Logo Nedir?

11 Eylül 2020 By 1 Comment

Logo Nedir? Logo; bir marka, kurum, kuruluş, şirket, oluşum, topluluk ya da fikri temsil eden ve içerisinde grafiksel ögeleri barındıran sembol veya şekillere verilen isimdir. Yani ürünleri, kuruluşları ya da hizmetleri birbirinden ayırt etmeyi sağlayan, birkaç tipografik karakterden oluşan işaretlemedir. Tasarımlarda kullanılan tekniklerden dolayı logo birden fazla gruba ayrılmaktadır. Kendi içerisinden birçok şekilde kullanılabilmektedir. Aynı zamanda logo, markaların kurumsal imajının temelini oluşturur. Logo, logotype ve amblem birbirine çok karıştırılsa da aslında anlam olarak benzememektedir. Logo nedir sorusunu cevapladığımıza göre şimdi logotype kavramını tanımlayabiliriz.

Logotype

Özgün bir biçimde yazı stilleri kullanılarak, yazı fontlarından meydana getirilen çalışmalardır. Logotype çalışmalarının yanında sembol veya amblem bulunmaz.

Logotype daha çok birden fazla iş alanında faaliyet gösteren firmalar tarafından tercih edilir.  Tek bir sektörde faaliyette bulunan firmalar genellikle logo kullanır. Çünkü kullandıkları logo sektörü temsil etmektedir.

Logotype kullanımı yapan markalara örnek verecek olursak; Dell, Lenovo, Google, Facebook, Microsoft, Adobe, Fedex firmalarının logotype çalışmalarını söyleyebiliriz.

logotype örnekleri

Logonun Tarihi ve İlk Kullanıldığı Yıl

Yaklaşık olarak M.Ö 2300 yılları arasında tarihi kalıntıları gözlemlediğimizde logo gibi simgelerin kullanıldığını görmekteyiz. İlk olarak Babil Uygarlığında silindir yuvarlak mühürlerin üzerinde imparatorluğun simge ve sembolleri bulunmaktadır.

logo nedir

Tarihte ilk tescillenen logo tasarımı için Stella Artois firmasının logosunu örnek gösterebiliriz. Markanın faaliyet sektör içecek. Firmanın kuruluş yılı ise 1366 yılında Belçika’da gerçekleşmiştir. Yenilenmiş logonun siyah beyaz halini ilk logo olarak gösteren kaynaklarda var ama yukarıda yer alan resimde sol tarafta yer alan çalışma ilk logo tasarımları. Logo tasarımının genel yapısına baktığımızda ilk logo ile son kullandıkları logo arasında büyük oranda değişim geçirdiği gözlerden kaçmıyor.

Siz de kurumsal kimliğinize katkıda bulunmak üzere markanızı temsil edebilecek bir logo sahibi olmak isterseniz bizle iletişime geçebilirsiniz.