E-ticaret: Pazarlama Nasıl Yapılır?

30 August 2020 By

E-ticarette Ürün Pazarlaması Nasıl Yapılır?

E-ticaret sitesi kurmanın temel amaçlarından biri olarak ürün pazarlamasını doğru yapmak oldukça önemlidir. E-ticarette pazarlama çalışmalarında stratejik olarak yapılan yanlışlar, pazar yerinde talep oluşturamamaya ve satışlarda olumsuzluğa neden olur. Bu yüzden e-ticarette ürün pazarlamasının ne olduğunu öğrenmek ve ürün pazarlaması için doğru stratejilerin nasıl uygulanacağını öğrenmek gerekir.

Ürün Pazarlaması Nedir?

Bir ürünün pazar yerindeki tanıtımını ve müşterilere ulaşmasını sağlayan çalışmaların bütününe ürün pazarlaması denir. Ürün pazarlaması online olarak yapıldığında buna e-ticarette pazarlama denilebilir. Ürün pazarlaması için yapılan çalışmalardaki amaç, üretilmiş veya toptancıdan tedarik edilmiş olan bir ürünün hitap edeceği hedef kitleyi bulup ürünü o kitleye tanıtmak ve yapılan tanıtımın satışa dönüşmesini sağlamaktır.

Ürün Pazarlamasının Önemi

Doğru ve etkili bir şekilde yapılmış olan ürün pazarlamasının faydaları ve önemi, maddeler halinde şöyle gösterilebilir:

  • Hitap ettiğiniz hedef kitleyi, yani potansiyel müşterilerinizi tanımanıza katkı sağlar.
  • Reklam çalışmalarınızda daha doğru hedefler oluşturursunuz.
  • Rakiplerinizin ürün ve pazarlama yöntemleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.
  • Şirketinizde üründen, satıştan, pazarlamadan sorumlu ekipleri ortak bir çalışmada buluşturmuş olursunuz.
  • Ürününüzün Pazar yerindeki tanıtımını ve konumlandırılmasını daha doğru bir şekilde yaparsınız.
  • Ürününüze gösterilen ilginin ve ürün satışının artması sağlanır.
  • Müşterilerin ilgisini çeken bir ürün, diğer ürünlerin de merak edilmesini sağlayabilir.

Ürün Pazarlaması Nasıl Yapılır?

Hedef kitlenizi ve ulaşmak istediğiniz müşteri profilini belirleyin:

Öncelikle bir ürünün hangi kitleye hitap edebileceği hakkında öngörüler oluşturarak ulaşmak istediğiniz müşteri profilini belirlemeniz gerekir. Böylelikle potansiyel müşterilerinizin kitlesini tespit etmiş olursunuz. Hedef kitlesini belirledikten sonra bu kitleyi tanımalı ve bu kitlenin satın alma alışkanlıklarını öğrenmelisiniz. Pazarlama stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Ürününüzün tanıtımını doğru ve etkileyici bir şekilde yapın:

Hedef kitlenizin satın alma alışkanlıklarını ve sosyoekonomik durumunu tespit ettikten sonra, bu tespit üzerine belirlediğiniz ölçütler doğrultusunda ürün tanıtımında uygulayacağınız stratejileri oluşturabilirsiniz.

Şu sorulara cevap vererek ürün tanıtımınızı kurgulayabilirsiniz:

  • Ürününüzü diğer ürünlerden ayıran ve onu benzersiz kılan özellikler neler?
  • Ürününüz neden rakiplerinizin ürünlerinden daha iyi?
  • Ürününüzü hedef kitleniz için ideal yapan şey nedir?
  • Sunduğunuz ürünü güvenilir yapan özellikler neler?

Ürün Satışından Elde Etmek İstediğiniz Faydaları Belirleyin:

Ürün satışıyla ulaşmak istediğiniz hedefleri belirleyerek pazarlama stratejinizin gelişmesini sağlayabilirsiniz. Bu hedefler şu şekilde belirlenebilir:

  • Gelirin artmasını sağlamak
  • Pazar payınızın artmasını sağlamak
  • Rakip firma müşterilerinin sizin tarafınıza çekilmesini sağlamak
  • Hedef kitleniz ve müşterilerinizle olan etkileşiminizin devam etmesini sağlamak
  • Marka ve ürün bilinirliğinin artmasını sağlamak

Ürününüzün Fiyatını Belirleyin:

Hedef kitlenize ve ulaşmak istediğiniz müşteri profiline karar verdikten sonra, ürününüzün değerine ve müşterilerin bu üründen sağlayacağı yarlara göre ürün fiyatlandırması yapabilirsiniz. Ürün fiyatlandırması yaparken rakiplerinizin fiyatlandırma çalışmalarını ve ürününüzün pazardaki konumunu da göz önünde bulundurmalısınız. Ürün fiyatlandırma hakkında daha fazla bilgi edinmek için “E-ticarette Ürün Fiyatlandırma Nasıl Yapılır?” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.