Google BERT Algoritma Güncellemesi

Google, 2015 yılında Rankbrain Algoritmasından sonraki en önemli algoritma değişikliği Bert algoritmasıdır. Google BERT algoritması Ekim ayı içinde sadece İngilizce dilini anadil olarak kullanılan ülkelerde aktif edildi.  Organik arama sonuçlarının %10’unu etkilediğini kullanıcıların daha doğru sonuçlarla karşılaştığı düşünüldüğü için ilerleyen dönemlerde diğer ülkelerde de periyodik olarak aktif edileceğini belirtti.

Google Algoritmaları kullanıcı deneyimini daha iyi hale getirmek için sürekli güncelleniyor ancak son 5 yılda çıkan en önemli güncellemenin BERT Algoritma Güncellemesidir. Ancak BERT güncellemesin arama sonuçları üzerindeki etki hala tartışılıyor. Bu güncelleme web sitesi olan firmaların Seo’daki durumlarını ciddi şekilde değiştireceğe benziyor.

Google’ın resmi açıklamasında BERT algoritmasında, doğal dil işleme için sinir ağı tabanlı bir teknik kullanıldığı söyleniyor. Ne olduğunu tam anlatamadıysak okumaya devam edin.

BERT NLP Modeli Nedir?

BERT, Google tarafından geliştirilen, arama sorgusunun amacını ve içeriğini tüm arama ifadesinin ilişkisine dayanarak yorumlayabilen, açık kaynaklı, önceden eğitilmiş bir Doğal Dil İşleme (NPL) Modelidir. ELMo, ULM-Fit gibi modellerle doğal dil işleme çok daha iyi şekilde yapılmaya başlandı. 2018 yılının sonlarına doğru ortaya çıkan BERT modeli, çevreleyen diğer tüm kelimelere dayanan bir kelimenin içeriğini anlamaya çalışır.

BERT’i diğerlerinden ayıran bir ön önemli nokta cümledeki eksik olan kelimeyi bulabilmek için tüm cümleyi incelemesidir. Bundan önce belirttiğimiz modellerde sadece çift yönlü LSTM kullanılıyordu. Edatlar veya bağlaçlar dikkate alınmadan elindeki bilgiyi uzun süre hatırlayarak veriyi öğrenmeye çalışıyordu.

Buna ek olarak BERT algoritma modelinde LSTM yerine 2017 yılının sonlarında yine Google araştırmacılarının tanıttığı ve büyük bir gelişmenin önünü açan Transformer kullanmaktadır.

Bert Nedir?

BERT’in açılımı Bidirectional Encoder Representations from Transformers yani Transformatörlerden Çift Yönlü Kodlayıcı Beyanı’dır.  Kısaca anlatmak gerekirse Google aranılan her bir kelimeyi tek bir sorguda işlemek yerine, kullanılan makine öğrenmesi algoritmaları ile daha doğru sonuçlar sağlamak için benzer kelimelere de bakan algoritma güncellemesidir.

BERT, her şeyden önce, Google’ın yeni bilgilerle karşılaştıklarında öğrenen seçkin Makine Öğrenimi Algoritmalarını da kullanıyor.

BERT’nin bu yeni dil anlama yetenekleri, internet kullanıcılarına aradıklarını net olarak sunacak daha iyi sonuçlar verecektir.

Google’a göre, karmaşık sorgu dizesini kullanan kişilerin nedeni, arama motorlarının başka türlü konuşma sorgularını anlayamama korkusundan kaynaklanıyor. Ancak, BERT Güncellemesi ile Google bu boşluğu kapatmaya çalışacaktır.

BERT algoritması, geleneksel soldan sağa ve sağdan sola dil işleme modelleri yerine İki Yönlü Dil İşleme özelliğini kullanacaktır. Soldan sağa ve sağdan sola giden yüzeysel çift yönlü dil işlemesinin aksine, BERT her bir kelimenin diğerine olan ilişkisini anlamaya çalışan daha karmaşık bir maskeli dil modeli kullanır.

Google şimdi, yalnızca sol veya sağ bağlamda değil, her bir kelimenin en iyi bağlamsal gösterimini sağlamak için BERT’yi Doğal Dil İşlemine entegre etti.

Google BERT’in teknik yönlerini açıklayan Danny Luo’nun bu Meetup videosunu izleyin.

BERT Algoritmasının Kökeni

BERT Algoritmasının kökeni, Google AI ekibi Transformatörler projesi üzerinde çalışmaya başladığında 2017 yılına kadar takip edilebilir. Google tarafından geliştirilen Transformer dil anlayışı modeli, yeni sinir ağı mimarisi konseptine dayanıyordu.

Yeni sinir ağı mimarisi kavramı, diğer kelimelerle ilgili kelimeleri tek tek değil bir cümlede işlemeye çalışır.

Transformers’ın kodlama konsepti, ondan önce gelen ve başarılı olan kelimelerle ilgili bir kelimenin içeriğini anlamaya çalışan BERT modelini formüle etmek için kullanılmıştır.

Bu, Google’ın arama sorgusunun amacını daha iyi anlamasına ve kullanıcının amacını yerine getiren bir arama sonucu sağlamasına yardımcı olur.

Google yeni yaptığı algoritma güncellemesinde sadece yazılımda değil tüm altyapıda da değişikliğe gittiğini ortaya çıkıyor. Aramanın sınırlarını daha da zorlamak için Google, daha fazla bağlamsal bilgi sağlamak amacıyla Cloud TPU’ları tanıttı. Cloud TPU’lar, yani Tensör İşleme Üniteleri, Google’ın makine öğrenmesi algoritmalarının performansını vurgulamaya yardımcı olabilecek özel yapım uygulamalarıdır.

Geleneksel donanım, ileri teknoloji gerektiren yeni süreçler olduğu için BERT’in performansını şimdilik sınırlayabilir.

BERT Algoritmasının Genel Arama Sonuçları Üzerindeki Etkisi

Geçen haftadan itibaren, Google arama sonuçlarını görüntülemek için BERT Algoritmasını kullanıyor. Yeni algoritmanın Google aramada girilen 10 arama sorgusundan 1’ini etkilediği onaylandı.

Daha uzun ve konuşmalı olan arama sorgularında büyük değişiklikler beklenmektedir. SEO’lar uzun zaman önce edatların ve makalelerin öneminden kaçınıyor ve sayfaları anahtar kelime stratejisinin bir parçası olmadığından optimize ediyor.

Bununla birlikte, yeni BERT güncellemesiyle birlikte, SEO’ların şimdi, edattaki bir değişikliğin bütün bir arama sonucunu değiştirebileceği için bu konuda çok fazla düşünmesi gerekiyor.

BERT Algoritması artık mevcut olduğunda, Google arama, edattaki bir değişikliğin kullanıcının arama amacını yerine getirme konusunda çok önemli olduğunu bilir. Resmi duyuruya göre, BERT güncellemesinin son hali kapsamlı testlerden sonra piyasaya sürüldü.

Duyuru ayrıca, BERT’in Featured Snippet nasıl etkileyeceğini de belirtiyor. Google, BERT algoritmasının en uygun Featured Snippet sonuçlarını anlamak için eğitildiğini belirtti. Bu, hâlihazırda Öne Çıkan Parçacıklar ile birçok değişiklik olabileceği anlamına gelir. Olası değişikliklerden olumlu etkilenmek için sadece kullanıcıyı düşünmeniz yeterli olacaktır.

BERT Algoritmasının Eylemdeki Örnekleri

BERT Algoritması güncellemesinden önce ve sonra “2019 brazil traveler to usa need a visa” anahtar kelimesini kullanarak yapılan arama sonuçlarının karşılaştırması:

Arama sonucundaki değişiklik, Google’ın BERT güncellemesinden sonra önemli olduğunu düşündüğü “to” ifadesiyle tetiklendi. Google, artık arama sorgusu içindeki bu küçük kelimeleri anlamanın, kullanıcılara en iyi sonucu sağlamada büyük bir fark yaratacağına inanıyor.

İşte eylemdeki BERT Algoritmasının bir başka örneği. Bir sorgu dizesi için, “do estheticians stand a lot of work”, Google sonuçları tek tek anahtar kelimelerle eşleştirmeye çalışarak niyeti anlıyordu.

Ancak, bu yöntemin kusurları vardır ve arama sonuçlarında oldukça belirgindir. Ancak, BERT Algoritma Güncellemesi’nin piyasaya sürülmesinden sonra, Google, amacına daha doğru bir şekilde uyan yeni bir sonuç verir.

Bu durumda, BERT Algoritması, “stand” anahtar kelimesinin arkasındaki asıl amacı anlayabilmiştir. Bu nedenle, sonuçlar, içeriğe dayalı olarak ilgili olan bir işin fiziksel talepleri kavramı ile ilgilidir.

BERT Algoritması Güncellemesi Web Sitenizi Etkiledi mi?

Eğer 20 Ekim sonra organik trafik düşüş görürseniz özellikle Seçme Snippet’lardaki ve sesli arama konusunda, size Bert güncellemesinden vuruldu konusunda yüksek bir şans var. Bu güncelleme daha fazla içerik odaklı olduğundan, sitede teknik iyileştirmeler yapmanın sıralamaların iyileştirilmesine yardımcı olma olasılığı çok azdır.

Buradaki odak, kullanıcıların amacına göre içerik kalitesini artırmak olmalıdır. Bu, İzleyici Haritalandırmayı bir kez daha SEO’da bir odak alanı yapar. Bir web sitesi için oluşturulan içerik, hedef kitlesi için uygun olmalıdır ve bu nedenle içeriğin ve stilinin sunumu artık SEO’da önemli bir rol oynayacaktır.

BERT Güncellemesi’nin duyurusu Google’ın yeni bir doğal dil işleme algoritmasının on arama sonucundan birini etkileyeceğini belirten büyük bir ifadesiyle etiketlendi. Ancak, algoritma izleyicileri sıralamada endişe verici bir dalgalanmayı fark edemedi, bu da SEO’ların BERT Güncellemesi ve işlemin gidişatı hakkında birkaç soru sormasını sağladı.

Web Sitenizi Google BERT için Optimize Etme Yöntemleri

Yeni güncelleme olan BERT için optimize edebileceğiniz yöntemleri şu şekilde sıralayabilirim;

Google’ın Yönergelerinden Vazgeçmeyin

  • Standart SEO çalışmalarını yapın.
  • Negatif SEO yöntemlerinden kaçınıp, öncelikle web sitenizi teknik açıdan incelemenizi ve varsa tüm hataları gidermenizi öneririm.
  • Site içi SEO düzenlemelerle sayfalarınızı hem SEO’ya uygun hale getirmelisiniz.
  • Kullanıcı deneyimini negatif yönde etkileyecek özellikleri sitenizden kaldırmalısınız.
  • Web sitenizin tamamen mobil uyumlu olmasına özen gösterin.

Arama Motorları İçin Değil, Ziyaretçiler İçin Yazın

Genellikle çoğu web site editörü arama motorları için içerik yazar ve aşırı anahtar kelime kullanımına odaklanır.

Ancak, zaman değişti ve Google kullanıcıları için algoritmalarını sürekli güncelliyor. Arama sistemi sürekli öğreniyor. Bu yüzden arama motorlarını memnun etmekten ziyade sitenize gelen kullanıcıyı mutlu edip, ona istediği bilgiyi vermeye odaklanın.

BERT algoritma güncellemesiyle, içeriğinizin odağı artık kelime hedefine ulaşmakla sınırlı değildir, ancak okuyucularınız için değerli olan net bilgiler sağlamakla ilgilidir.

Bilgilendirici anahtar kelimeler için iyi bir sıralama yapmak istiyorsanız;

  • İçeriğiniz üzerinden belirli sorguları rakiplerinizden daha iyi bir şekilde yanıtlayın.
  • Slaytlardan, videolardan, infografiklerden, akış şemalarından ve seslerden kullanıcı sorgularını yanıtlamak için ne gerekiyorsa yapın.
  • Kullanıcının araştırdığı soruya cevap vermeye odaklanın.
  • Kitleniz için inanılmaz deneyimler oluşturmaya odaklanın.

Google tarafından farklı şekillerde yorumlanabilen ve SERP’de gösterilebilecek uzun biçimli içeriğe odaklanmak yerine, daha fazla uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanın.

Olumlu bir kayda göre, arama trafiğiniz BERT algoritması güncellemesi nedeniyle biraz düşerse, endişelenmeyin. Bunu düşünün, eğer insanlar “aralıklı oruçla nasıl kilo verilir” arıyorlarsa ve makaleniz aralıklı oruçla dezavantajları hakkında konuşursa, insanlar tam ortasında dururlar, hatta daha önce dururlar ve geri düğmesine basarlar.

“Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler” Üzerine Odaklanın

Doğal dil işleme teknolojisi bir ifadeyi veya metni analiz ederken karşılaşılan alternatiflerle ilişkilendirir ve en olası sonucu doğru olanı kabul eder.

Uzun kuyruk anahtar kelimeler (Longtail Keywords), doğal dil işleme teknolojisinin aramanın içeriğini anlamasına yardımcı olur. Bir kişi “İstanbul’daki en iyi pastacılar” için arama yaptığında, Türkiye’deki değil İstanbul’daki bulunan pastacıların listesini almayı bekler. Bu nedenle daha uzun anahtar kelimeler kullanarak ilerleyen zamanlarda daha fazla ziyaretçi elde edeceksiniz.

Güncelleme: Çıkan güncellemeleri takip ederek sitenizi sürekli kontrol edebilirsiniz. Yeni çıkan google algoritma güncellemesi ile sitelerinizi nasıl kaliteli getirebileceğinize ait sorular sorarak siz karar verebilirsiniz.

İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *