Bilinmesi Gereken Üst Düzey SEO Teknikleri

Üst düzey SEO teknikleri için belirli adımlar mevcuttur.Bu adımlar taktiksel adımlardır.Son zamanlarda SEO ya yönelik çok sıkı değişikliklerin olduğu düşünülde hala fazlasıyla dikkat etmeniz gereken belirli ince detaylar vardır. Oldukça kaliteli aynı zamandada orjinal bir içerik oluşturmaya odaklanmak, son derece yüksek kaliteli linkler oluşturabilmek ve anahtar kelime araştırmalarını çok sıkı yaparak anlamsal aramaya öncelik vermek göz ardı etmemeniz gereken durumlardır. Ancak, bazı şeyler değişiklik göstermiştir. Mobil önceliği mevcut olan dizinle ile Google kullanıcılardan elde ettiği verileri farklı şekilde değerlendirmeye başlamıştır. Bu değerlendirme geleceğe yönelik çalışmalarda büyük etki oluşturmaya başlamıştır.

Önceliği Mobil Siteye Vermek

Yıllardır bizlere belirtildiği gibi Google’ın mobil öncelikli indeksleme yöntemine geçecek olması aniden gelişmiş bir değişim değildir. Google insanların buna hazırlıklı olması için bu değişimi önceden haber vermiştir. Google’ın mobil öncelikli indeksleme yoluna gitmesi arama motoru sonuçlarınıda etkilemiş buna istinaden’de çeşitli değişikliklere yol açmıştır. Mobil öncelikli indeksleme yapmak arama sonuçlarını da son derece yüksek bir seviyede etkileyecektir. Üst sıralarda yer alabilme isteğiniz için çok çalışmanızı sürekli uğraş halinde olmanızı ve aynı zamanda kusursuza yakın bir mobil siteye sahip olmanızı gerektirmektedir. Bununla beraber sitenin masaüstü versiyonundaki SEO çalışmalarınızı terk etmenizi gerekli kılmamaktadır. Bu değişiklikle ilgili bilmeniz gerekenler aşağıdaki gibidir: Mobil öncelikli indeksleme başlangıcı. Bunun anlam karşılığı sitenin mobil ve masaüstü versiyonları varsa artık mobil versiyonu indekse eklenecek şeklindedir. Buna uyum sağlamak zorundasınız çünkü farklı bir yaklaşım söz konusu olmayacaktır. Duyarlı bir site tasarımına sahip olmalısınız. Hedef kitleniz daha çok mobilden geliyorsa bu durumda site tasarımıyla onlara yardımcı olmaya çalışmalısınız. Sayfayı kaplayan açılır pencereleri kullanmamalısınız. Bunlar kullanıcı dostu değillerdir. Google bunlardan hiç hoşlanmamaktadır ve bunları kullanan siteleri genelde alt sıralarda tutmaktadır. Mobil öncelikli içerik oluşturmalısınız. Bunu yaparken içerik değerinden ödün vermemeye çalışmalısınız. Mobil kısımda yüklenmesi problem yaratacak türdeki içeriklerden uzak durmalısınız. Denenmiş yöntemleri kullanmalısınız. Açılır kapanır menüler ve hamburger tarzı menüler indeksleme konusunda sana problem çıkarmayacaktır. Bunlar kullanıcı deneyimini iyileştirecek yöntemlerdir. 2018 yılı kesinlikle mobil sayfa hızının en önemli olduğu bir yıl olmuştur. Mobil sayfa hızı bu dönemde de bundan sonraki süreçte de önemini koruyacaktır bunun sebebi akıllı telefonların insanlar arasında hızla çoğalıyor ve aynı zamanda kullanışlılığından kaynaklanmaktadır. Sayfa açılış hızınızın SEO sektöründe etkisinin nasıl olduğunu anlamak ve buna uygun doğrultuda hareket etmek gerekmektedir. Yapılan araştırmalara göre sayfa hızının şimdilik çok etkili olmadığını ama optimize etme çalışmalarının fazlasıyla etkili olduğunu göstermektedir. Google’ın PageSpeed Insights aracını kullandığınız durumda burada yer alan veriler size bir şeyler anlatacaktır ve bununla beraber bir optimize çalışması yapabileceksinizdir. Google PageSpeed Insights aracının içerisinde iki farklı veri bulunmaktadır: Optimize çalışmalarının kalitesini belirten “Lab Verileri” kısmı. Gerçek kullanıcılardan elde edilen yüklenme sürelerini belirten “Alan Verileri” kısmı.

Google’ın CrUX Raporunu İnceleme

2018 yılında gördüğümüz en önemli değişikliklerden birisi gerçek zamanlı kullanıcı ölçümlerinin CrUX verilerine göre değerlendirilmesi olmuştur. Bu faktörler şu anda arama motorunda ki sonuç sayfasında çok etkili değildir. Ancak bunların gelecekte etkin bir rol oynayacağı öngörülmektedir. Bu verileri Google PageSpeed Insights aracındaki “Alan Verileri” kısmından kolayca görebilirsiniz. SEO uzmanlarını bu konuda en çok zorlayan ve en önemli durum yerel testler yapılamadığı için verilerin daha net anlaşılamamasıdır. Çok basit bir SQL bilgisine sahipseniz Google’ın siteniz için toplamış olduğu ham verileri alabilir ve bu bilgiler ışığında stratejilerinizi değiştirme yoluna gidebilirsiniz.

Arama Motoru Sonuç Sayfasında Yer Edinme

Google’ın ön sayfası yıllar geçtikçe çok farklı değişikliklere uğramıştır. Arama motoru sonuçlarının sayfasında artık çok farklı veriler, araçlar ve alanlar bulunmaktadır. Yerel veriler, reklamlar, bilgi panelleri, cevap kutucukları ve buna benzer pek çok veriye buradan ulaşabilirsiniz. Bu kısımda neyin olacağını bilmek mümkün olmasa bile organik arama kısmında sonuçlarının sürekli olarak değişeceğini garanti etmek mümkündür. Bu duruma istinaden değişime ayak uydurmalı ve aynı zamanda arama motoru sonuç sayfasında daha fazla yer edinmeye çalışmalısınız SEO nun asıl amaç niteliği budur.
  • Sıralama elde etmek istediğiniz anahtar kelimeleri soruların içerisinde kullanma yoluna giderek içerik oluşturmalısınız. Burada hedef kitlenizin soracağı sorulara dikkat etmeniz gerekmektedir.
  • İçeriği paragraflar, tablolar ve listeler ile zenginleştirmeye çalışmalısınız.
Hedeflenmiş her pazarın kendine özgü belirli standartları vardır. Örnek vermek gerekirse çok geniş kapsamlı bir içeriğe sahip pazara hitap ediyorsanız paragrafları kullanmalı, belirli bir pazara hitap ediyorsanız tabloları kullanmalısınız. Böylece öne çıkarılmış “snippet” kısmında yer alma olasılığınız çok daha fazla olmaktadır. Sıfırıncı sırayı elde etmek gerçekten zordur. Bunun için epey çalışmanız ve çaba göstermeniz gerekmektedir. Yapılan aramalardaki sorgulara ve cevaplara dikkat ederek bunu başarabileceğinizi unutmamalısınız.

Üst Düzey SEO Teknikleri İçin Videoları Kullanmalısınız

İnsanlar genel olarak sürekli bir şeyler okuyarak bilgi sahibi olmaktan pek hoşnut kalmaz.Buna istinaden görsel bir şekilde resim veya video şeklinde aradığı şey ile ilgili desteklendirilmiş kaynaklar isterler. Video içeriklere olan talebin artması yazılı içerik oluşturanların üzerinde baskı kurmakta denilebilir. 2018 yılında bunun ibarelerini çok net bir biçimde gördük:
  • İnsanlar her gün YouTube’ta yaklaşım 1 milyar saatlik video içeriği izlediler.
  • YouTube 2. en büyük arama motoru olma özelliğine sahip.
  • Videolar sayfada kalma süresini yükseltmektedir.
  • Videoların arama motoru sonuç sayfasında elde ettikleri alanlar geçtiğimiz yıllara göre iki kat artış göstermiş durumda.
Videolarınızın nasıl olması gerektiğiyle alakalı ise sizin kendiniz bir şekilde içeriğinize bağlı olarak keşfetmeniz gereken konular mevcuttur. Örneğin sunacağınız video kısa bir marka videosu yada ürün tanıtımları şeklinde olabilir, eğitici videolar oluşturup bu videolar ile kullanıcılara yol gösterecek şekilde videolar hazırlanabilir veya raportaj gibi canlı yayınlar şeklinde oluşturulacak videolar olabilir yada kullanıcıların videoları izleme ve arama niyetlerine uygun olarak meta veriler ekleyebilirsiniz.

Google İşletmelerim Bilgilerini Güncelleme

Google sürekli Google İşletmelerim hizmetine yeni özellikler eklemekte ve yerel aramaların gelişmesini sağlamaktadır. Yapılan araştırmalara göre Google İşletmelerim üzerinden elde edilen sinyallerin yerel aramalarda büyük bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Google İşletmelerim içerisinde yer alan Google Posts, görseller, Google Soru & Cevap ve değerlendirmeler önemli sinyaller olarak görülmektedir. Buna ek olarak işletmelerin sadece belirli kısmı Google İşletmelerim sayfasını optimize etme yoluna gitmektedir.
  • Google Posts: Twitter ve Facebook’ta paylaşım yaptığınız gibi Google Posts​ kısmında paylaşımlar yapmalısınız. Bu sayede kullanıcılarla etkileşim kurmayı başarabilirsiniz.
  • Soru & Cevap: Kendi soru cevaplarınızı ekleyerek kullanıcılara yardımcı olabilir ve​ markalaşma çalışmalarınıza hız verebilirsiniz.
  • Görseller: Google İşletmelerim kısmında yer alan görselleri sürekli güncellemeli ve​ gerekli olması durumunda burada videolara yer vermelisiniz.
  • Tamamen Doldurma: Google sürekli Google İşletmelerim hizmetine yeni özellikler​ Bu özellikleri gözden geçirerek gerekli alanları en iyi şekilde doldurma yoluna gitmelisiniz.
  • Yorumları Kontrol Etme: Değerlendirmeler veya diğer adıyla yorumlar işletmenizin​ itibarı için son derece önemlidir. Müşterilerinizden sizinle ilgili yorum yapmalarını isteyerek bu kısmın dolmasını sağlayabilirsiniz.

Üst Düzey SEO Teknikleri İçin Marka Bilinirliğini Geliştirme

Google tarafından sunulan arama kalitesi ile alakalı bilgilere göre marka itibarı sıralama sürecinde fazlasıyla güçlü bir etkiye sahiptir. Linkler hala önemlidir ama arama motorları artık linklerin yer almadığı marka benzetmelerini hesaba katmaya başlamıştır. Çeşitli yöntemleri kullanarak hala marka bilinirliği oluşturmanız mümkündür. Buna rağmen aşağıdaki adımları takip ederek markalaşma çalışmalarınızı geliştirebilirsiniz:
  • Her yakaladığınız fırsatta markanızın ismini kullanmalısınız. Bir müşteri soru sorduğunda markanızın adını kullanarak ona cevap vermeye çalışmalısınız.
  • Sosyal medya da mutlaka size ulaşan kullanıcılara en iyi şekilde cevap vermeye çalışmalısınız.
  • Markanızın adının geçtiği yerleri tespit ederek buradaki tartışmalara katılmalısınız.

 Google Search Console’u Kullanma

Google Search Console sürekli yeni özelliklere sahip olmaktadır. Bu araç SEO dünyasında öğrenmeniz ve kullanmanız gereken önemli bir araçtır. Özellikle aşağıdaki özellikleri kullanma yoluna gitmeniz gerektiğini unutmamalısınız:
  • URL İnceleme: URL’leri gerçek zamanlı olarak kontrol etmeli ve Google’ın tespit​ ettiği problemleri çözmeye çalışmalısınız. Problemleri çözdüğünüz zaman doğrulama işlemlerini gerçekleştirmeyi unutmamalısınız.
  • İndeks Kapsam Raporu: Bu rapor tüm URL’leri hatalı, geçerli, uyarıyla geçerli ve​ kapsam dışı olmak üzere dört kategoriye ayırmaktadır. Tüm bunları kontrol edip problemleri çözmeye çalışmalısınız.
  • Performans Raporu: Eski adıyla Arama Analizleri raporu olarak bilinen bu özelliği​ kullanarak sitenizin performansını ölçmeyi başarabilirsiniz.
  • Rapor Paylaşma Özelliği: Bu özellik Google Search Console kullanıcılarına​ raporları başkalarıyla paylaşma imkanı sunmaktadır. Raporları geliştiriciler ile paylaşma yoluna gidecekseniz bu son derece kullanışlı bir özelliktir.
  • Rapor Filtreleri: Raporları belirli niteliklere yönelik incelemek istiyorsanız bu​ filtrelerden yararlanma yoluna gidebilirsiniz.

Arama Motoru Sonuç Sayfasında Yer Edinme

Google’ın ön sayfası yıllar geçtikçe çok farklı değişikliklere uğramıştır. Arama motoru sonuçlarının sayfasında artık çok farklı veriler, araçlar ve alanlar bulunmaktadır. Yerel veriler, reklamlar, bilgi panelleri, cevap kutucukları ve buna benzer pek çok veriye buradan ulaşabilirsiniz. Bu kısımda neyin olacağını bilmek mümkün olmasa bile organik arama kısmında sonuçlarının sürekli olarak değişeceğini garanti etmek mümkündür. Bu duruma istinaden değişime ayak uydurmalı ve aynı zamanda arama motoru sonuç sayfasında daha fazla yer edinmeye çalışmalısınız SEO nun asıl amaç niteliği budur. Sıralama elde etmek istediğiniz anahtar kelimeleri soruların içerisinde kullanma yoluna giderek içerik oluşturmalısınız. Burada hedef kitlenizin soracağı sorulara dikkat etmeniz gerekmektedir. İçeriği paragraflar, tablolar ve listeler ile zenginleştirmeye çalışmalısınız. Hedeflenmiş her pazarın kendine özgü belirli standartları vardır. Örnek vermek gerekirse çok geniş kapsamlı bir içeriğe sahip pazara hitap ediyorsanız paragrafları kullanmalı, belirli bir pazara hitap ediyorsanız tabloları kullanmalısınız. Böylece öne çıkarılmış “snippet” kısmında yer alma olasılığınız çok daha fazla olmaktadır. Sıfırıncı sırayı elde etmek gerçekten zordur. Bunun için epey çalışmanız ve çaba göstermeniz gerekmektedir. Yapılan aramalardaki sorgulara ve cevaplara dikkat ederek bunu başarabileceğinizi unutmamalısınız.

Üst Düzey SEO Teknikleri İçin Videoları Kullanmalısınız

İnsanlar genel olarak sürekli bir şeyler okuyarak bilgi sahibi olmaktan pek hoşnut kalmaz.Buna istinaden görsel bir şekilde resim veya video şeklinde aradığı şey ile ilgili desteklendirilmiş kaynaklar isterler. Video içeriklerine olan talebin artması sonucunda yazılı içerik oluşturanların üstüne bir baskı kurmakta denilebilir. 2018 yılında bunun ibarelerini çok net bir biçimde gördük: İnsanlar her gün YouTube’ta yaklaşım 1 milyar saatlik video içeriği izlediler. YouTube 2. en büyük arama motoru olma özelliğine sahip. Videolar sayfada kalma süresini yükseltmektedir. Videoların arama motoru sonuç sayfasında elde ettikleri alanlar geçtiğimiz yıllara göre iki kat artış göstermiş durumda. Videolarınızın nasıl olması gerektiğiyle alakalı ise sizin kendiniz bir şekilde içeriğinize bağlı olarak keşfetmeniz gereken konular mevcuttur. Örneğin sunacağınız video kısa bir marka videosu yada ürün tanıtımları şeklinde olabilir, eğitici videolar oluşturup bu videolar ile kullanıcılara yol gösterecek şekilde videolar hazırlanabilir veya raportaj gibi canlı yayınlar şeklinde oluşturulacak videolar olabilir yada kullanıcıların videoları izleme ve arama niyetlerine uygun olarak meta veriler ekleyebilirsiniz.

Google İşletmelerim Bilgilerini Güncelleme

Google sürekli Google İşletmelerim hizmetine yeni özellikler eklemekte ve yerel aramaların gelişmesini sağlamaktadır. Yapılan araştırmalar doğrultusunda Google İşletmelerim kısmından elde edilen sinyallerin yerel aramalarda büyük bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Google İşletmelerim kısmında yer almakta olan Google Posts, görseller, Google Soru & Cevap ve değerlendirmeler önemli sinyaller olarak görülmektedir. Buna eklenti olarak işletmelerin sadece belirli kısmı Google İşletmelerim sayfasını optimize etme yoluna gitmeyi tercih etmektedir. Google Posts: Twitter ve Facebook’ta gönderi paylaşımı yaptığınız gibi Google Posts kısmında sürekli paylaşımlar yapmalısınız. Bu sayede kullanıcılarla etkileşim kurmayı başarabilirsiniz. Soru & Cevap: Kendi soru cevaplarınızı ekleyerek kullanıcılara yardımcı olabilir ve markalaşma çalışmalarınıza hız verebilirsiniz. Görseller: Google İşletmelerim kısmında yer almakta olan görselleri sürekli güncel tutmalı ve gerekli olması durumunda burada videolara yer vermelisiniz. Tamamen Doldurma: Google her zaman Google İşletmelerim hizmetine yep yeni özellikler Bu özellikleri gözden geçirerek gerekli alanları en iyi şekilde doldurma yoluna gitmelisiniz.   SEO ile alakalı sizlere yardımcı olacak çok daha iyi içeriklerim var. https://www.theadam.com.tr/hizmetlerimiz/seo/ Sayfasını ziyaret ederek incelemeye başlayabilirsin.Emin ol çok beğeneceksin ve sana çok şey katacak. Dikkatinizi Çekebilir: SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılmalıdır?
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *