E-ticaret: Marka Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret: Marka Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Bir e-ticaret siteniz varsa, hatta genel olarak ticari faaliyet yürüten bir firma sahibiyseniz özen göstermeniz gereken ilk kriterlerden biri markanızı oluşturmak olmalıdır. E-ticarette marka oluşturmak, ürün ve hizmetlerinizde güven ve kalite algısı sağlamanızda, sadık müşteri kitlesi oluşturmanızda faydalı olur. Aynı zamanda e-ticaret siteniz için sağlam bir marka oluşturarak ve bu markayı ön plana çıkararak kurumsal kimliğinizi kanıtlamış olursunuz. E-ticarette marka oluşturmak, kurumsallığınızın belirgin olmasını ve yaptığınız pazarlama çalışmalarından başarılı geri dönüşler almanızı sağlar.

E-ticarette Marka Nasıl Oluşturulur

Yazımızda e-ticarette marka oluşturma sürecinde göz ardı etmemeniz gereken ölçütleri, sizler için maddeler halinde başlıklandırıp açıkladık.

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Marka oluştururken öncelikle hedef kitlenizi tanımlayın. Çünkü marka olarak sloganlarınızı,  reklam stratejilerinizi, çalışmalarınızdaki renkleri, kullanacağınız dil ve üslubu hedef kitlenize göre belirlemeniz gerekir. Bu nedenle marka değerini oluşturmak için öncelikle hedef kitlenizin farkında olmalısınız.

Markanızın Farkını Gösterin

Marka oluşturma aşamasında sizi rakiplerinizden bir adım öne çıkaracak özelliklerinizi belirgin hale getirmeniz önemlidir. Bu süreçte markanızı ön plana çıkarabilmek için aşağıdaki sorulara cevap vermeli ve verdiğiniz cevaplara göre müşterilerinize nasıl bir yaklaşım biçimi göstereceğinizi belirlemelisiniz.
  • Niye marka oluşturdunuz?
  • Markanızın vizyon ve misyonu nedir?
  • Firmanızı rakiplerinizden ayrı kılan özellikler nedir?
  • Tüketicilerin ne gibi sorunlarına çözüm buluyorsunuz?
  • Tüketiciler neden sizi tercih etsin?

E-ticaret: Marka Oluştur

Rakiplerinizi Analiz Edin

Rakiplerinizden öne geçmek ve farkınızı göstermek istiyorsanız rakiplerinizin marka algısı oluşturmak üzere nasıl çalışmalar yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Bu, hem sektörel kapsamda bilgi sahibi olmanızı hem de nasıl farkınızı ortaya koyabilmeniz için fikir edinmenizi sağlar. Kendinize ait bir fikrinizin olması, kendi kimliğinizi oluşturmanız açısından oldukça önemlidir.

Markanızın Faydalarını Öne Çıkartın

Markanızın iyi yanlarını tespit etmeli ve bunları daha etkili hale getirerek pazarlama çalışmalarında kullanmalısınız. Bu sayede tüketicilerin gözünde bir marka algısı oluşturma sürecine katkı sağlayabilirsiniz. Müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize, ürün ve hizmetlerinizin ne gibi faydalar sağladığını, günlük yaşantılarını ne kadar kolaylaştırdığınızı öne çıkarmalısınız. Markanız tüketicide güven, kalite ve ürününüzü alma isteği uyandırmalıdır.

Marka Oluştur.

Kurumsal Dilinizi Oluşturun

E-ticarette marka kimliğinizin netleşmesi açısından hedef kitlenize nasıl bir dille hitap edeceğinizi de belirlemeniz gerekiyor. Bu belirleme aşamasında firmanızın sektörünü, tarzını, sunduğu hizmet veya değerleri ölçüt tutmalı; bu ölçütlerle uyumlu bir tercih etmelisiniz. Markanızın tutarlı bir imaj sergilemesi için hedef kitlenize hitap etmek üzere şu üsluplardan birini seçebilirsiniz:
  • Uzmanca
  • Arkadaşça
  • Hizmet odaklı
  • Otoriter
  • Teknik
  • Diyaloğa dayalı
  • Bilgi verici

Kurumsal Renklerinizi Belirleyin

Her bir rengin ona bakana verdiği bir his, telkin ettiği bir iletisi vardır. Bu noktada renklerden yararlanmanız gerekir. Dolayısıyla markanızı oluştururken tercih edeceğiniz renklere hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz ederek karar vermelisiniz. Renk seçiminiz; markanızın vizyonuna, firmanızın tarzına ve hitap ettiğiniz hedef kitlenize uymalıdır. Örneğin genç bir kesime hitap ediyorsanız canlı renkleri tercih edebilirsiniz. Daha kurumsal bir yaklaşımınız varsa sadelik oluşturacak renklere yönelebilirsiniz.

E-ticaret

Font Seçimini Unutmayın

Her yazı fontunun sağladığı bir karakter izlenimi vardır. Bu yüzden tutarlılık sağlamak için markanızı oluşturma sürecinde font seçiminize de özen göstermelisiniz. Markanızda bir kurumsallık ve uyumluluk sağlamak için yazı fontunuzu seçerken nasıl bir yaklaşım biçim göstermek istediğinizden yola çıkabilirsiniz. Örneğin çentikli ve keskin köşeli yazı fontları otoriter bir izlenim oluştururken, çentiksiz ve yuvarlak köşeli yazı fontları daha yumuşak bir izlenim sağlar.

Logo Tasarımı ve Slogan Oluşturma

Logo tasarımı ve slogan üretimi marka oluşumuna katkı sağlayan en önemli unsurlardandır. Logonuz markanızın sektörel ve kurumsal imajını yansıtacak nitelikte tasarlanmalıdır. Slogan oluştururken ise tüketiciye markanızın uzmanlık alanını ve marka olarak ne vaat ettiğinizi birkaç kelime ile iletebilmelisiniz.
İlgili Yazılar