E-ticaret: Tedarik Sürecine Nasıl Başlanır?

E-ticaret: Tedarik Sürecine Nasıl Başlanır?

E-ticaret Siteniz İçin Hangi Ürünü Tedarik Etmelisiniz?

Bu yazımızda henüz e-ticarette tedarik sürecine başlamamış ve satacağı ürüne karar verme aşamasında olan e-ticaret girişimcilerine bazı tavsiyelerimiz olacak. E-ticaret girişimlerinde satılacak ürüne karar vermek, işin geleceğine etki eden en önemli aşamalardan biridir. Eğer e-ticaret sitesi üzerinden satışa sunacağınız ürünlere daha önce karar vermediyseniz, bu kararı web tasarım ve sitenin kurulum aşamasından sonra vermeniz gerekecek. Bir mağazanın varlık nedeni, içindeki ürünlerdir. Ürünler, ticari bir faaliyetin yürürlükte olduğu mağazaların ana nesneleridir. Dolayısıyla dijital bir mağaza olan e-ticaret sitesinde de müşterilere sunulabilecek ürünler veya hizmetler bulunmalıdır. E-ticaret siteniz üzerinden satışını yapmak istediğiniz ürünlerin veya hizmetlerin ne olacağına karar vermek bu işin ilk adımlarından biridir. Eğer satışa sunacağınız ürün kendi üretiminiz değilse ve dijital mecrada satacağınız ürüne karar vermeden önce internet üzerinden tüketim alışkanlıklarını ve daha çok hangi ürünlere eğilim gösterdiklerini anlayabilmek için alan araştırması yapmak gerekir. E-ticarette tedarik sürecine başlamadan ürün araştırması yapabilmek için faydalanabileceğiniz birçok uygulama vardır. Alışveriş trendlerini takip edebilmek için aşağıdaki yöntem ve araçlardan yararlanabilirsiniz.

E-ticaret: Tedarik

E-ticaret Siteniz İçin Ürün Seçmeden Önce ve Seçtikten Sonra Faydalanabileceğiniz Bazı Tavsiyeler

  • Google Trends sayesinde kullanıcıların hangi zaman aralığında hangi ürüne eğilim gösterdiğini ve trendlerin zaman içindeki değişimini görebilirsiniz.
  • Kullanıcıların en çok hangi ürün ve ürün kategorilerine ilgi gösterdiğini, diğer işletmelerin satışa sunmak üzere hangi ürünleri tercih ettiğini, sizin alternatif olarak hangi ürünleri satabileceğinizi ve ürünlerin satış rakamlarını analiz edebilirsiniz.
  • Sizinle aynı sektörde bulunan ve aynı sektöre ait ürünleri satan rakip işletmelerin web sitelerini inceleyerek en çok satılan ürünleri inceleyebilirsiniz.
  • Satışa sunmak istediğiniz ürünün internet ortamındaki piyasasını ve fiyat ortalamasını analiz etmek için fiyat karşılaştırma sitelerinden faydalanabilirsiniz.
  • Satışa sunduğunuz ürünlerin belli bir hedef kitleye hitap ediyor olması önemlidir. Bu yüzden ürünlerinizle hitap etmek istediğiniz hedef kitleyi belirlemeyi ve analiz etmeyi öğrenmelisiniz.
İlgili Yazılar