşterilerin cayma haklarını da hesaba dahil etmelisiniz. Her ne kadar instagram’daki birçok butik mağazasında “iade yoktur” gibi ikazlar görülse de bu yasal olarak mümkün değildir. Müşterinin fatura kestiğiniz mallardan memnun kalmaması halinde iade hakkı vardır. Bu kanunları iyi öğrenmeniz gerekir. Kısacası siz bir E-Ticaret sitesinden bir ürün satın alırken tüketici olarak hangi haklara sahipseniz, alışveriş sürecinde hangi prosedürlerle karşılaşıyorsanız, instagram’da satıcı olarak yer aldığınızda da müşterilerinize karşı aynı hakları ve prosedürleri sağlamanız gerekmektedir.

Instagram Satışlarından Nasıl Ödeme Alınır?

Instagram’da satış yapma işinde en önemli konulardan biri de pek tabii ki şatışını gerçekleştirdiğiniz ürünün karşılığı olan ödemeyi alabilmenizdir. Instagram bizzat kendisi, ABD’deki kullanıcılara resmî ödeme yöntemleri sunuyor ancak maalesef instagram’ın ülkemizde kullanıma sunduğu resmî bir ödeme alma yöntemi yok. Fakat global veya yerli e-ticaret platformları ve bunlara entegre olan hazır ödeme sistemleriyle ödeme alabilirsiniz. Tabii bu noktada aylık paket ücretleri veya satış başına ödeme alma işleminden doğan komisyonların faaliyetinize dahil olması mümkün. Diğer bir yöntem ise instagram’dan satış yapanların sıklıkla kullandığı kapıda ödeme metodu. Kullanıcıların daha çok tercih ettiği bu yöntemde, kargo tüketiciye ulaştığı zaman tüketici kargo şirketinin yetkilisine ödeme yapıyor ve daha sonra bu ödeme size geçiyor. Ancak maalesef burada da kargo şirketinin kurallarından kaynaklı ekstra masraflar işin içine giriyor. Bir başka dezavantajı ise tüketicinin ürünü kapıda teslim almayarak geri iade etme ihtimalinin çok olması. En sağlıklı yöntem ise mevcut bulunan e-ticaret sitenize veya pazaryerindeki mağazalarınıza instagram aracılığıyla edindiğiniz müşterileri çekmek. E-Ticaret sitenize veya pazaryerlerindeki mağazalarınıza potansiyel müşterilerinizi çekerek ürün satıp ödeme almanız işlemlerin kolay ve sorunsuz olması bakımından daha sağlıklı olacaktır.

Instagram Üzerinden Satılan Ürünler Nasıl Kargolanır?

E-Ticaret faaliyetlerinin hepsinde olduğu gibi instagram satışlarında da mesafeli bir satış gerçekleştirdiğiniz için, satış sürecinde kargo aşaması büyük bir öneme sahiptir. Bu aşamada ürünü kargoya vermenizle iş sizden çıkmıştır. Ancak kargo aşamasında kargo şirketinin hizmet kalitesi, sizin ticari operasyonunuzun hizmet kalitesinde de rol oynamış olacağı için, bu aşamadaki ayrıntıları da düşünmelisiniz. Kargo fiyatları, mesafeli satışlarda satış yapabilmenizin belirleyicilerinden biri olarak çok önemlidir. Çünkü tüketiciler satın aldıkları bir ürüne fazladan kargo ücreti ödemek istemezler. Bu yüzden kargo ücreti ya çok cüzi miktarda ya da bedava kargo seçenekleri sunmalısınız. Mesela tak alışverişte belli bir miktar üzerinde ürün satın alan tüketicilere kargo bedava seçeneği sunmanız, hem sepetteki ürün miktarının artmasını sağlayan bir yöntemdir, hem de müşteri kitlenizi artıran bir yöntemdir. Aynı zamanda kargo şirketleriyle anlaşmalar yaparak sattığınız ürünleri fix bir fiyattan kargolayabilirsiniz. Böylelikle müşteriye yansıtacağınız kargo ücretleri azalır ve müşterinin sizden alışveriş yapma ihtimali artar. Ürünlerinizi müşteriyi tatmin edecek kurumsal kalitede ve desi miktarını minimumda tutacak şekilde paketlemenizi tavsiye ederiz. Hangi ürünü hangi kalitede sattığınız kadar, kargonuzun ambalajının da mesafeli satışlarınızda önemli bir yeri vardır.
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *