SEO’da Google Trends Nasıl Kullanılır?

Google Trends 2006 yılında ilk kez kullanıcıların görücüsüne çıkmış bir hizmettir.Bu hizmet özellikle pazarlamacılara dünya üzerinde ki en popüler arama motorunda nasıl arama yapıldığı hakkında çok değerli veriler sunmaktadır Kafınızda şu sorunun olduğunu biliyorum nedir bu Google Trends ve SEO İçin Google Trends Nasıl Kullanılır. İlk zamanlarında Google Trends sadece bir istatistik kaynağı olarak görülse de verileri belirli aralıklarla güncel hale getirilirdi.Zamanla bu hizmet gücünü gösterdi ve aydınlatıcı yöntemlerle yükseltilerek bugünkü haline getirildi. Örnek verebilecek olursak 2014 yılına dayanan bir araştırma Google Trends üzerinden çok ilginç bir veri elde edilmiştir.Amerika merkezli olan arama verilerine göre ebeveynlerin yarısından fazlası çocuklarının cinsiyetini göz ardı ederek “kızım yetenekli mi?” şeklinde sorgu yapmak yerine “oğlum yetenekli mi?” şeklinde sorgu yapmıştır. Bu tür veriler sayesinde insanların arama motorlarıyla kurduğu bağlantının seviyesini görebilmek mümkün hale gelmiştir. Bu örnekten anlayabileceğiniz gibi Google’ın bize sunduğu bu aracın arama pazarlamacıları açısından çok ama çok değerli bir araçtır.

İlk Olarak Bu Aracı Anlayabilmek

Bu aracı yeni yeni kullanmaya başlıyorsanız eğer elinizde ki verileri görselleştirmeye çalışırken aklınızda olması gereken bir kaç detay mevcuttur. İlk olarak bu aracın olayı her zaman bizim için birbirinden farklı verileri karşılaştırma konusunda kullanıcılarına kolaylık sunmaktadır.
  • Her bir veri noktası, olası popülerliği karşılaştırmak için konumun toplam araması ve temsil ettiği zaman aralığı ile bölünmektedir. Bu işlem yapılmamış olsaydı en yüksek aranma hacmine sahip olan konumlar her zaman en yüksek sıraya sahip olurlardı.
  • Daha sonra ortaya çıkan sayılarda bir konunun oranına bağlı olarak tüm konularda yapılan tüm aramalara göre 0 ile 100 aralığında ölçeklendirme gerçekleştirilir.
  • Bir terim için aynı sayıda aramayı gösteren farklı bölgeler her zaman aynı toplam arama hacmine sahip olmamaktadır.

Aracı Anahtar Kelime Araştırmalarında Kullanabilmek

Anahtar kelime araştırması yaparken bu araçtan çok fazla yararlanma durumunuz olabilir bu araç size anahtar kelime araştırmasında en yakın arkadaş bile olabilir.Daha iyileri tabii ki vardır Bu aracın bize sunmuş olduğu Anahtar Kelime planlayıcısı ve sektörde yer alan diğer standart araçları gölgesinde kalmıştır.Ama sizin için Google Trends kelime araştırması yapmanız açısından muazzam bir başlangıç aracıdır. Bu araç size Anahtar Kelime Planlayıcısı aracından çok daha farklı kriterler eşliğinde yeni anahtar kelimeler önermektedir. Örneğin bir anahtar kelime için arama yaptığınız zaman size ilgili aramaları yükseliş durumuna göre gösterebilmektedir. Burada yer alan anahtar kelimeleri doğrudan anahtar kelime listenize eklemeden önce gerekli kontrolleri gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Kullanacağınız Google aracının size insanların arama davranışını gösterebilecek detaylara sahip olduğunu unutmamalısınız. Google Trends üzerinde kullanmış olduğunuz bir anahtar kelime için çok fazlasıyla farklı sonuçlar alabilirsiniz.Bu sonuçları tamamen süzgeçten geçirmek tamamen sizin eserinizdir.Yani bir nevi yapacağınız iş sizde bitiyor kararları her daim siz vereceksiniz. Google sadece size toplayabildiği kadar veriyi toplayıp bir araya getirip sizin önünüze serme görevi söz konusu bu yüzden yapacağınız aramada gerekli yada gereksiz bir sürü sorguyla karşı karşıya kalacaksınız. Bu yaptığınız olaylarla beraber şunu da fark edeceksiniz ki yaptığınız aramalarda Google Trends verilerinin hızlıca güncellendiği ve anahtar kelime listesine yeni elemanlar ekleme sıklığının fazla olacağıdır.Bu durumda size dolayısıyla  basit anahtar kelime eşleştirmesi yapmak yerine anlamsal bir uygunluğa göre seçim yapabilme fırsatı sunacaktır. Tüm bunlara ek olarak SEO uzmanları belirli sorguları tepe noktasına ulaşmadan hedefleme şansına sahip olmaktadırlar. Bu anahtar kelimeler için rekabet azken yola çıkmak potansiyel ödülün çok daha yüksek olmasını sağlayabilmektedir.

Arama Trendlerini SEO İçin Google Trends Karşılaştırmak

Bu Google aracın’da yer alan Haberler, Alışveriş, Görseller ve YouTube seçenekleri sayesinde arama motorunuzu kendiniz belirleyerek SEO araştırmaları açısından yeni fırsatlarla karşılaşabilirsiniz. Bu arama motorlarına sonuç sayfasının üst kısmından ulaşabilmeniz mümkündür. Tam anlamıyla görsel arama verileri 2008 yılında başlayıp güncel tarihimize kadar olan verileri kapsamaktadır. SEO uzmanları kendi bilgi dağarcıklarını genişletmek açısından burada yer alan verilerden yararlanarak çalışmalarına her zaman ekstra bir değer katma şansına sahiptirler.Görsel arama bir tek yüksek sorgu adetiyle dikkat çeken bir nokta asla değildir.Burası aynı zamanda Facebook , Amazon ve gibi yerlerden uzak durarak verileri inceleme fırsatı sunmaktadır. Normal filtreleme ve arama fonksiyonları gibi buradaki verileri de konuma veya şehre göre sıralayabilirsiniz. Bununla birlikte söz konusu arama trendlerini iki farklı sorguyla kıyaslama olanağına da sahipsiniz. Böylece hangi verinin daha popüler olduğunu görebilirsiniz. Örnek verebilecek olursak konuma göre yaptığımız arama terimleri değiştirilerek kıyaslama yapılma sağlanabilir.Görsel arama motoru verilerinde ise belki aramalar arasında farklılıklar çok büyük olacakken YouTube aramalarında birbirine benzeyen başlıklarda bu makas biraz daha kapalı olabilecektir. Örneğin, “kediler” ve “köpekler” olarak seçtiğiniz iki anahtar kelime için YouTube trendlerine bakarsanız aranma hacmi arasındaki makasın çok dar olduğunu fark edebilirsiniz Her şeye ek olarak’ta bu kısımlarda dahi yükselişe geçmiş ilgili aramalarla karşılaşabilirsiniz.Araştırma için kullanıldığında etkinliğini bir kez daha göstermekte ve en uygun arama sorgularını ayağınıza kadar getirmektedir.

Sezonluk Çıkışları Tahmin Edebilmek ve Değerlendirmek

Google Trends’in SEO çalışmalarında bu kadar yaygın olmasının sebeplerinden birisi uygulama üzerinden artış gösteren müşteri taleplerini analiz etmek için yararlanabileceğimiz gerçeğidir.”Olimpiyatlar”şeklinde bir arama yaparsanız eğer bunun doğruluğunu göreceksiniz. Karşınıza çıkacak durumda belirli aylarda veya dönemlerde söz konusu anahtar kelime için aranma hacminin artış gösterdiğini görebilirsiniz. Olimpiyatların bir etkinlik olduğunu akılda tutarsak bu yaklaşımı daha farklı sektörlerde değerlendirmek gerekmektedir. Moda sektöründe bu yaklaşımı değerlendirmeye alarak kullanacağımız bu araç sayesinde rekabet başlamadan belirli anahtar kelimeleri tespit edebilme şansına sahip olabiliriz. Google’ın bu aracının gerçek zamanlı olarak sunduğu veriler fazlasıyla işimize yaramaktadır.

Duyarlı İçerik İçin Öne Çıkan Konular

Arama motorunun bu aracının en önemli özelliğinden birisi ise şudur.Gerçek zamanlı verilere erişim sunabilir.Çeşit çeşit içerik pazarlama veya SEO teknolojileri bu tarz veriler sunabilecek kapasiteye sahip olsa dahi hiç ama hiç birisi Google kadar verimli olamaz.Bu verilere sadece SEO için Google Trends ana sayfasından ulaşabilirsiniz. Bu kısımda yer alan hikayelerden herhangi birisine tıklamış olmanız durumunda öne çıkan makalaler den birkaç tanesiyle karşılaşabilirsiniz.Son bir gün içerisinde yayınlanmış herhangi bir makale ve arama ilgisine yönelik sonuçlar ve bilgiler edinebilirsiniz. Çeşitli araçlar yardımıyla elde edebileceğiniz bu verilerden yola çıkaran bir sayfanın dizine eklenme ve sıralamaya dahil olma gibi konularda gösterdiği performansı inceleyebilirsiniz. Bu performans yoluyla ilgili aramalar kapsamında niteliksel çalışmalara imza atabilirsiniz. Bununla birlikte söz konusu araştırma çalışması Google’ın güncel içeriğe öncelik verme bu içeriği işleme yaklaşımını anlama konusunda size yardımcı olacaktır. Bu bir oyun. Bu oyunun kurallarının olduğunu bilmelisiniz. Oyunu kuralına göre oynarsanız her zaman başarılı olursunuz.Bu kurallara her daim uyduğunuz sürece başarınız daim olacaktır.Aynı zamanda bu kurallar ile beraber trafiğiniz son seviyeye erişecek kuralları bir zaman sonra google ile beraber işleri yürütürken siz google ile beraber yazıyormuş gibi hissedeceksiniz.Eğer SEO’da yeniyseniz “Seo Hizmeti” kısmından detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz. Dikkatinizi Çekebilir: Bilinmesi Gereken Üst Düzey SEO Teknikleri
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *