Google Sıralama Etkenleri

Google’ın arama sonuçlarını sıralarken bu sıralamada üst sıralarda yer almak, her web sitesi sahibi veya pazarlamacının  istediği bir şeydir. Bu yüzden sağlayıcılar en önemli sıralama etkenleri nelerdir bilmek ister.  Çünkü masaüstü platformlardan erişim sağlayan kullanıcıların neredeyse 10 da 9’u işlemlerini Google arama motoru üzerinde gerçekleştiriyor. Bu kullanıcı ve ‘potansiyel müşteri’ oranının pazarlamacıları etkilemesi ve cezbetmesi doğal bir etkendir. O yüzden pazarlamacı ve içerik sağlayıcılar, Google’ın sıralama yaparken hangi kriterlere dikkat ettiğini bilmeleri büyük önem taşır. Google, arama motoru sonuç sıralamalarını yaparken yaklaşık 200 sıralama etkeni kullanır. Ben bu 200 etkeni sıralamak yerine önemli gördüklerimden bahsetmek istiyorum.

1) Dış Kaynaklı Linkler

Adından da anlaşılacağı üzere dış linkler, sanal ortamda yer alan ve farklı bir noktada yer alıp site veya içeriğinize yönlendirilen linkleri ifade ediyor.  Backlink diye de bilinirler ve sonuç sıralamalarında ciddi bir etken teşkil ederler. Eğer siteniz dış kaynaklı sitelerden linkler alıyorsa bu siteniz için oldukça olumlu bir şeydir. Zira Google backlinkleri bir güven aracı olarak değerlendiriyor. Yani siteniz, Google için güvenilir bir site olarak görülebiliyor. Tabi bu linkler, geldikleri kaynak ne kadar güvenilirse o kadar değerli oluyorlar. Bu şu anlama geliyor: Size ait site kalitesi yüksek sitelerden backlinkler alıyorsa Google için ‘artı puan’lar kazanmış oluyorsunuz. Böylelikle backlinkler sayesinde arama motoru sonuç sırlamasındaki konumunuz olumlu bir şekilde değişebiliyor. Dış link etkenini ihmal etmeyin.
En önemli sıralama etkenleridir
Sayfa hızını da en önemli sıralama etkeni listesine ekleyebiliriz

2) Sayfaların Hızlı Yüklenmesi

Ciddi bir sorun teşkil edebilir. Hız da en önemli sıralama etkenleri nden biridir. Sayfa hızı kullanıcılar tarafından çok önemsenir. Kullanıcı geç yüklenen bir sayfayı sevmez ve terk etme eğilimi gösterir. Düşünün, bir şeyler öğrenmek ya da satın almak istiyorsunuz. Arama yapıp arama sonuçlarından bir bağlantı seçtiniz ve siteye giriş yaptınız fakat o da ne? Site açılana kadar 5-6 saniye geçiyor. “Neyse bir şey olmaz” deyip işlemlerinize devam ediyorsunuz. Aynı sitede farklı sayfalara geçiş yaparken sayfaların da geç yüklendiğini fark ederseniz sabrınız taşar değil mi? “Eehh bu ne be!” dediğinizi duyar gibiyim. 🙂 Böyle bir durumla karşılaştığınız siteden ardınıza bakmadan çıkıp gitmez misiniz? İşte diğer bütün kullanıcıların göstereceği tavır da ekseriyetle böyle olacaktır. Yavaş yüklenen sitelerin hemen çıkma oranını yüksek olacaktır. Bu da SEO performansı için oldukça olumsuz bir şeydir. Böyle bir durumda arama motoru sonuç sıralamanız düşecektir.  Yani hız, güçlü bir sıralama etkenidir. Bu yüzden site veya sayfalarınızın hızlı yüklenmesi için tedbirler alın..

3) HTTP/HTTPS Farkı

HTTPS sonundaki “S” harfi “secure” yani güvenli kelimesinden gelir. SSL denen bir güvenlik sertifikasını ifade eder. Google bu konuya önem verir. Bu, Google’ın güvenli siteleri diğerlerinden ayırma uygulamasıdır. Güvenli bir site, Google için diğerlerinden daha önceliklidir. Dolayısıyla iyi bir sonuç sıralaması için sitenizin alan adını güvenli kılmak adına bir SSL sertifikası edinmeniz önem arz eder.

4) Site Mimarisi

Sitenizi yayınlarken ya da siteniz ile ilgili bir tasarım güncellemesi yaparken sitenizi alt dizinler halinde, düzenli bir şekilde oluşturduğunuzdan emin olun. Yada faaliyetleriniz neyse alt dizinlerinize bu faaliyetlerinizle alakalı konular ekleyin. Mesela: Diyelim ki at çiftliği sahibisiniz ve bununla ilgili pazarlama yapıyorsunuz. Pazarlama yaptığınız bir web siteniz var. Atlarla ilgili her şeyi bu sitenize ekleyebilirsiniz. Alt dizinlerinizin hepsi at ve at çiftliği ile ilgili şeyler içerebilir. Bunda sorun yok. Ama tutup bu sitenizde Fransız İhtilalinden bahsetmeyin. Bu Google için kafa karıştırıcı olur ve Google, arama sonuçlarında at çiftliği sitenizi hangi arama konuları altında sıralayacağını karıştırır. Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Ayrıca URL sonlarına açıklayıcı metin ekleyin. Böylece Google’a kim olduğunuz ve hangi konsept üzerinde yoğunlaştığınız hakkında bilgi vermiş olursunuz. Dahası Google amacınızı kolay bir şekilde tanımlayarak ilgili arama sonuçlarına sizi ekleyecektir. Makul bir URL örneği vermek gerekirse şu şekilde verebilirim: https://www.atçiftliği.com/safkan-arap-atları/

5) İçerik Konuları

Yine içerik konularının arama motoru sonuçlarında iyi bir konum elde etmek için en önemli sıralama etkenleri nden olduğunu söyleyebilirim. Konular, verim elde etmek için her ne kadar sabır gerektirse de sayfa otoritenizi oluşturmak açısından uzun vadede önemli katkı sağlar. Eğer sitenizdeki konu başlıklarıyla ilgili rakip sitelerden daha fazla içerik üretirseniz Google sizi diğerlerinden üstün görecek ve alanınızda otorite sahibi olacaksınız.

6) Anahtar Sözcük Amacı

Önceleri Google, bir sitede veya içerikte anahtar kelimeyi ya da anahtar kelime grubunu arardı. Buna göre sıralama yapar ve siteleri buna göre değerlendirirdi. Şimdi ise bu durum farklı bir hal aldı. Artık anahtar kelimeyi en çok kullanan siteler yukarılara çıkmıyor. Anahtar kelimenin amacını açıklamak gerekirse; Anahtar kelime mevzusu ile ilgili sıralamada üstlere çıkmanın koşulunu anlatmaya çalışayım: Anahtar kelimeyi kullanma amacınız nedir? Bu amaca uygun ve uyumlu içerikler üretebiliyor musunuz? Ya da ürünleri anahtar kelimenizin amacına uygun sunabiliyor musunuz? Eğer bunları başarıyorsanız Google için doğru yoldasınız demektir. Örneğimize geçelim. Anahtar kelimemiz “at bakımı” olsun. Artık sıralama elde etmek için önemli olan sadece bu anahtar kelimeyi içerikte birkaç kere kullanmak değildir. At bakımı kelimesini içerikte kullandıktan sonra en besleyici at yemlerine, bu yemlerin nerelerden temin edilebileceğine ve atlara yem verirken nelere dikkat edileceğine vs. gibisinden sıralayarak bağlantılı noktalara değinmemiz gerekir. Böylece hem çok faydalı bir içerik hazırlamış olursunuz hem de iyi trafikler çekerek sıralama elde edersiniz.

7) İçeriğin Yapısı

İyi bir arama motoru sonuç sırası için önemli olan sıralama etkenleri nden biri de yapısı ve barındırdığı bilgiler açısından oluşturduğunuz içeriklerdir. Eğer içeriklerinizi düzenli ve içerik yapısını iyi oluşturursanız güzel sonuçlar elde edersiniz. İçeriğin konusunun kullanıcılar tarafından kolay bir şekilde anlaşılması gerekir. Bunu sağlamanız durumunda ziyaretçiler sayfa veya sitenizde daha çok zaman harcayacaktır. Ayrıca daha çok trafik çekmek de söz konusu olacaktır. Tüm bunlar iyi bir google sıralaması elde etmenizi sağlayan unsurlardandır. Son olarak, seo ve web tasarım gibi birçok hizmetimiz için Theadam’ı edebilir ya da bizimle iletişim kurabilirsiniz.
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *