Google Algoritma Güncellemesi Gerçekleştirdi 2020

6 Mayıs 2020

Google çekirdek algoritması güncellemesini Danny Sullivan, 4 Mayıs 2020 tarihinde yayında aldığını duyurdu.

Eski dönemlere baktığımızda, Google yılda ortalama 3 farklı güncelleme paylaşıyor. Bunların net bir süresi yok ancak her güncelleme arasında en az 2 en fazla 4 ay oluyor. Ocak ayının temel güncellemesinden bu yana 3 aydan biraz fazla bir süre geçti. Daha öncesinden açıkladığımız bert algoritmasına ait yazımızı inceleyebilirsiniz


Coronovirüs döneminde gelen güncelleme

Google koronavirüs pandemisi sürecinde temel güncellemeleri duraklatmadı. Aksine kullanıcılarını daha doğru sonuçlara erişebilmesi için bağlı olduğu tüm kanallarda doğru yönlendirmeler yaptı. Bu yüzdendir ki coronavirus ile ilgili yapılan tüm aramalarda Türkiye’de Sağlık Bakanlığının web sitesi çıktı.

Yapılan güncelleme, pandemiden bu yana ilk güncelleme olması nedeniyle, Mayıs 2020 Temel Güncellemesi özellikle değişken olma potansiyeline sahiptir. Koronavirüs bir pandemi ilan edildiğinde, kullanıcıların arama davranışında çok fazla değişti.


Yapılan güncellemelerin birçok farklı sitenin SEO sonucunu nasıl etkileyeceği henüz bilinmiyor. Google, arama sonuçlarında en kaliteli sonuçlarında daha kaliteli bir sonuç üretmek adına birçok güncelleme gerçekleştirdiği için sitenizdeki içeriklerin kaliteli olduğuna inanıyorsanız hemen bir değişiklik yapmayınız. Eğer kullanıcıyı memnun etmeyen kalitesiz bir içeriğe sahipseniz önerimiz içeriğinizi kaliteli hale getirmekten yanadır.

Bu güncellemenin tamamen kullanıma sunulması yaklaşık bir ila iki hafta sürebilir. Kasım ayında yapılan güncellemeler yerel düzeyde etkili olduğundan birçok kişi etkilendi ancak son güncellemeden çok fazla etkisinin olmadığı yönünde söylemler bulunmaktadır.

web sayfasını beğenen insanlar

Google Algoritma Güncellemesi bizim için neden önemli?

Google arama sıralama algoritmalarını her güncellediğinde, sitenizin arama sonuçlarında daha iyi veya daha kötü bir sıraya geçeceğiniz anlamına gelir. Kısacası Google’ın bu güncellemeleri ne zaman yaptığını bilmek, web sitenizde değiştirdiğiniz veya Google’ın sıralama algoritmasıyla değiştirdiği bir şey olup olmadığını anlamak için bize işaret edecek bir şey verir.

Mayıs 2020 Temel Güncelleme Sırasında Ne Yapmalı?

Google’ın yaptığı her güncellemenin amacı geçmişte yaptığı tüm temel güncellemelerle aynıdır. Dolayısıyla yapılan temel bir güncellemeden sonra Google üzerinde sıralamalarınız düştüyse rutin olarak içeriklerinizi daha iyi hale getirin. Google mutlu ettiğiniz kullanıcıları gördükçe sizi üst sıralara çıkaracaktır.

Bunu anlamı şudur: oluşturduğunuz her içerik sayfasında kullanıcının sorabileceği tüm sorulara cevap olabilmelidir. Yazdığınız alandaki üzerindeki en kapsamlı kaynak olmasına dikkat edilmelidir.
Geniş çekirdek güncellemeleri, tüm dillerde tüm ülkelerde arama sonuçlarında geniş ölçüde fark edilir etkiler üretmek üzere tasarlanmıştır.

Siteler, Google Algoritma Güncellemesi yayınlandığında kaçınılmaz olarak arama sıralamasında düşüş veya kazanç fark edecektir. Arama sıralamalarındaki değişiklikler genellikle içerik alaka düzeyinin bir yansımasıdır. Son güncellemeden bu yana içerik alaka kazandıysa, bu sıralamada daha yükseğe taşınır. Bunun tersi de doğrudur. Ardından, son güncelleme sırasında mevcut olmayan yeni yayınlanan içerik var. Bunların hepsinin daha önce var olan içeriğe karşı yeniden değerlendirilmesi gerekir.

Basitçe söylemek gerekirse, sıralamalar biraz hareket edebilir.

bilgisayarda çalışanlar, video izleyen ve grafik inceleyen kişi görseli

Peki, yapılan bu güncelleme sizi vurulursa ne yapmalısınız?

Google, geçmişte temel bir güncellemeden olumsuz etkilendiyseniz nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda tavsiyelerde bulundu. İçeriğinizi incelemek için size bazı sorular hazırladı.

Algoritma değişikliklerinden etkilenmemek için sorulması gereken soruları kendinize sorun. Bakalım cevabınız ne olacak?

İçerik ve kalite soruları

      • İçerik orijinal bilgi, raporlama, araştırma veya analiz sağlıyor mu?
      • İçerik, konuyla ilgili kapsamlı, eksiksiz veya kapsamlı bir açıklama sunuyor mu?
      • Başlık ve / veya sayfa başlığı içeriğin açıklayıcı ve yararlı bir özetini sunuyor mu?
      • Başlık ve / veya sayfa başlığı doğada abartılı veya şok edici olmaktan kaçınıyor mu?
      • Yazdığınız içerik, yer işareti koymak, bir arkadaşınızla paylaşmak veya önermek istediğiniz türden bir sayfa mı?

Aslında yukarıda sorulan sorular araştırma yaparken görmek istediğiniz içerik kalitesini belirten sorular. Siz, dışarıdan bir kullanıcı olarak kendi sitenizde bilgisini verdiğiniz konuları araştırır mıydınız?

Uzmanlık soruları

  • İçerik, alanında uzman olan kişinin bir yazısı mı, yazar veya yayın yapan site hakkında bilgiler sunuyor mu?
  • Bu içerik, konuyu iyi bilen bir uzman veya meraklı tarafından yazılmış mı?
  • Paranız veya hayatınızla ilgili sorunlar için bu içeriğe güvenmek sizin rahat etmenize yardımcı olur mu?

Sunum ve yapım soruları

  • İçerikte yazım hataları ya da üslup sorunları var mı?
  • İçerik iyi mi üretildi, özensiz mi yoksa aceleyle mi üretildi?
  • İçerik, çok sayıda içerik oluşturucu tarafından toplu olarak veya dış kaynaklar kullanılarak mı üretildi?
  • İçerikte, ana içeriğin dikkatini dağıtan veya bu içeriğe müdahale eden aşırı miktarda reklam var mı?
  • İçerik, mobil cihazlarda görüntülendiğinde iyi görünüyor mu?

Karşılaştırmalı sorular

  • Oluşturduğunuz içerik, arama sonuçlarındaki diğer sayfalara kıyasla önemli bir değer sağlıyor mu?
  • İçerik sitenin ziyaretçilerinin gerçek çıkarlarına hizmet ediyor gibi mi görünüyor yoksa sadece arama motorlarında neyin iyi olabileceğini tahmin etmeye çalışan biri tarafından var mı?

Güncel google çekirdek algoritması güncellemelerini nasıl öğrenebilirim?

Google Algoritma Güncellemesi bir çok web sitesini etkileyeceğinde Google blog ve twitter hesaplarında genelde duyurusu yapılır. Onlardan öğrendikten sonra belirttiğim ilgili siteler onlar için bilgilendirici içerikler oluşturuyor. Tıpkı bizim gibi…