Seo Nedir ?

Açılımı “Search Engine Optimization” kelime grubu olan ve Türkçe karşılığı “Arama Motoru Optimizasyonu” olan SEO terimi; web sitelerin, arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilmesini sağlamaya yönelik yapılan çalışmaların bütününe verilen isimdir. Web sitelerin, arama motorlarının sonuç sayfalarında (SERP) görünme performansını yükseltmek için yapılan SEO çalışması sayesinde, arama motorlarında daha iyi sıralamar elde eden Web sitelerin görünürlük olasılığı artar. Bu çalışma süreciyle Web sitelerin görünürlük olasılığının artması, Web sitelerin daha fazla ziyaretçiye ulaşmasını sağlar.

SEO’nun Önemi

İnternet kullanıcısının, ihtiyacını karşılayacak içeriği arama motorlarında aratması durumunda, arama motorlarının sonuç sayfasında bu ihtiyacı karşılamaya en yakın içeriğe sahip web siteleri çıkar. Kullanıcı bulmayı umduğu içeriğe sahip web site ile karşılaştığında bu web sitenin ziyaretçisi olur. Bu durum arama motolarları vesilesiyle web siteye gelen organik trafiği oluşturur. Web siteye gelen trafiği artırmaya yönelik çeşitlik teknik ve yöntemler içeren SEO, web sitenizin rakibiniz olan diğer web sitelerden üstün olmasına yönelik bir çalışma sürecidir. Bu çalışma süreci, Google ve diğer arama motorlarının web sitenizi okumasını ve anlamasını sağlar. Web sitenizi optimize etmek için verilen bu gayret sayesinde, web siteniz arama motolarının sonuç sayfalarında daha üst konumlarda yer alır. Bunu sağlamak için yapılan SEO çalışması çeşitli strateji ve metotları bilmeyi gerektirir.

Arama Motorlarının İşleme Sistemi

Arama motorlarının sonuç sayfalarındaki sonuçları belirleyen birçok etken olmakla beraber, en önemli etkenler; alaka düzeyi, yetkinlik ve kişiselleştirmedir. Arama motorlarının önem verdiği bu etkenleri gözeterek web sitenizi optimize etmeniz, web siteniz açısından çok daha yararlı olacaktır. Google ve diğer arama motorlarının asıl mantığı ve amacı kullanıcılarına arattığı kelime veya kelime grubuna göre en alakalı ve en yetkin sonuçları sunmaktır. Bu yüzden Google ve diğer arama motorları kullanıcının arattığı kelime veya kelime grubuna göre sonuçlarda kullanıcının ihtiyacını karşılamaya en yakın içeriğe sahip olan web sitelere yer verirler. İçeriğiyle kullanıcının ihtiyacını karşılama niteliğine sahip web siteye arama motorları tarafından öncelik verilir. Bunun için kaliteli içerik üretmek oldukça önemlidir. Kişiselleştirme ise arama motolarının sonuçları kullanıcı bilgilerine (arama geçmişi, konum bilgisi, kullanılan cihaz vb.) göre belirlemesiyle alakadır. Unutulmaması gereken, arama motorlarının amacının kullanıcılarına aratılan şeye en uygun bağlantıları sunmak olduğunu bilmek ve içeriklerin buna göre hazırlamaktır.

Anahtar Kelimelerin Kullanımı

SEO çalışmasının en önemli stratejilerinden biri; potansiyel ziyaretçinin ne tür bir arama yapmaya meyilli olduğunu analiz ederek Anahta Kelimelerin belirlenmesidir. Anahtar Kelime Hacimi araştırılmalı; sıklık, rekabet ve alaka gözetilerek aranma potansiyeli en yüksek Anahtar kelimeler belirlenmelidir. Hedeflenen Anahtar Kelimeye ağırlık vermek, sitenin arama motorlarında daha çok görünür olmasına katkı sağlayacaktır. Anahtar Kelime seçimiyle ilgili bir önemli husus da sizin web sitenize gelen trafikle ne yapmak istediğinizle alakalıdır. Asıl önemli olan web sitenize çok sayıda ziyaretçi gelmesi mi, yoksa gelen ziyaretçiden geri dönüş almak mı? Örneğin cep telefonu satışı üzerine bir e-ticaret siteniz olduğunu var sayarsak asıl amacınız gelen ziyaretçiden geri dönüş almaktır. Bu yüzden “İphone” kelimesi gerçekten çok aratılan ve rekabet oranı yüksek bir kelime olsa da sizin amacınıza göre “İphone 7 Plus 128GB Siyah” şeklinde yapılacak aramayı anahtar kelime olarak belirlemek daha faydalı olacaktır. Çünkü “İphone” kelimesini aratanlar çok olsa da bu aramayı yapanların büyük bir kısmının cep telefonu satın almak gibi bir niyeti olmayabilir; oysa “İphone 7 Plus 128GB Siyah” şeklinde arama yapanlar büyük olasılıkla cep telefonu satın alma niyetindedirler.

İç Optimizasyon

İç optimizasyon, web sitenin içinde yapılan geliştirmelerdir ve genellikle içerik ve içeriğin sunumuyla alakalıdır. İçeriğiniz, arama motorlarının sonuç sayfalarında bir başlık, bir açıklama ve web sitenin URL’si ile görülür. Dolayısıyla bunlar içeriğin özünü verecek bir şekilde ve netlikte hazırlanmalıdır. Web sitenizdeki her sayfa buna dikkat ederek hazırlanmalı ve her sayfa için benzersiz ve net bir açıklama girmelisiniz.

İç optimizasyonla alakalı özen gösterilmesi gereken bazı hususlar şunlardır:

  • Web sitenizin ilgili olduğu sektörle alalakı yeni ve özgün içerikler hazırlamalısınız.
  • Her sayfa için benzersiz bir başlık ve net bir açıklama etiketi kullanmaya dikkat etmelisiniz.
  • Aşırıya kaçmamak suretiyle hedeflenen çapa metniyle iç bağlantı kurabilirsiniz.
  • Başlık etiketlerini (H1-H6) uygun şekilde kullanmalısınız.
  • Görsel optimizasyona, görsel URL kullanımına ve ALT etiket kullanımlarına özen göstermelisiniz.
  • Web sitenizin mobil dostu olması oldukça önemlidir.
  • Web sitenizin hızlı açılması üzerine çalışmalısınız.

SEO Performansı Nasıl Ölçülür?

Web sitenizin SEO açısından gösterdiği performansı ölçmek üzere Google Analytics’ten çekebileceğiniz çeşitli veriler bulunmaktadır. Bu veriler üzerinden SEO çalışmaları açısından doğru yönde gidilip gidilmediği hakkında fikir verebilecek ölçütler şunlardır: Kanal Gruplaması – Organik trafiğiniz; ücretli arama, yönlendirme trafiği, sosyal medya veya e-posta pazarlaması gibi diğer kanallarla karşılaştırıldığında nasıl bir geri dönüşte bulunuyorlar? Ortalama Konum – Herhangi bir arama sonucunda Web sitenizin arama motorlarının sonuç sayfalarındaki ortalama sıralaması nedir? Tıklama Oranı – Web sitenizin arama motorlarının sonuç sayfalarında herhangi bir arama sonucu almış olduğu gösterim ve ilgili aramanın almış olduğu TO’su (tıklama sayısının toplam gösterim sayısına bölünmesi) nedir? Dönüşümler – Diğer kanallara kıyasla geri dönüş oranı nedir? Davranış – Organik ziyaretçilerin ziyaret başına sayfa gezinme oranı ve sitede ortalama bulunma süresi nedir?

SEO ile Nasıl İşimi Geliştirebilirim?

Yatırım getirisi (ROI) açısından optimizasyona değer anahtar kelimeleri bulmanız konusunda Arama Motoru Pazarlamacılığı (SEM) size yardımcı olabilir. Organik trafiğinizin artış göstermesini beklemek yerine, kullanmış olduğunuz anahtar kelimeler arasında büyük potansiyele sahip olan kelimeleri tespit edebilmek üzere bir AdWords kampanyası başlatabilirsiniz. Adwords sayesinde geri dönüş getiren kelimeleri tespit edip bu kelimelere odaklanabilirsiniz. Zaman kaybetmeden hem trafiğinizi hem de organik trafik aracılığıyla gelen ziyaretçiler üzerinden gelirinizi artırabilirsiniz. Ancak, hedeflediğiniz anahtar sözcükleri bulup SEO çalışmalarına başlayıp kesinlikle bu kelimelerde Adwords bütçesini kısmayınız ve bu kelimeleri hedeflemeyi bırakmayınız. Bu iki kanalı birlikte kullanmak çok daha iyi olacaktır. İyi SEO, kalite puanını artırır ve AdWords kampanyalarına yardımcı olur. Bu durum, tıklama başına ve kampanyanın genel maliyetlerini düşürecek aynı zamanda da başarı şansınızı artıracaktır.

Sonuç

Kısacası; web sitelerin, arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilmesi ve ziyaretçi oranında artış olması için yapılan SEO, düzenli olarak yapılması ve takipte bulunulması gereken bir iştir.
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *