Sosyal Medya Pazarlaması ve Önemi

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya, insanların internet ortamında anlık olarak bilgi paylaşımı ve etkileşimde bulunabildiği platformlara denir. Sosyal medya pazarlaması ise bir ürün veya hizmetin sosyal medya ortamında tanıtım, satış ve reklamı için yapılan faaliyetler bütünüdür.

Sosyal Medya Pazarlaması: Potansiyeli

2019 verilerine göre dünya geneli sosyal medya kullanıcı sayısı 3.5 milyara yaklaşmış durumda. Bu sayı her gün artmaya devam ediyor. Kullanıcı sayısı hız kesmeden artan, potansiyel müşteri kitlesi açısından yüksek avantaja sahip olan sosyal medya, dijital pazarlama sektöründe başat bir unsur haline geliyor. 3.5 milyar kullanıcısı olan sosyal medya, çok büyük hedef kitleler barındırdığından reklamcılık ve pazarlama faaliyeti için ciddi avantajlar sunuyor. Bu platformlarda yapılacak pazarlama faaliyetlerinin avantajları ise ayrı bir başlığın konusu.

Sosyal Medya Pazarlaması: Avantajları

Web siteye giren bir kullanıcı aradığı bilgiyi bulduktan sonra genellikle siteyi terk eder. Yani web sitede gösterilen reklam ve tanıtımların kısa süren ziyaretlerden dolayı çok da etkili olacağı söylenemez. Sosyal medyada ise bu durum farklıdır. Kullanıcılar saatlerce hesaplarında vakit geçirebiliyor. Örneğin ülkemizde sosyal medya hesapları olan bir kullanıcının günlük ortalama 3 saatini sosyal medyada geçirdiği raporlanmıştır. Dolayısıyla kullanıcıların web sitelerine nazaran çok daha uzun süreler geçirdiği sosyal medyada yapılan reklam ve tanıtımlar çok daha etkili olmaktadır. Sosyal medya pazarlaması ve geleneksel pazarlama yöntemleri arasındaki diğer bir fark da sosyal medyadaki tanıtım ve reklamların geri dönüşlerinin anlık olarak yapılabiliyor olmasıdır. Sosyal medyadan yapılan bir ürün reklamı ile ilgili kullanıcılar yorum yaparak değerlendirme ve geri dönüşlerde bulunabilmektedir. Üstelik bu geri dönüşler bütün kullanıcılar tarafından, anlık olarak yapılabilmektedir. Bu durum reklamların tekrar gözden geçirilip daha verimli hale getirilmesi için firmalara kolaylıklar sağlar. Sosyal medya pazarlaması diğer pazarlama yöntemlerine göre çok daha az maliyetle yapılabiliyor. Bunun yanı sıra sosyal medyada hedef kitlenin yönelimleri, hangi reklam ve tanıtımlara daha çok ilgi gösterildiği gibi önemli bilgileri çeşitli araçlarla elde etmek mümkündür. Bu bilgiler daha etkili reklam stratejileri oluşturmak için biçilmiş kaftandır. Bir diğer husus ise müşteri sadakatidir. Sosyal medya ve diğer internet platformları arasında bariz bir müşteri sadakati oran farkı söz konusudur. Çünkü sosyal medya platformlarında aynı zamanda birer potansiyel müşteri olan kullanıcılar, reklamları yapan kurum ve firma ile doğrudan ve anlık olarak iletişim kurabiliyor. Bu durum yüksek bir müşteri sadakati sağlıyor.

Sonuç

Bugün internet kullanıcılarının %80’i aynı zamanda bir sosyal medya hesabına sahip. Kullanıcılar, günlük olarak saatlerce sosyal medya hesaplarında vakit geçiriyor. Sadece bu iki bilgi bile sosyal medya pazarlaması ile ulaşılabilecek kitlenin büyüklüğünü gözler önüne seriyor. Her geçen gün kullanıcısı sayısı artan, yeni özelliklerle daha yüksek etkileşim olanağı sağlayan twitter, Instagram ve facebook gibi sosyal medya platformları, pazarlama için büyük fırsatlar sunuyor. Ürün ve hizmetlerinizi pazarlamayı düşünüyorsanız, sosyal medya pazarlaması ile yeni müşteri kitleleri elde etmeniz ve işlerinizi büyütmeniz mümkün. Ürün ve hizmetlerinizi tanıtırken sosyal medyanın pazarlama avantajlarından faydalanmak ve diğer profesyonel hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için bizimle iletişim kurabilirsiniz Dikkatinizi Çekebilir: E-ticaret: Sosyal Medya Pazarlamasında Dikkat Etmeniz Gerekenler  
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *