Hemen Çıkma Oranı Nasıl Aşağıya Çekilir?

Okunabilecek Metinleri Çoğaltın

Hemen çıkma oranı düşürmek istiyorsanız mutlaka bu adımları gözden geçirmenizde fayda var. Bir web sayfasındaki içerik net ve düzgün bir şekilde biçimlendirilmelidir. Yapacağınız bu şey kullanıcı deneyimi açısından çok önemlidir. Sitenizi ziyaret edecek insanlar düzensiz, büyük ve dağınık yazıları görmek istemezler. Eğer kullanıcı bu düzensiz şekille karşı karşıya kalırsa bulmak istediği şeyi başka sitelerde aramaya devam etmek isteyecektir.

Mobil Düzene Mutlaka Dikkat Edin

Mobil üzerinden sitenize giriş yapan kullanıcılar artık çağımızdan dolayı biraz daha fazladır. Buna istinaden tahammülleri bilgisayar kullanıcılarına nazaran daha azdır. Mobil kullanan kullanıcılara güzel bir kullanıcı deneyimi sunabilecek bir tasarım seçin.

 Kısa Bölümler Ve Paragraflar Oluşturun

Kullanıcıları sıkmayın. Bir sitenin genel olarak okunabilmesini sağlayan unsurlardan en önemlisi de içeriğin uzunluğudur. İçeriği kısa kolay okunabilecek bir şekilde, anlaşılması zor süslü kelimelerden  uzak durarak biçimlendirmelisiniz. Böylece sitenizi ziyaret eden kişiler aradıklarını rahatlıkla bulup sitenizden memnun kalabilecekler.

Kusursuz Ve Üst Düzey Tasarımı Hedefleyin

İyi ve göze hitap edebilen bir site tasarımı kullanıcıyı hem siteye bağlı tutar hem de güven verir. Kullanıcılar gezinmesi zor olan bir sitede veya güvenmekte zorluk çektikleri bir sitede asla zaman harcamazlar.

Sitenin Bulunmasını Kolaylaştırın

Çoğu site, hala site içi tasarımının aramaya kullanışlı olması gerekliliğini ihmal etmektedir. Oysa kullanıcılara aşırı şekilde kolaylık sağlayan bu kısım sitenize büyük getiriler ve artılar sağlayabilir. Örneğin kullanıcının anında göremeyeceği kısımda bulunan herhangi bir konunun arama kısmından kolaylıkla bulabilmesini sağlamak kullanıcıyı sitenize bağlamakta artı sağlayacaktır.

Basit Gezinti Ögeleri Kullanın

Site içerisinde kullanıcıların gezintisi hiç zorlayıcı olmamalıdır. Kullanıcı sitenize girdiğinde aradığı şeyin nerede olduğunu çok basit bir şekilde eliyle koymuş gibi bulabilmelidir.

Sayfa Yüklenme Süresine Özen Gösterin

Bir kullanıcı sitenize girdiğinde herhangi bir sayfanızın yüklenebilmesi açısından çok fazla beklemek zorunda kalırsa tahmin edemeyeceğiniz kadar fazla kötü bir kullanıcı deneyimi sunmuş olursunuz. Kullanıcı istediği şeyi hemen karşısına getirip göremiyorsa o içeriğin kullanıcı için hiçbir önemi yoktur

İçerik Türlerinin Her Çeşidini Kullanın

Sitenizin okunabilirlik kısmından ziyade konu ile alakalı başka bir odaklanma alanı daha seçmelisiniz. Yani sadece okunabilecek metinlerin aksine kullanıcı için video resim gibi içerikler kullanılmalıdır. Özellikle video içerikleri inanılmaz derecede ilgi çekicidir.

Alakalı Kısma Hitap Edin

İlgili anahtar kelimeler kullanılıp aynı zamanda site bu ilgili anahtar kelimelerin tümüne hitap edecek şekilde olmalıdır. Aynı zamanda doğru kullanıcıları hedeflemelidir. Sitenin en doğru ve en temel hedef topluluk tanımlamalı ve bu topluluğun çevresinde bir içerik oluşturulmalıdır.

Harekete Geçirici Gönderiler Kullanın

Kullanacağınız bu harekete geçirici gönderi sitenizde apaçık görülebilecek bir şey olmalıdır kullanıcıya hitap etmelidir. Bu mesaj tam anlamıyla ikna edici olmalıdır .Söz konusu bu mesajlar olduğunda en ufak ayrıntılara bile dikkat etmeniz gerekmektedir.

Hemen Çıkma Oranı Azaltmak Adına Özellikle Arızalı Linkleri Sınırlayın

Çalışmayan arızalı bozuk linklerin çok sayıda olması yalnızca kötü bir kullanıcı deneyimi yaratacaktır. Kullanıcılar bulmak için girdikleri sitenizde aradığı şeyi bulamazlarsa siteyi kullanmak açısından memnun kalmayacaklardır. Tam anlamıyla hayal kırıklığına uğrayıp sitenizden ayrılacaklardır.

Siteniz ile alakalı bozuk arızalı linkleri bulabilmek adına  Google Analytics veya Screaming Frog gibi web tarayıcılarını kullanabilirsiniz. Her iki araçta size üst düzey şekilde yardımcı olacaktır.

Açılır Pencerelerden Sakının

Kullanıcılar siteniz içerisinde gezinirken sürekli karşılarına çıkan reklam veya açılır pencereleri asla görmek istemezler. Son derece sinir bozucu olan bu açılır pencereler sitenizi ziyaret eden kullanıcıların deneyimini olumsuz yönde etkileyecektir. Bundan durabildiğiniz kadar uzakta durmanız gerektiğini bilmelisiniz.

Dikkat Dağıtıcı Reklamları Kısıtlayın

Açılır pencerelerin örneğini vermiştik onun içerisinde reklamlardan’da bahsettik ancak bu kısım önemli.Sabit olan reklamlarınızı kullanıcının dikkati dağıtmayacak ve sitenize odaklanabileceği şekilde yerleştirmelisiniz. Bu yaptığınızla beraber kullanıcılara iyi deneyim yaşatıp odaklanıp doğru noktaları görebilmeleri açısından fırsat yaratmış olursunuz.

Linklerin Yan Sekmede Açılmasını Sağlayın

Sağlam bir link stratejisi oluşturmak istiyorsak oluşturduğumuz her linkin yeni sekmede açıldığından emin olmak durumundayız. Burası çok önemlidir neden diye sorulursa kullanıcı aynı anda birden fazla sayfa ile uğraşmak yerine daha pratik ve daha düzenli bir şekilde yan sekmelerden aradığı şeye ulaşım sağlamak ister. Yan sekme kullandığınız sürece hem kullanıcının birden fazla sayfa açmasını önleyecek hem de sitenizde geçirmiş olduğu potansiyel süreyi arttırmış olacaksınız.

Hemen Çıkma Oranı Azaltmak İçin Dahili Link Stratejisine Odaklanın

Bir kullanıcıyı sitenizde tutmak istiyorsanız ona dahili linkleri sunarak kullandırt malısınız. Böylelikle kullanıcınızın sitenizde kalma oranını arttırmış olursunuz. Oluşturduğunuz bu dahili linkler kullanıcılara aradıklarını bulma konusunda yardımcı olacak ve aynı zamanda deneyimini de olumlu şekilde etkileyecektir.

 Sürekli Olarak Blog Yazısı Paylaşın

Kullanıcıları bir siteyi ziyaret etmeleri ve aynı zamanda o site içerisinde potansiyel zamanlarını kullanmaları konusunda onları ikna etmek için onlara sürekli keşfedilebilecek derin çeşitliliği olan konular sunabilmek için düzenli olarak içerik paylaşımı yapmalısınız. Bu konuda size yardımcı olabilecek en güzel ve en doğru yöntem blog yazılarıdır.

Yararlı 404 Sayfaları Oluşturun

Bir 404 sayfası kullanıcıya asla “sayfa bulunamadı” mesajı göndermemelidir. Aynı zamanda kullanıcıya site içerisinde rahatça dolaşabilmesi açısından alternatif seçenekler sağlanmalıdır.404 sayfanız bu doğrultuda faydalı olabilecek şekilde tasarlanmalıdır.

Hemen Çıkma Oranı Düşürmek İstiyorsanız Güvenilirlik Kazanın

Kullanıcılar her zaman giriş yaptığı site içerisinde ne kadar güvenilir olduğunu düşünür.Siteye giriş yaptıklarından itibaren ne kadar güvenilir olduğu hakkında değerlendirme aşamasına giriş sağlamış olurlar.Güvenilirliği arttırmak ve kullanıcıya bu durumu aşılamak açısından sitenizin içerisine verilen hizmetlere istinaden olumlu ve pozitif eleştiriler eklemek son derece güzel bir fikirdir. Ayrıca sitenizde gezintinin güvenli olması açısından SSL kullanmalı ve bu yaptıklarınız sayesinde hemen çıkma oranını düşürmek için çaba göstermelisiniz.

 Google Analytics ve Diğer Yardımcı Ögeleri Kullanın

Hemen Çıkma Oranı Siteniz içerisinde ki etkileşimleri takip edebilmeniz açısından çeşitli araçlar sizlere yardımcı olabilecek potansiyeldedir. Bunlardan En önemlisi ise “Google Analytics”dir. Google Analytics ile şunları takip edebilirsiniz.

  • Sitede geçirilen süre.
  • Hemen çıkma oranı.
  • Oturum başına sayfa sayısı.
  • En sık ve en az ziyaret edilen sayfalar.

HotJar gibi diğer size yardımcı olabilecek ögelerde mevcuttur. HotJar size ziyaretçi kaydını sunabilir. Böylece kullanıcın sitenize giriş yaptığı oturumu sırasında neler yaptığını görebilirsiniz.

Elde Edeceğiniz Sonuç

Sitenize giriş yapan her kullanıcı sizin için değerlidir. Onları kaybetmeyin yüksek bir hemen çıkma oranınız varsa bu siteniz için aşırı olumsuz bir durumdur. Yukarıda paylaşılanlar size fazlasıyla yardımcı olacaktır.

SEO ile alakalı sizlere yardımcı olacak çok daha iyi içeriklerim var. https://www.theadam.com.tr/hizmetlerimiz/seo/ Sayfasını ziyaret ederek incelemeye başlayabilirsin. Emin ol çok beğeneceksin ve sana çok şey katacaktır.

İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *