Uygulamanız Gereken SEO Önerileri

Uygulanabilir SEO önerileri üzerine yazmış olduğum kapsamlı içerikte işinize yaracak birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bildiğiniz üzere sitenizin arama moturunda ilk sıralara yerleşebilmek adına yapacağınız çalışmalar çok önemli. Buna istinaden SEO önerilerine ihtiyacınız varsa tam olarak doğru yerdesiniz. SEO için en iyi önerilerin yer aldığı bu listeyi takip ederek siteniz için en doğru ve güvenilir adımı atabilirsiniz. Arama motoru olaylarından anahtar kelime araştırmalarına link oluşturma kısmına kadar en derin detaylara kadar buradan ulaşabileceksiniz.

İçindekiler

Anahtar Kelime İçin Detaylı Araştırma

Doğru Anahtar Kelimeyi Hedeflemelisiniz

Anahtar kelimeleri araştırırken genel olarak insanların yapmış olduğu çeşitli hatalar vardır. Birçok kişi anahtar kelimeleri yerleştirme düzenleme optimize etme işini beceremez. Çok fazla anahtar kelime için çalışma yapmaya uğraşırlar.Yanlış anahtar kelime seçimleri’de aynı zamanda çok olabilir. Bu tarz hatalar sizin başınıza gelmesin istiyorsanız her sayfa için genel olarak sadece bir tane anahtar kelimeyi hedeflemeye çalışmalısınız. Bir sayfadaki mevcut anahtar kelimeyi bulmak istiyorsanız o sayfanın ne hakkında olduğunu düşünmeniz ona istinaden seçmeniz yeterli olacaktır. Her daim Google’ın sunmuş olduğu anahtar kelimeler üzerinden yürümek en doğru yöntemdir. Çünkü belirli bir anahtar kelimenin sonucunu almak istiyorsanız Google’ın istediği anahtar kelimeyi kullanmanız gerekir.

Arama Niyetini Hesaba Katmalısınız

Bazen anahtar kelime araştırması yaparken karşınıza çıkacak çok cezbedici aklınıza yatan bir anahtar kelimeye denk gelebilirsiniz. Bir anahtar kelimenin yüksek aranma kalitesine sahip olması onun hedef olarak alınabilecek bir anahtar kelime olduğu anlamına gelmez. Çünkü her zaman aramanın ne niyetle yapıldığının bilinciyle haraket ediyor olmalısınız. Uygulanabilir SEO önerileri için en büyük vereceğim tavsiye Google Analytics Örneğin Google Analytics kelimesini aradığınızda bunun harika bir anahtar kelime olduğunu düşünebilirsiniz.Ancak bu anahtar kelime ile arama yaptırdığınızda Google Anaşytics’e giriş kısmına erişirsiniz ancak ikincil olan sorun görünmez o durum şudur Google Analytics nasıl kullanılır aramasına odaklanırsanız çok çok daha az bir yapılan arama olduğunu göreceksiniz buna istinaden sizde peşinden gitmeniz gereken anahtar kelimeyi bulmuş olursunuz.

Her Zaman Düşük Rekabete Sahip Anahtar Kelimeleri Kullanmalısınız

Yeni kurulmuş ve aynı zamanda otoritesi düşük seviyede olan bir siteye sahipseniz çok yüksek seviyede rekabette olan anahtar kelimeleri hedeflemeniz hiç doğru olmayacaktır.Elbette bu tür kelimelerinde peşinden gidebilirsiniz ancak bir başarı sahibi olmak hiç kolay olmayacaktır sizin için; Başlangıç olarak daha az rekabete sahip olan kelimeler üzeriden gitmeniz sizin için her zaman daha iyidir.Bir anahtar kelime üzerinden zorluk seviyesi öğrenmek isterseniz Ahrefs gibi çeşitli araçlardan faydalanabilirsiniz.Örneğin “arama motoru optimizasyonu”için bir tarama gerçekleştirebilirsiniz.

Rakiplerinizde Bulunan Anahtar Kelimelerini Kullanmalısınız

Rekabet halinde olduğunuz herhangi bir site olursa onun sitelerinde bulunan anahtar kelimeleri keşif edip kendi sitenizde kullanmanız sizi bir adım öne taşıyacaktır. Ahrefs’te yapacağınız tarama sonrasında “Organik keywords” raporuna göz atmanız yeterli olacaktır. Buraya ulaşmak için Site Explorer > Rakibin Alan Adı > Organic Search > Organic keywords kısmına ulaşmanız gerekmektedir. Burada rakibin sıralama elde ettiği tüm anahtar kelimeleri kolaylıkla bulabilirsiniz.

Rakiplerinizi İzlemelisiniz

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini sürekli araştırıp onları gözden geçirmek rekabet anlamında size her zaman avantaj sunacaktır.Bunun için Ahrefs’in veya Google’ın sunmuş olduğu uyarılar özelliğini kullanmanız yeterli olacaktır.Bu sayede uygulanabilir SEO önerileri kısmında bilgi kapasitenize bir bilgi daha eklemiş olacaksınız Ahrefs’te Alerts > New keywords > Add Alert > Rakibin Alan Adı > Set Report Frequency > Add kısmına giderek bir alarm oluşturabilirsiniz.,

Anahtar Kelimelerin Gerçek Trafik Düzeyini İncelemelisiniz

Anahtar kelimelerin genel olarak her birinin uzun versiyonu vardır.Örneğin “anahtar kelime araştırması” için hedeflenen bir sayfa aynı zamanda “anahtar kelime araştırması nasıl yapılır” uzun versiyon sorgusu tarafından hedeflenebilir durumdadır. Buna istinaden bir anahtar kelimenin gerçek trafik potansiyalini hesaba katmanız gerekmektedir. Bir analiz aracı kullanarak anahtar kelime araştırması yapıyorsanız bir anahtar kelimenin toplam aranma hacmine dikkat etmelisiniz. Örneğin, bu hacmin 100.000 olduğunu düşünebilirsiniz. Daha sonra söz konusu anahtar kelime için ilk sırada yer alan sonucun trafik miktarına göz atmalısınız. Burada rakam 100.000’den çok daha fazla olacaktır. Çünkü söz konusu URL farklı anahtar kelimeleri kapsayacak şekilde yapılandırılmıştır.

Sitenizdeki İçerik Konusundaki Eksiklikleri Gidermelisiniz

Siteniz içerisinde bulunan içerik eksikliklerini tespit edip sıralamak elde edebileceğiniz anahtar kelimelerin neler olduğunu size gösterecektir.Bunun içinse Ahrefs’in size sunmuş olduğu “Content Gaps” özelliğinden yararlanabilirsiniz. Hemen Site Explorer > Alan Adı > Search > Organik Search > Content Gaps > Rakiplerin Alan Adı > Show Keywords yolunu takip ederek içerik eksikliklerinizi tespit edebilirsiniz.

Cevaplanması Gereken Soruları Görmelisiniz

Soru ve cevaplardan ibaret olan siteler her zaman yeni içerik fikirleri elde etmek için fazlasıyla ideal adreslerdir.Bu kısımlarda yer alan soruları içeriğe dönüştürerek bir trafik elde etmeyi başarabilirsiniz. Bu tür anahtar kelimeleri bulmak için çok fazla derinlemesine araştırma yapmanız gerekecektir. Bunun için araştırmalara başlamadan önce kendinize iyi bir şablon oluşturmalı ve bulduğunuz tüm anahtar kelimeleri kayıt altında tutmalısınız.

Uygulanabilir SEO Önerileri İçerik Kısmı

Anahtar kelimeleri araştırıp işiniz bittikten sonra içerik kısmına giriş sağlayabilirsiniz.Araştırdıktan sonra bulduğunuz anahtar kelimeler etrafında içerik oluşturmak işin en önemli kısımlarından birisidir.Herhangi bir içeriğe sahip olmazsanız site içerisinde giriş çıkış trafiğine sahip olamayacaksınız demektir. İçerik oluşturmak aslında bir sanattır. Bu sanatı en iyi şekilde uygulamak sizin elinizde

 İçerik Fikirleri Keşfetmelisiniz

Uygulanabilir SEO önerileri kısmında bu kısma değinmesem olmazdı.Yapmanız gereken öncelikli şey bir anahtar kelime için içerik fikirlerini araştırıp öğrenmek daha sonrasında ise benzerlerini yapabilmek adına uğraş sağlamaktır. Bir anahtar kelime için oluşturulmuş içerikleri öğrenmek istiyorsanız Ahrefs kullanabilirsiniz. Ahrefs’te Content Explorer aracına bir anahtar kelime girerek arama yapabilir ve o anahtar kelime etrafında yazılmış olan içerikleri bulabilirsiniz. Benzer şekilde Ahrefs’in Site Explorer aracını kullanabilirsiniz. Site Explorer > Rakibin Alan Adı > Explore > Pages > Best by Shares kısmını kullanarak rakibinizin en çok paylaşılan içeriğini kolayca bulabilirsiniz.

İçerikte Araştırmalara Zaman Ayırmalısınız

Bir içeriğin popülerliğini arttırmak istiyorsanız onu her zaman çeşitli araştırmalar ile desteklemelisiniz.Bunun içinse gerçek hayatta yapılmış olan araştırmaları kullanabilirsiniz verilere dayalı her türlü içerik her zaman daha fazla ilgi çekecektir.

Kullanıcıyı Cezbedecek Giriş Kısmı Yazmalısınız

Kullanıcı sitenize ait sonuçlara tıkladıktan sonra onu her zaman sitenizde tutmaya çalışmanız gerekir.Bunun için iyi yazılmış bir giriş kısmına ihtiyacınız vardır.Yapmanız gereken şudur kesinlikle giriş kısmınız kısa tutulmalıdır.Okuyucuya yazı hakkında bilgi vermek ve onun ilgi odağını yakalamaktır. Bu kısım kolay olsa da şimdi anlatacağım kısım biraz zordur.Burada devreye harakete geçirecek mesajlar girilmelidir.Kullanıcı bu harakete geçirecek kısmı okuyup sitenizde aktif olarak gezinebilecektir.Eğer bu kısımları başarırsanız siteniz kesinlikle kullanıcının gözünde olumlu bir seviyeye erişecektir Site içeriğinin mutlaka bir anahtar kelime etrafında kümelenmiş olan diğer anahtar kelimelere hitap etmesine dikkat etmelisiniz. Bir içerikte kullanıcının aklındaki tüm sorulara cevap bulabilmeniz gerekir. Bunu yapabilmek için sayfaya trafik getiren tüm anahtar kelimeleri keşfetmeniz gerektiğini unutmamalısınız.

 İçeriğin Kolayca Anlaşılabilmesini Sağlamalısınız

Kullanıcılar için bir içeriğe giriş sağladıktan sonra büyük yazı grupları ile karşı karşıya gelmek en sıkıcı şeydir.Bu nedenle kullanıcılara içeriği kolayca anlaşılabilir bir hal sağlamalısınız.Mantıksal müdahalelerle içeriği parça parça net bir şekilde anlatmanız bu açıdan çok faydalı olacaktır. Her şeyden önemlisi ise içerikte kullanıcıya bir hikaye anlatmaya çalışmalısınız.Bir paragraf içerisinde en fazla 3-4 cümleye yer vermelisiniz ki kullanıcı kolayca tüketsin bu bilgiyi.Gerektiğinde listeleme işaretlerinden faydalanmaya çalışmalısınız. İçerikte görselleri kullanarak kullanıcılara doğal duraksama noktaları sunmalısınız.

Sadece Yazmak İçin Yazmamalısınız

Uzun içeriklerin SEO için kullanışlı olduğu çok doğrudur. Ancak bu durum her zaman geçerli değildir. Eğer içerik gereksiz yere uzuyorsa ve kullanıcılara herhangi bir değer katmıyorsa bu durumda uzun olmasının hiçbir anlamı yoktur. Zaman zaman yazmış olduğunuz içerikleri uzunluk açısından kontrol etmelisiniz. Gereksiz olan kısımları çıkartmalı ve onların daha kolay bir biçimde tüketilmesini sağlamalısınız.

Uygulanabilir SEO Önerileri İçin Linkleri Kullanmalısınız

Yüksek kaliteli sayfalara link vermek site içeriğiniz için her zaman iyi bir seçenektir. Google’ın arama sonuçlarında yükselmek istiyorsanız sadece link almaya değil aynı zamanda link vermeye çalışmalısınız. İçerikleriniz ile alakalı olan tüm sayfalara link vermeyi düşünebilirsiniz.

Site İçi SEO

Harika içerikler üretmek tam anlamıyla yeterli değildir.İçeriği Google ve insanlar için düzenlemeniz gerekmektedir.Site içerisinde yapacağınız optimize çalışmalarınız doğru şekilde olmazsa en iyi içeriğiniz bile bulunabilme kısmında sorun yaşayacaktır. Bunun için WordPress kullanıyorsanız Yoast SEO eklentisini kullanmalısınız.

Anahtar Kelimeleri Başlıklarda Kullanmalısınız

Uygulanabilir SEO önerileri olarak size verebileceğim en değerli bilgilerden biriside budur.Anahtar kelimelerin başlıklarda yer almaması demek sıralama elde etme şansınızın oldukça düşük olması demektir. Anahtar kelimelerin başlıklarda yer alması ile sıralamalar arasında ciddi bir bağ bulunmaktadır. Bu nedenle her site içeriğinde anahtar kelimenin başlıkta geçmesine ekstra önem göstermeniz gerekmektedir. Anahtar kelimeleri meta açıklamada, H1 etiketinde ve gerekirse H2 etiketinde kullanmalısınız. Daha fazlasını yapmak içeriği ekstra optimize etmek anlamına gelecektir. Örneğin, bir blog yazısı hazırlıyorsanız H1 etiketi genelde başlığın kendisi olacaktır. Burada daha farklı ve fazla anahtar kelime kullanma yoluna gitmemelisiniz.

Arama Yapanları Kendinize Çekebilecek Başlıklar Tercih Etmelisiniz

Örneğin üçüncü sırada yer alıp tıklanma alabilmek istiyorsanız arama yapanları etkileyecek başlıklar oluşturmalısınız.Başlıklarda sınırlı sayıda karaktere sahip olabilirsiniz ancak biraz yaratıcı olmaya çalışıp etkileyici işler yapabilirsiniz.

Satın Alıma Hitap Edecek Anahtar Kelimeler Kullanmalısınız

Bir e-ticaret siteniz mevcutsa arama yapan kullanıcıların satın alma sürecine doğru yönlendirmek çok önemli bir kısımdır.Zaten aynı zamanda bu kısım sizin en çok istediğiniz kısım olacaktır.Kullanıcılar bir ürün için araştırma yaparlarsa öncelikle yorumlar ve ürün bilgilerini incelemek istemektedir. Ancak bir ürün adıyla “satın al” anahtar kelimesini yan yana getiren ziyaretçiler artık ürünü satın alma niyetindedir. Bu nedenle “satın al” anahtar kelimesini başlıklarda kullanarak satın almaya hazır kullanıcıların ilgisini çekebilirsiniz.

Meta Etiketlerini Doğru Ve Yerinde Kullanmalısınız

Meta etiketler anahtar kelimelerin yer aldığı kısımlardır.Arama motorunda sonuç kısmında belirli bir yere sahiptirler.Arama motoru sonuç sayfasında sanki eksikmiş gibi gözüken meta açıklamalara sahip olmak demek tıklama oranının düşmesi anlamına gelmektedir. Bu nedenle meta açıklamaların yeterli uzunlukta olduğuna ekstra dikkat etmeniz gerekmektedir.

Meta Açıklamasında İçeriği Satmalısınız

Meta açıklamalar arama motoru sonuç sayfasındaki en önemli yerlerden birisidir. Çünkü burada site içeriğini pazarlama fırsatını elde edersiniz. Düzgün ve etkileşime açık bir meta açıklama yazdığınız sürece arama motoru sonuç sayfasındaki tüm sitelerin arasından sıyrılmayı başarabilirsiniz.

İçerik Önceliğiniz Olmalı 

İnsanların sitenizi ziyaret etmelerinin en büyük etkeni ve sebebi içeriktir.Bu nedenle içeriğiniz her zaman ön planda olmalı bunun için çeşitli yollar bulmalısınız.Site içeriğinin başlığı insanlara fazla zahmet vermeden gözükür durumda olmalıdır yani direkt kullanıcıya aktarılabilmelidir.Bu nedenle kullanıcıyı rahatsız edecek şeylerden kesinlikle kaçınmalısınız.
  • Çok fazla reklama yer vermemelisiniz. Reklamlar rahatsız edicidir. Bunları tadında kullanma yoluna giderek site içeriğinin kolayca tüketilebilir olmasını sağlamalısınız.
  • Sinir bozucu reklam pencerelerinden uzak durmalısınız. Bunlar dönüşüm elde etmek için ideal olsalar bile ziyaretçileri rahatsız etmektedirler. Açılır reklam pencerelerini olabildiğince az kullanmalısınız.
  • Sayfa düzeyi reklamları olabildiğince az kullanmalısınız. Google bu tür reklamlardan hoşlanmamaktadır. Eğer sitenizde bu tür reklamlar varsa onları kullanırken oldukça dikkatli olmanız gerekir.

Sitenizin Tüm Cihazlarda Düzgün Gözükmesini Sağlamalısınız

Sitenizin tüm cihazlarda doğru şekilde görüntülenebilir olması gerekmektedir. Bunun için sitenizde mobil optimize çalışmalarını en iyi şekilde gerçekleştirmiş olmalısınız. Sitenizi Google’ın mobil uyumluluk araçlarında test etme yoluna gitmelisiniz.

Google Görsellerden Akıcı Trafik Elde Etmelisiniz

Uygulanabilir SEO önerileri olarak sizin için söyleyeceğim şudur ki görseli asla küçümsemeyin. Siteniz için Google görseller kısmından çok ciddi anlamda trafik elde edebilirsiniz.Bu durum özellikle e-ticaret siteleri için sanılandan daha önemlidir.Çünkü insanlar bir şeyler ararken aynı zamanda onu görmek isterler. Sitenizde yer alan tüm görsellerin optimize edilmiş olduğundan emin olmalısınız. Yüklenmesi için kullanıcıları bekleten görsellerden olabildiğince uzak durmalısınız. Bunlar sitenize hiçbir değer katmazlar. Aksine sitenizin kullanılabilirliğini olumsuz yönde etkilemektedirler.

Her Zaman Kısa URL’ler Kullanmalısınız

Kullanmış olduğunuz içerik yönetim sistemi izin verirse içerikler için kısa ver açıklayıcı URL’ler kullanmalısınız.Bunun sebebi onların oldukça iyi gözükmesi, anahtar kelimelerle değer katması ve link elde açısından avantajlı olmalarıdır.

Tekrarlanan İçeriklerin Olabildiğince Az Olmasını Sağlamalısınız

Tekrarlanan içerikler her sayfada olan ve sitenin genelinde kullanılan elementlerdir. Özellikle e-ticaret sitelerinde bunlar yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Ürün stok bilgisi, ürün tedarik bilgisi gibi alanlar bu tür elementleri tanımlamak için verilebilecek ideal örneklerdir. Google’ın bu konuda tavrı oldukça nettir. Bir sayfanın tamamında en az %10 oranında özgün içerik yer almalıdır. Bu oranda özgün içeriğe sahip olmamanız durumunda siteniz Panda güncellemesi tarafından kolay bir biçimde avlanacaktır.

 Yerel Sağlanacak Trafik İçin Adres Bilgisini Kullanmalısınız

Kendi sitenizin adres bilgisi kolayca erişilebilir olmalıdır.Bu aslında sizin değil tüm siteler için olması gereken durumdur.Yerel trafiğe ihtiyaç duyuyorsanız ki duyacaksınız adres bilgisi sizin için fazlasıyla önemli olacaktır.Buna istinaden adres bilgilerine ve telefon numarasına her sayfanın en alt kısmında yer vermelisiniz.Böylece Google’ın sizi çok daha kolay bir biçimde tespit etmesini sağlayabilirsiniz.

 Marka Olabilecek Alan Adları Seçmelisiniz

Anahtar kelimelerin alan adında kullanılması oldukça güzel ve faydalı bir şeydir. Ancak bunda aşırıya kaçmak istenen bir şey değildir. Site içi optimize çalışmalarının etkisini görmek istiyorsanız markalaşmış bir alan adını kullanmaya çalışmalısınız. Örneğin bu yazının başlığını alan adı yapmak istediğiniz zaman uygulanabilirseoonerleri.com gibi bir şey ortaya çıkar. Bu son derece gereksizdir. Çünkü kimse bu tür bir isme sahip siteye giriş yapmak istemeyecektir. Bunun yerine seoonerileri.com gibi bir adresi tercih etmeniz çok daha doğru olacaktır.

Sitenizin Hızını İyileştirmelisiniz

Sayfanızın yüklenme süresi sıralamanız için büyük faktörlerden birisidir.Tamamen eşit şartlarda hızlı açılan bir sayfa hızlı açılmayan bir sayfayı kolayca geride bırakabilecek ve arama motoru sayfasında daha üst sıralarda yer alabilecektir. Site hızınızı düzenlemek istiyorsanız Google’ın önerilerinden faydalanabilirsiniz.Google PageSpeed Insights aracını kullanarak sitenizin hız durumunu kontrol edebilirsiniz. Daha sonra Google’ın size sunmuş olduğu çeşitli önerilerden yararlanarak site hızını iyileştirebilirsiniz.

Önbellek Eklentisi Kullanmalısınız

Önceki maddemiz okuduğunuz üzere site hızını iyileştirmeye dayanan bir maddeydi.Site hızınızı iyileştirmek istiyorsanız mutlaka bir ön bellek eklentisi kullanmalısınız.Ön bellek eklentisi olmadığı sürece sitenizin çok yavaş olduğunu ilk bakışta dahi fark edebilirsiniz.WP Rocket gibi bir önbellek eklentisi sitenizi hızlandırarak onun rekabete hazır hale gelmesini sağlayacaktır.

AMP Kurulumu Gerçekleştirmelisiniz

Hızlandırılmış mobil sayfalar standart sayfaların kırpılmış hali gibidir. Google bunları ön plana çıkartmaktadır çünkü AMP etiketli sayfalar diğer sayfalara göre çok daha iyi kullanıcı deneyimi sunmaktadır. WordPress kullanıyorsanız sitenizi AMP ile uyumlu hale getirmek için ücretsiz eklentilerden yararlanabilirsiniz.

Tıklama Oranı Alt Seviyede Olan Bir Anahtar Kelimeleri Bulmalısınız

Arama analizi raporu Google Search Console aracında sıkça kullanılan bir rapordur. Burada çeşitli hızlı kazanımlar bulmanız mümkündür. Sıralamalarına rağmen düşük tıklama alan sonuçları gözden geçirerek başlık ve meta açıklamalarında çeşitli düzenlemeler yaparak onları tıklanma oranını iyileştirmeyi düşünmelisiniz.

Düzenli Olarak İçerikleri Güncellemelisiniz

Eski içerikleri yenilemek her zaman yeni kalmasını sağlayacaktır.Aynı zamanda daha önce bilgi olarak paylaşmış olduğunuz bir bilgiye nazaran yeni bir konuda ondan söz ederek devam etmek konuya karşı hakimliğinizi gösterecek aynı zamanda kullanıcıya olumlu bir izlenim bırakacaktır.Böylece bu içerikler arama sonuçlarında daha sık gözükme şansını elde edeceklerdir. Eski içerikleri sürekli yeni bilgilerle güncel tutmak trafik miktarınızda önemli artışların olmasını sağlayabilecektir.

Link Oluşturma

Söz konusu olan durum SEO olduğu zaman en çok zaman ayırdığınız kısım kesinlikle link oluşturma olacaktır.Kormayın ki size Uygulanabilir SEO önerileri olarak vereceğim tavsiyelerde buraya da değineceğim. SEO kısmında sıralama faktörlerini incelediğiniz zaman linklerin önemini büyük ölçüde göreceksiniz.Buna istinaden sıralamada iyi yerlerde olmak istiyorsanız kesinlikle link oluşturmanız gerekir.

Bozuk Linkleri Yapılandırmalısınız

Eliniz altında Ahrefs varsa bunu kolayca yapabilirsiniz. Ahrefs’in Site Explorer aracını açarak link inceleme menüsünü kullanmalısınız. Site Explorer > Alan Adı > Pages > Best by Links > “404 not found” Filtresi yolunu takip ettiğiniz zaman sitenizde bozuk olan linkleri kolayca tespit edebilir ve onları düzeltebilirsiniz.

Rakiplerinizin Bozuk Linklerini Ele Geçirmelisiniz Ve Avantaja Çevirmelisiniz

Bu kısım size biraz garip gelebilir ancak bu kısımda rakiplerinizin bozuk linklerini ele geçirip bu sayede kendinizden bir alternatif üretip avantaja çevirebilirsiniz. Ahrefs sayesinde bunu kolayca yapabilirsiniz. Site Explorer > Rakibinizin Alan Adı > Explore > Backlinks > Broken yolunu takip etmeniz yeterlidir.

Trafik Getirebilecek Linklere Odaklanmalısınız

Sitenizde size fayda sağlayacak en iyi linkler trafik getirebilecek linklerdir.Sizin sitenize trafik getirebilecek en iyi linkler trafik getirecek linklerdir.Bu tür linkler her zaman sizin google güncellemelerine karşı güvende olmanızı sağlayacaktır.Bunun için geniş kapsamlı araştırma yapmanız gerekmektedir.Elinizin altında Ahrefs aracının olması kısmıda var tabii. Ahrefs aracında Site Explorer > İncelenmek İstenen URL > Overview kısmına giderek hedef

Link Düzeyini Değerlendirmelisiniz

Her ne kadar do follow niteliğine sahip olan linkler siteniz için çok daha iyi olsa bile genel olarak nofollow linklerin de sitenize katkı sağlayabileceğini unutmamalısınız. Unutmayın uygulanabilir SEO önerileri kısmında size asla işinize yaramayacak bir şey anlatmıyorum burada ki her bilgi sizin tek bir harfine kadar işinize yarayacak bilgiler.Link profilinizin her iki türde de linklerin olması gerekmektedir. Aldığınız linklerin kalitesine dikkat etmeniz yeterli olacaktır.

Çapa Metinli Link Bulundurmalısınız

Arama sırasına özellikle en büyük etki eden şeylerden birisi çapa metinli linklerdir.Bir anahtar kelime üzerine verilmiş olan linklerin etkisi oldukça büyüktür.Sizin elinizde bulunan sahip olduğunuz linklerin hemen hemen 3’te 1’i çapa metni içerecek şekilde olmalıdır.Bu 3’te1’in üzerine çıktığınız durumlarda ise Google Penguin güncellemesiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

Zarar Verecek Linklerden Kurtulmalısınız

Seo çalışmalarında üst düzey faydayı almak istiyorsanız kesinlikle zararlı linklerden kurtulmak için uğraşmalısınız.Bu linkler hiç bir durumda hiç bir işe yaramazlar.Bu nedenle link profilinizi gözden geçirip zarar verecek linklerden kurtulmalısınız. Ahrefs’te link profilinizi incelemeniz durumunda hangi linklerin kalitesiz olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz. Site Explorer > Alan Adı > Backlink Profile > Backlinks alanında tüm linklerinizi görebilir ve onları dışarı aktarabilirsiniz. Burada düşük kaliteli gözüken tüm linklerle bağınızı kesmelisiniz.

Rakiplerinizin Linklerine Sürekli Göz Atmalısınız

Bir site eğer ki sizinle rekabet halindeyse ondan link almaya çalışmak sizin yapacağınız en akıllıca davranış olacaktır. Ahrefs’in Site Explorer aracı bu konuda size fazlasıyla yardımcı olacaktır. Site Explorer > Rakibinizin Alan Adı > Backlink Profile > Backlinks kısmından rakibinizin linklerini görebilir ve inceleyebilirsiniz. Dilerseniz rakibinizin yeni linklerini takip edebilmek için alarm kurabilirsiniz. Alerts > Backlinks > Add Alert > Set Frequency > Daily/Weekly/Monthly kısmından kolayca alarm oluşturabilirsiniz. Böylece rakibiniz yeni link elde ettiği zaman bunu hızlı bir şekilde fark edebilirsiniz. Ahrefs’in Link Intersect aracı size bu konuda yardımcı olacaktır. Tools > Link Intersect > Rakiplerinizin Alan Adları > Show Link Opportunities kısmından yeni link fırsatları bulmaya çalışabilirsiniz.  

Rakiplerinize Link Kaynağı Sunan Siteleri Bulmalısınız

Belli başlı siteler neredeyse tüm rakiplerinize link veriyorsa onları incelemeli ve kendiniz için işinize yarar linkleri keşfetmelisiniz.Kısacası bu siteler rakiplerinize fırsat sunuyorsa size de fırsat sunacaktır.Bu fırsatları gözden geçirmeyi asla unutmayın.

Rakiplere Sürekli Link Veren Yerleri Bulmalısınız

Bir rakibinizin sürekli aynı yerden link alıyorsa bunu fırsata çevirebilirsiniz. Bu aynı zamanda rakibinizin tanıtım kampanyaları hakkında bilgi edinmenizi sağlayacaktır. Bu tür linkleri takip edip benzer stratejiyle siz de sürekli link elde etmeyi başarabilirsiniz.

Rakibinizin En Çok Link Alan Paylaşımlarını Bulmalısınız

Rakibinizin sitesinde yer alan ve en çok link alan içerikleri bulmak size çeşitli link fırsatları sunabilecektir. Yapmanız gereken Ahrefs’in Site Explorer aracında siteyi incelemek ve en çok link alan sayfalarını bulmaktır. Site Explorer > Alan Adı > Explore > Pages > Best by Links yolunu takip ederek bunu kolayca yapabilirsiniz. Rakibinizin en çok link alan içeriğinin bir benzerini ama daha iyisini oluşturarak yeni link fırsatlarını kovalamayı başarabilirsiniz. Hatta onlara ait çeşitli linklerin boşa çıkmasını dahi sağlayabilirsiniz.

Link Çekici İçerikler Yaratmalısınız

Üstteki maddelerde sürekli kaynak olarak aldığımız link alan içeriklerden bahsettik.Ancak şimdi bahsedeceğimiz etkende son derece önemli sürekli etrafta link çekecek içerik bulmak yerine bu link çekecek içeriği kendiniz yaratabilirsiniz.Link çeken içeriklerin amacı trafik ve link doğrultusunda size ekstra değer katmalarıdır. Bu tür içerikler sadece bu amaçla üretilirler. Örneğin infografikler, verilerle oluşturulmuş haritalar, veri görselleştirmeleri, sektör odaklı kaynaklar sayfası ve etkileşimli araçlar buna verilebilecek en ideal örneklerdir. İnsanlar her zaman ilgi duydukları konular hakkında paylaşımlar yapmaktan son derece memnuniyet duymakta üstelik sürekli paylaşmaktan’da asla vazgeçmemekte o yüzden güzel bir içerik oluşturduğunuzda bu içeriğin elden ele dolaşacağı konusunda en ufak şüpheniz dahi olmamalı.

E-posta Kampanyasına Önem Vermelisiniz

Link elde etmek istiyorsanız en önemli fırsat e-posta kampanyaları olacaktır. Bir içerik yeni oluşturulmuşsa blog sahiplerinin o içeriğe link verme olasılıkları oldukça yüksektir. Anahtar kelimeniz için yeni içerik fırsatları bulmak istiyorsanız Ahrefs’in alarm özelliğinden faydalanabilirsiniz. Ahrefs > Mentions > Add Alert kısmından bir anahtar kelime için alarm oluşturabilirsiniz. Böylece söz konusu anahtar kelime ile ilgili içerik oluşturulduğunda yeni içerikleri anında öğrenmiş olursunuz. Daha fazla kişiye ulaşmak istiyorsanız mutlaka e-posta pazarlama kampanyasını kişiselleştirme yoluna gitmelisiniz. Böylece insanların sizden gelen e-postaları açma olasılıklarını yükseltmeyi başarabilirsiniz.

BuzzStream Kullanabilirsiniz

Küçük olan e-posta pazarlama kampanyalarını normal bir e-posta servisini kullanarak gerçekleştirebilirsiniz. Ancak daha büyük olan e-posta pazarlama kampanyaları için süreci biraz daha hızlandırmanız gerekmektedir. BuzzStream size bu konuda en iyi şekilde yardımcı olacak yerlerden birisidir. Bu araç e-posta yoluyla sizi takip eden kişilere ulaşmanızı sağlayacak bir araçtır. Bu araç sayesinde e-postaların kullanıcılara çok daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

En İyi İçeriğinizi Tekrar Tekrar Kullanmaktan Çekinmemelisiniz

En iyi içeriğinizi her zaman kullanabilirsiniz.Onu bir infografik haline getirip size her zaman artı katacaktır.Bununla birlikte en iyi içeriğinizie her daim farklı paylaşım platformalarında sergilemek yine aynı artıyı sizlere kazandıracaktır.Kendi sayfanıza link verdiğiniz sürece kopya içerik konusunda pek fazla kuşkulanmanıza gerek yok.

 Wikipedia’dan Link Almalısınız

İnternet aleminde ki herkes Wikipedia ortamına link ekleme şansına sahiptir.Sitenize burdan bir link atarak her zaman bir adım öne geçebilirsiniz.İçerik olarak bir konuya ekleme yapıp kendi sitenizi kaynak gösterip bununla bereber link alabilirsiniz.Böylece insanlar Wikipedia gibi olağan üstü bir kaynakta sizin linkinizi gördüğünde güvenilir kaynak olarak düşünce sağlayabilir.Ve buna istinaden sizin sayfanızı olumlu olarak değerlendirebilir.

Soru Cevap Sitelerinde Sürekli Etkin Olmalısınız

Çeşitli soru cevap sitelerinde soruları cevaplayarak kendi siteniz için link alabilirsiniz.Bununla beraber hem soruyu cevaplayıp link elde edebileceksiniz aynı zamanda’da sitenize bir trafik çekmeyi başarmış olacaksınız.Bu kısımda sadece yapmanız gereken kendi sektörünüz ile alakalı olan soruları inceleyip çeşitli yanıtlar üretmektir.

Bahsedilme Fırsatlarını Link İle Değerlendirmelisiz

Sizin hakkınızda bahsedilen bir kısım olduğu zaman bu kısımları linke dönüştürerek pozitif bir verim alabilirsiniz.Sizden bahsedilen bir kısım olduğunda bu bahsedilmeyi yapan kişi ile hemen iletişime geçip link atamalarını sağlayabilirsiniz.Bu sayede link ile beraber sitenize bir trafik oluşturabilirsiniz. Bunun için Ahrefs’in alarm özelliğinden faydalanabilirsiniz. Alerts > Mentions > Add Alert > Marka İsmi yolunu takip ederek basit bir alarm oluşturabilirsiniz. Böylece adınızdan her bahsedildiğinde Ahrefs’in size bildirim göndermesini sağlayabilirsiniz.

Ziyaretçi Yazar Olmalısınız

Uygulanabilir SEO önerileri yazısı yazıp ziyaretçi yazar kısmına değinmezsek olmaz. Ziyaretçi yazar denildiği durumda her zaman otoritesi yüksek ve gelişmiş siteler içerisinde en doğal yaklaşımladan biridir.Ancak bu her zaman işe yaramaz.Bunun yerine yeni siteler üzerinde ziyaretçi yazarlık yapmak size daha iyi katkı sağlayabilir.Aynı zamanda yeni sitelerde ziyaretçi yazarlık yapmak çok daha kolaydır.Tüm ziyaretçi yazarlık fırsatlarını değerlendirmeye çalıştığınızda önceliğiniz her zaman kalite olmalıdır.Sitenize link vermek için çabalarken çapa metinleri aşırı kullanmamaya özen göstermelisiniz.

Telif Fırsatlarını Linke Dönüştürmelisiniz

Tamamen size ait olan bir içerik sizin izniniz olmadan veya size ait bir link olmadan kullanıldığında bunu hemen fırsata çevirebilirsiniz.Bu tür içeriklerden link almaya çalışmak kesinlikle süper bir fikirdir.Zaten bu durum işe yaramazsa içeriğin kaldırılmasını talep edebilirsiniz.Bu durumda içeriği kullanan kişi size link vermeyi kabul etmek zorunda kalacaktır.

 Dahili Linkleri Kullanmaktan Çekinmemelisiniz

Siteniz içerisinde oluşturduğunuz en iyi içerikler ön plana çıksın istiyorsanız sitenizde ki çeşitli sayfalardan o içeriğe bir link ataması gerçekleştirebilirsiniz.Bazende tam tersini uygulayarak çeşitli sayfaların ön plana çıkıp popülerliğini arttırabilirsiniz. Bunu yapabilmek için Google Search Console aracını kullanabilirsiniz. Arama Trafiği > Arama Analizleri kısmından sayfaları görüntülenme durumuna ve pozisyona göre gözden geçirebilirsiniz. 10. sıraya yakın olan sayfalara çeşitli dahili linkler ekleyerek onların ilk sayfaya gelmesini sağlayabilirsiniz.

Teknik SEO

İçerik,site içi düzenleme çalışmaları link atamaları her şey halledilmiş durumda ise gözünüzü artık teknik kısma dikebilirsiniz.Bu teknik detaylar sitenizi tam anlamıyla hazır hale getirmek için uygulayacağınız son kısımdır.Sitenizin performansını düşürebilecek şeyleri her zaman ortadan kaldırmanız gerekmektedir.

İçerik Sınıflandırması Oluşturmalısınız

Sitenizin PageRank değerinin tüm site geneline yayılmasını sağlamalısınız. İdeal durum her sayfanın sitenizin ana sayfasından birkaç tıklama ilerde olmasını gerektirmektedir. Bu nedenle tüm sayfalarınızı belirli bir noktadan erişebilir hale getirmelisiniz.

WWW ve WWW Olmayan Arasında Seçim Yapmalısınız

Birçok site bu konuda basit hatalar yapabilmektedir. Google sitenizi anlama konusunda çok fazla hata yapmayacaktır ancak sitenizin tek versiyonunun olmasını sağlamalısınız. Örneğin, www.example.com ve example.com arasından bir seçim yapmanız gerekmektedir. Her ikisini birden kullanmak kopya içerik problemiyle baş başa kalmak anlamına gelecektir. Sitenizde her ikisi aktif durumdaysa birini birine yönlendirmeyi düşünmeniz gerekmektedir. WWW ve WWW olmayan arasından doğru kararı verdikten sonra kendi siteniz için standardı belirledikten sonra diğer teknik çalışmaları yapmaya başlayabilirsiniz.

Kopya İçerikleri Def Etmelisiniz

Çeşitli sayfalardan canonical etiketlerini kullanarak kopya içeriklerden kolayca kurtulabilirsiniz.Örnek verelim ki bir e-ticaret sitesine sahipsiniz bu durumda canonical etiketleri sizin son derece işinize yarayacaktır.Aynı içeriğe sahip birden fazla sayfanız varsa birini standart olarak belirleyip diğerine canonical etiketi kullanmalısınız

Özel İçerikleri Gizlemelisiniz

Googlebot ve diğer tarayıcılar sitenizde yer alan tüm içerikleri ve bilgileri tarama yoluna gidecektir. robots.txt dosyasından faydalanarak gizli kalması gereken bilgileri arama motoru tarayıcılarından gizlemeyi başarabilirsiniz. Bunun için öncelikle robots.txt dosyasının nasıl kullanılacağını öğrenmeniz gerektiğini unutmamalısınız.

Silinmiş İçerikler İçin 301 Yönlendirmesini Kullanmalısınız

Silinmiş veya taşınmış olan eski içerikleri 301 yönlendirmesiyle yeni adreslerine taşımalısınız. 301 yönlendirmesi tüm link değerlerinin eskiden yeniye doğru taşınmasını sağlayacaktır. WordPress kullanıyorsanız Redirection isimli eklentiyi kullanarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz.

 İçeriği Sunmak İçin CDN Kullanmalısınız

Birçok site bulunduğu konumdaki yerel sunucularda saklanmaktadır. Örneğin Türkiye’de bir site oluşturmuş ama ABD’deki kullanıcıları hedef alır durumdaysanız ABD kullanıcıları için sitenizin açılış süresi çok yavaş olabilecektir. Bu problemi ortadan kaldırmak için mutlaka bir CDN kullanmalısınız.

Sitenize SSL Sertifikasını Mutlaka Eklemelisiniz

Sitenizi tamamen SSL’e geçirmelisiniz.Google HTTPS olan sitelere olmayanlara göre çok daha iyimser yaklaşır.Yani bu her zaman bir sıralama faktörü olarak görülebilir.SSL eklemek istiyorsanız bunun ile alakalı ücretsiz alternatiflerden’de yararlanabilirsiniz.Let’s Encrypt gibi servisler bu konuda size yardımcı olabilecektir.

Potansiyel İndeks Problemi Ortadan Kaldırmalısınız

Google’ın sitenizi indekse ekleme durumunu gözden geçirmelisiniz. Bunun için Google’da site:example.com şeklinde arama yapabilirsiniz. Eğer buradaki rakam beklediğinizden çok daha fazla veya az ise sitenizde bir indeks problemi olduğunu hemen anlayabilirsiniz.

Google’ın Tavsiyelerini Dinlemelisiniz

Google size sitenizde olan problemler hakkında verebilecektir.Bunun için sadece Google Search Console aracına üye olmanız ve sitenizi buraya eklemiş olmanız yeterli olacaktır. Burada sitenizi incelerken Tarama > Tarama Hataları kısmına göz atarak sitenizde var olan hataların neler olduğunu görebilirsiniz. Burada herhangi bir 404 hatası görüyorsanız bunları 301 yönlendirmesiyle uygun yerlere yönlendirmiş olmanız gerekmektedir. Burada görmüş olduğunuz tüm hataları en iyi şekilde düzeltmeye çalışmalısınız. Bununla birlikte Google’dan çeşitli HTML önerileri almayı düşünebilirsiniz. Arama Görünümü > HTML İyileştirmeleri kısmına giderek Google’ın siteniz için sunmuş olduğu önerileri gözden geçirebilirsiniz. Tüm bu önerileri dikkate almalı ve uygun şekilde geliştirmeler yapmalısınız.

Site Haritası Göndermelisiniz

Tüm sitenizin doğru şekilde tarandığından emin olmak için Google’a bir site haritası göndermelisiniz. Tarama > Site Haritaları kısmına giderek bu işi kolayca halledebilirsiniz. Google’a sunmuş olduğunuz tüm bilgilerden Google memnuniyet duyacaktır. Zaman zaman sitenizin yeniden taranmasını sağlamanız gerekmektedir. Özellikle bir içeriği yenilemeniz durumunda Google’ın sunmuş olduğu Google Gibi Getir özelliğinden faydalanmalı ve içeriğin tekrardan taranmasını sağlamalısınız.

Birtakım Öneriler

SEO çalışmaları tam anlamıyla bunlardan ibaret değildir.En az yukarıdakiler kadar önemli çeşitli durumlar vardır.Bunlara yönelik önerileri her zaman gözden geçirip ekstra verim almayı başarabilirsiniz.

Zayıf İçeriklerden Kurtulmalısınız

Google Panda algoritması zayıf olan ve içerikleri düşük seviyede kalan siteleri anında yakalama ve engelleme potansiyeline sahiptir.Bir çözüm sağlamak istiyorsanız ya zayıf içerikleri güçlendirecek iç açıcı içeriklere dönüştürecek yada o içeriklerden kurtulacaksınız.Hiçbir değeri olmayan sayfaları kaldırmak yerine onlara noindex niteliği eklemeyi düşünebilirsiniz. Hangisi sizin için daha kolay olacaksa onu gerçekleştirmelisiniz.

Sitenizi Yerleştirilmiş Linkler Olup Olmadığını Kontrol Etmelisiniz

Siteniz başkası tarafından ele geçirilirse çeşitli içerikler içerisine otomatik linkler yerleştirilebilir.Bu linkler sizin arama motorunda yeterli performansı göstermenize her zaman engel olacaktır. Sucuri’nin ücretsiz kontrol aracını kullanarak sitenizi bu tür durumlara karşı kontrol edebilirsiniz.

Arama Trafiğini Her Zaman İncelemelisiniz

Arama trafiği durumlarında normal gözükmeyen her türlü trafik azalmasına dikkatli olmalısınız.Bu tarz azalmalarla karşı karşıya kalma durumunuzda siteniz herhangi bir algoritma güncellemesinin etkisi altında olabilir.Sitenizin bir algoritma etkisinde kalıp kalmadığını öğrenmek istiyorsanız bunun ile alakalı öncelikle yapmanız gereken şey sitenizin çalışır vaziyette kalma süresini gözden geçirmelisiniz. Daha sonra Baracuda Digital’in ücretsiz Panguin aracını kullanarak sitenizi algoritma güncellemelerine karşı gözden geçirebilirsiniz. Siteniz bir şekilde algoritmaların etkisi altında kaldıysa bu araç size bunu gösterebilecektir.

Google’dan Gelen Bildirimlere Dikkat Edip Göz Atmalısınız

Arama trafiğiniz’de ciddi bir düşüş durumu söz konusu olduysa eğer Google’dan gelen bildirimleri inceleme yoluna gitmelisiniz.Google herhangi bir şekilde size yaptırım uyguladıysa bubu size Google Search Console üzerinden bildirir. Google’ın yapılan değerlendirme sonrası ceza vermesini sağlayan önemli etkenler ise şu şekildedir:
  • Aşırı agresif link oluşturma politikası
  • Düşük kaliteli içerik
  • Şüpheli linkler
  • Ziyaretçiler tarafından oluşturulan içerikler
  • Schema yapılandırmalarının hatalı kullanımı
Google tarafından değerlendirme sonucu verilen cezalar size bildirilir. Cezaya sebebiyet veren problemi ortadan kaldırdıktan sonra sitenizin Google tarafından yeniden değerlendirilmesini talep edebilirsiniz.

GSC ve GA Bağlantısı Kurmalısınız

Uygulanabilir SEO önerileri metnimin içerisinde burada vereceğim bilgi ciddi anlamda değerlidir buraya biraz dikkatli odaklanın.Google analytics trafik değerlerini inceleme konusunda sektörün standartlarını karşılayabilen bir araçtır. Bu aracı kullanmayı en iyi şekilde öğrendikten sonra site trafiğini yükseltmek için tüm seçenekleri ortaya çıkarmayı başarabilirsiniz. Google Analytics normalde anahtar kelimeleri “not provided” olarak nitelendirecek şekilde sunmaktadır. Sitenize gelen aramaların neler olduğunu öğrenme konusunda bu durum yolunuzu tıkamaktadır. Bunu aşabilmek için Google Search Console ile Google Analytics mülkleri arasında bağlantı kurmalısınız. Böylece Google Search Console’un arama sorguları raporuna ulaşmayı başarabilirsiniz.

Garip Yönlendirmeleri Tespit Edip Kurtulmalısınız

Bu bahsettiğimiz garip yönlendirmeler tam olarak şu oluyor garip isimleri olan ve genel olarak hiç ama hiç bir anlam ifade etmeyen sitelerden gelen yönlendirmelerdir. Bu tür siteler Google Analytics raporlarının hatalı olmasına neden olabilmektedir. Basit bir biçimde bu verileri kontrol etmeli ve onları Google Analytics raporundan çıkarmanın yollarını bulmalısınız.

Etkinlik İzlemeyi Aktif Kullanmalısınız

Kullanıcıların siteniz ile kurdukları etkileşimleri gözden geçirmek her zaman iyi bir durumdur. Bunu yapabilmek için Google Analytics’te yer alan etkinlik izleme özelliğinden faydalanabilirsiniz. Böylece kullanıcıların siteniz ile kurmuş olduğu etkileşimi kolay bir biçimde görebilirsiniz.

İçeriğin Kolay Paylaşılıp Dağılmasını Sağlamalısınız

Sosyal medya kesinlikle  sıralamalara etki eden bir platform değildir.Ancak şöyle bir kısmı vardır sosyal medya platformları üzerinden sitenizde ki içeriklerin hızlı bir şekilde yayılmasını sağlayabilirsiniz.Hızlıca yayılan bu içerik site trafiğine etki edebilir.Buna istinaden sizin içerikleriniz kullanıcılar tarafından kolay paylaşılabilir içerikler olmalı.
  • Oluşturduğunuz içerikleri her zaman sosyal medyada paylaşmalı ve içeriklere gelen etkileşimleri kontrol etmelisiniz.
  • Site içerisinde sosyal paylaşım butonları ve buna benzer ögeleri en iyi şekilde kullanmalısınız.
  • Open Graph meta verilerini kullanmaya çalışmalısınız. (All in One SEO Pack eklentisinin içerisinde bu özellik Sosyal Meta olarak yer almaktadır.)
  • Tüm yazılarınız için özel öne çıkarılmış görseller oluşturmalısınız.

Daha Fazlasını Öğrenmeye Çalışıp Çabalamalısınız

Bildiğiniz gibi bu yazının adı Uygulanabilir SEO önerileri ve öneri bakımından şunuda size söylemeliyim ki SEO söz konusu ise bu durum ile alakalı en önemli şey bilgidir.SEO konusunda her zaman yeni bilgiler öğrenebileceğiniz çok farklı şaşırtıcı kaynaklar yerler vardır.Bu blog onlardan sadece birisidir.Her zaman yeni SEO taktiklerini gözden geçirmeli veya üretmelisiniz.

Algoritma Güncellemelerini Gözden Geçirmelisiniz

SEO alanında sürekli algoritma güncellemeleri olabilmektedir. Bu algoritma güncellemelerini yakından takip etmeli ve sitenizi etkileyebilecek olanlara yönelik çalışmaları yapmalısınız.

Kesinlikle Sabırlı Olmalısınız

SEO çalışmalarını gerçekleştirmek işlev üzerine dökmek pek kolay değildir.Ama uygulayabildikten sonra asıl kolay olan kısmı SEO çalışmalarından sonuç elde etmektir.SEO çalışmaları uzun vadeli çalışmalardır onun için biraz sabırlı olmanız gerektiğini bilmelisiniz.

Kötü Taktiklerden Uzak Durmalısınız

Uygulanabilir SEO önerileri olarak bahsedeceğim ayrı bir kısım ise kötü taktikler hileye hurdaya kaçan şeyler her zaman sizi sıkıntıya sokar unutmayın SEO ciddi anlamda emek ve ciddiyet isteyen bir kısım.Sitenize zarar verebilecek kötü taktiklerden her zaman uzak durmalısınız. Bir taktiğin hızlı bir şekilde sonuç getirecek olması onun işe yarar ve iyi bir taktik olduğunu göstermeyecektir. Google eskisinden çok daha akıllıdır. Kötü taktikleri kullanırsanız sitenizin ceza almasına neden olabilirsiniz.

 İstenmeyen Yöntemleri Kullanmamalısınız

Sadece link almak için sitelere yorumlar göndermemelisiniz. İstenmeyen yöntemler ve taktikler her zaman siteniz için zararlıdır. Bu zararlı yöntemlerden uzak durmalı ve sitenizin SEO kalitesini iyi derecede tutmaya özen göstermelisiniz.

Parametreleri Düzenlemelisiniz

Özellikle WordPress alt yapısını kullananlar garip garip indekslerle karşılaşabilirler. Buna neden olan konuların başında parametreler gelir. Search Console aracını kullanarak parametreleri Google insiyatifine bırakmamalısınız.

Kırık Bağlantı Fırsatlarını Kaçırmayın

Geçmişte çok değerli bir alan adının boşta olduğunu ve bu alan adının çok büyük kaynaklardan referans bağlantılara sahip olduğu düşünün. Bu kaynağa rakiplerinizin web sayfalarından da bağlantı verilmiş olabilir. Bu fırsatı kaçıracak mısınız? Uygulanabilir SEO önerileri olarak size vereceğim tavsiyeler buraya kadar.Sizlere daha yararlı olabilecek içerikleri her gün güncel olarak üretmekteyim eğer SEO ile ilgili herhangi bir şüphe veya aklınıza takılan bir kısım olursa buradan SEO hakkında ki en yararlı bilgilere ulaşabilirsiniz. Dikkatinizi Çekebilir: Görsel SEO: Görselleri Optimize Etmek İçin Önemli İpuçları
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *