Google’ın SEO İçin Sıralama Etkenleri

SEO için sıralama faktörleri başlığı altında sizlere bir kaç tavsiyede bulunacağım ve bu metin emin olun sıralama faktörlerinde ileri gitmenize çok fazla işinize yaracak.Bugün doğru yaptıklarınız yarın için doğru olmayabilir. Az önceki cümlede vermiş olduğum mesaj aklınızı karıştırdı değil mi? Belki de bugüne kadar “bugün bildiklerimiz yarın değişecek” dediniz. O nedenle SEO size sürekli değişen, öğrenilmemesi mümkün olmayan bir konu gibi gözükmüş olabilir.Çünkü SEO hep kendi kurallarıyla bu oyunu oynar ve sizide bu kural doğrultusunda oynatmaya zorlar. SEO konusunun detaylarına gelecek olursak kullanıcının yararına olmayan her şey değişir faydasına olan şeyler ise değişmez. Bu içerikte değişmesi zor olan sıralama faktörlerinden bahsedeceğim.

Başlık (Title) Etiketleri

Bu sizin adınıza fazla şaşırtıcı olacak bir sıralama gelişmesi olmamıştır. Evet başlıklar değişmeyecek sıralama faktörlerinin en başına yer alırlar.Çünkü başlık sizin seçmiş olduğunuz anahtar kelimeye en yakın kelimedir. Burada dikkat etmeniz gereken nokta hedeflediğiniz anahtar kelimeye başlık kısmının ilk bölümünde yer vermeniz olmalıdır.

SEO İçin Sıralama Faktörleri İçin Meta Açıklamalarına Önem Göstermelisiniz

SEO için sıralama faktörleri kısmında başlık gibi buda bilinen bir faktör. Özellikle arama motoru sonuç sayfası içerisinde en önemli 3 kriterden birisidir meta açıklamalar. Buna da çok fazla dikkat etmiyoruz.Meta açıklamalar kullanıcıya hem alacağı bilgi konusunda kısa bir özet hemde sitenize giriş yapması adına karar vermesine öncü olabilecek bir etken.

HTTPS’nin SEO İçin Sıralama Faktörleri Kısmında Önemi

Google geçmişte her zaman HTTPS’i büyük bir sıralama faktörü olarak gördüğünü açıklamıştı. Bunu test etmenin ve öğrenmenin en basit yolu ise arama sonuç sayfasından geçiyor. Şimdi hemen bir arama yapın ve arama motoru sonuç sayfasında listelenen sitelerin kaç tanesinin https ile başladığını kontrol edin.

SEO İçin Sıralama Faktörleri Kısmında Site Hızı Önemlidir

Web sitenizin hızı sıralam faktörleri arasında çok önemli bir konuma sahiptir.Sitenizi her zaman siz ziyaretçiymişsiniz gibi tasarlamanız ve optimize etmeniz gerekmektedir.Nasıl ki siz yavaş bir site içerisinde içerikler arasında geçiş yapmaktan sıkılıyorsanız sitenizi ziyaret edecek kullanıcılarda aynı şekilde sıkılacaktır.Bu sebeple bu çok büyük bir etken. Zaten hız her şeydir. Genel yaşamımızda da öyle değil mi? Google özellikle mobil hızı daha çok önemsemeye başladı. Buna istinaden hemen testmysite.withgoogle.com/intl/tr-tr aracını kullanarak mobil hızınızı ve performansınızı test etmelisiniz.

Mobil Dostu Olmak

Google arama motorunun artık ilk olarak mobil’i dikkate aldığını ve bunun için mobil uyumluluğumuzu iyileştirmemiz ve mobili önemsememiz gerektiğini unutmayalım.Bu faktörü hız faktörüne benzetebilirsiniz ama bu biraz daha büyük bir etken bunun sebebi ise iş yerinde, dışarıda, misafirlikte ve gittiğimiz bir çok yerde akıllı telefonumuz bizimle ve onlarda neredeyse kopamaz durumdayız.Yani mobil uyumlu düzgün bir siteyi kullanıcılara sunmak durumundayız.

Bağlantılar

SEO hayatımızın her anında hep olacak kriterlerden bir tanesi: Bağlantılar. Bu konuyu çok yanlış anlıyoruz ve bu hala öyle devam ediyor. Burada dikkat etmeniz gereken bir konu var. Bağlantı aldığınız kaynak öncelikle sizlere bir Edinme sonrasında bir Davranış sonrasında ise bir Dönüşüm getirmeli.Dönüşüm getirmeli ki bu bağlantı sayesinde bir trafik elde edebilip aynı zamanda siteniz içerisinde birden fazla kaynağa geçiş yapılsın bu yüzden değerli ve önemli bir etkendir.

Dijital Yatırımlar

SEO, siteyi yaptım, içerik ekledim sonra da backlink aldım diyerek ilerleyebileceğiniz bir şey değildir.Fazlasıyla emek ve ilgi ister sürekli kontrolünüz altında tutup sürekli rakiplerinizi analiz etmeniz gerekir.Onların açıklarını fırsatlara çevirmeniz aynı zamanda sizin kendi açıklarınızı onlara göstermemeniz gerekir onların gereksiz bilgisini kendinizde gerekli bir bilgiye çevirmeniz gerekmektedir.Sizi en değerli SEO çalışanı yapacak durum tamamen bununla alakalı.Bu nedenle dijital kanallara da yatırım yapmanız gerekiyor. Kullanıcı davranışını hiç bir şekilde unutmadan, doğru hedef kitleyi sitemize çekebileceğimiz kanalları kullanarak yapacağımız yatırımlar web sitemize katkı sağlayacaktır. Özellikle bu kriteri ihmal etmeyiniz. SEO ile alakalı sizlere yardımcı olacak çok daha iyi içeriklerim var. https://www.theadam.com.tr/hizmetlerimiz/seo/ Sayfasını ziyaret ederek incelemeye başlayabilirsin.Emin ol çok beğeneceksin ve sana çok şey katacak. Dikkatinizi Çekebilir: SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılmalıdır?
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *