E-ticaret: Stok Yönetimi Nasıl Yapılır?

E-ticarette Stok Yönetimi hakkında

E-ticarette Stok Yönetimi e-ticaret sitesi üzerinden satış yaparken karşılaşacağınız aşamalardan birisidir. Stok, kısaca deponuzda bulundurduğunuz ürünlerin miktarı olarak tanımlanabilir. Aldığınız siparişler üzerine başarılı bir işlem sonucunda müşterilerinize teslim edilen ürünler depodan çıkmış olur. Depodan çıkan ürün stok miktarından düşer. Ürünlerinizin azalması üzerine toptancıya tekrar sipariş vererek ürün tedarik ettiğinizde ise deponuza giren ürünlerle stok sayısında artış olur. Bu giriş ve çıkışlar doğrultusunda değişen miktarın kaydını güncel olarak tutmalısınız. Böylelikle müşteriniz almak istediği ürünün stokta mevcut olup olmadığını e-ticaret siteniz üzerinden görebilir. Stok bilgilerinizi güncel olarak takip ederseniz paketleme ve gönderme işlemlerini daha hızlı ve doğru yaparak kargo yönetiminde de daha başarılı olabilirsiniz.

E-ticarette Stok Yönetimi Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Kriterler

Stok Miktarınız İçin Alt Limit Belirleyin

Deponuzda bulunan her ürün çeşidinin stok miktarı için bir alt limit belirlemelisiniz. Böylelikle bir ürün çeşidinin depodaki miktarı, alt limit olarak belirlenen miktarın altına düştüğünde yenileri tedarik edilir. Örneğin; kulaklık satışı yapıyorsanız ve bu ürünün alt limit miktarını 20 adet olarak belirlediyseniz stoktaki miktar 20 adetin altına düştüğünde toptancınıza tekrar kulaklık siparişi verebilirsiniz. Çok satılan ürünlerinizin çabuk tükenmemesi için alt limit miktarını diğer ürün çeşitlerine göre daha yüksek olarak belirleyebilirsiniz.

Önce giren, önce çıkar

Deponuza daha önce giriş yapmış ürünler, satış yapma durumunda aynı çeşitten olan diğer ürünlere göre müşterilere daha önce gönderilmesi gereken ürünlerdir. Birçok üründe son kullanma tarihi olduğu için depoda fazla bekletildiğinde kullanılmaz hale gelebilmektedir. Bu durumu önlemek amacıyla bir ürün çeşidinden satış yapıldığında ilk gönderilecek olanlar, depoya aynı çeşit diğer ürünlere göre önce girmiş olanlardır.

Tedarikçilerinizden Emin Olun

Eğer satmakta olduğunuz ürünleri kendiniz üretmiyorsanız bir toptancıdan tedarik etmek durumunda kalırsınız. Müşterilerinizin e-ticaret sitenizdeki bir ürünü satın almak üzere tercih etmesinden sonra, o ürünü müşteriye gönderme aşamasında sorun yaşamamanız için satışa sunduğunuz ürünlerin deponuzda hazır bulunuyor olması önemlidir. Eğer zamanında ürün tedarikini sağlamamış olursanız; bunun sonucu, müşteriye istediği ürünü gönderememeye ve müşteri memnuniyetsizliğine varabilmektedir. Tedarikçinizle sorun yaşadığınızda anlaşmanızı karşılıklı olarak iptal edebilir, farklı toptancılarla görüşebilirsiniz.

Alışılmışın Dışında Gelişebilecek Durumlara Karşı Hazırlıklı Olun

Bazı ürünlerin bazı dönemlerde satış değeri yükselir. Sezona göre satış değeri artan bu tür ürünler için önceden hazırlıklı olarak sezon içinde talebi karşılayacak kadar stok miktarı artırılabilir. Kimi zaman bu durumun tam tersi de olabilir. Bazen pandemi veya doğal afet gibi yolunda gitmeyen durumlardan dolayı satışlar düşebilir. Bu duruma önlem olarak tedarikçilerle böyle ürünler için geri iadeli anlaşmalar yapabilirsiniz.

Depo Yönetimini İyi Yapmalısınız

Stoklarınız deponuzda yer aldığı için stok yönetimi, depo yönetimi yapabilmeyi de gerektirmektedir. Rafların ürün çeşitlerine göre düzenlenmesi, ürünün gönderilme aşamasında düzgün paketlenmesi, depodaki ürün adetinin olması gereken stok miktarına göre kontrol edilmesi gibi konular depo yönetimini ilgilendirmektedir. Depo ve stok yönetimindeki başarı, kargo yönetimini de olumlu yönde etkiler. Çünkü deponuz düzenli olursa ve stok bilgileriniz güncel olursa ürünleri paketleme ve gönderme işlemleri de daha hızlı ve doğru yapılabilir. [WPSM_AC id=76616] Dikkatinizi Çekebilir: Depo Yönetimi Nasıl Yapılır?
İlgili Yazılar