E-ticaret ve Dijital Pazarlama Kapsamında Bilmeniz Gerekenler

1 Eylül 2020 By

Teknoloji, mucizevi kolaylıklar sağlamasıyla günlük yaşantımızda büyük bir yer edinmiştir. E-ticaret ve dijital pazarlama kapsamında reklam çalışmalarına başlamadan önce yapılacak yatırımın geri dönüşü hakkında doğru istatiksel veriler elde edebilmek ve ön görü üretebilmek de teknolojinin sağladığı kolaylıklara dahildir. Hedef kitleye ve reklamın bu kitle üzerinde bırakacağı etkiye yönelik analizler; dijital alandan hem daha düşük maliyetle hem daha doğru sonuçlar elde edebilme imkanıyla yapılabilmektedir.

Dijital Pazarlama Nedir?

Ürün veya hizmetlerinizin tanıtımını yapmak amacıyla; internet, sosyal medya ve mobil uygulamalar üzerinden yaptığınız reklam çalışmalarına dijital pazarlama denir. E-ticaret ve dijital pazarlama bu bağlamda birbirini tamamlayan unsurlardır. E-ticaret siteleri ürünlerin internet ortamında sergilenebilmesi için; dijital pazarlama ise bu sergileme faaliyetinde doğru stratejilerin oluşturulması için vardır.

  • İnternet siteleri
  • Sosyal medya platformları
  • Mobil uygulamalar
  • Online katalog ve broşürler

Yukarıdaki örneklerle beraber, dijital pazarlama çalışması yapılabilecek birçok mecra vardır. Bu kanallar üzerinden yapılan pazarlama çalışmalarından istatiksel veriler elde edebilir ve bu verileri pazarlama stratejilerinizi geliştirmek için kullanabilirsiniz. Böylelikle yaptığınız bir pazarlama çalışmasıyla yapacağınız bir diğer pazarlama çalışmasını daha doğru yürütme imkanınız olur.

E-Ticarette Marka Bilinirliğini Arttırmak İçin Yapılabilecek Dijital Pazarlama Çalışmaları

E-ticaret sitenizi kurma aşamasını tamamladıktan sonra, dijital pazarlama süreci başlar. E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini sağlamak, ürünlerinizi tüketicilere etkili bir şekilde tanıtmak ve tüketicilere ürün satışı yaparak onları müşterileriniz haline getirmek e-ticaret ve dijital pazarlama kapsamında değerlendirilebilecek çalışmalardır. Bu dijital pazarlama çalışmalarını yapabilmek için başvurabileceğiniz bazı yöntemler ise şunlardır.

Adwords Çalışmaları

Sitenize gelen ziyaretçi miktarını arttırmak için Google Adwords reklamlarını deneyebilirsiniz. Bu şekilde; firmanızın sunduğu ürün veya hizmetlerin hedef kitlenize daha kolay ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

SEO Çalışmaları

SEO çalışmalarıyla arama motoru optimizasyonu yaparak sektörünüzle ilgili kelimeler aratıldığında e-ticaret sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle sitenizdeki trafik ve potansiyel müşteri orana atar.

E-posta Üzerinden Pazarlama

E-ticaret şirketlerine en çok geri dönüş sağlayan pazarlama yöntemlerinden biri, e-posta göndermektir. E-ticaret sitenize üye olan müşterilerinize e-posta göndererek yeni ürün ve kampanyalarınızı tanıtabilirsiniz.

İçerikle Pazarlama Çalışmaları

Ürün hakkında gerek metin olarak gerek görsel olarak içerikler oluşturup e-ticaret sitenize giren tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. Oluşturduğunuz içeriklerin ilgi çekici olmasını önemsemekle beraber ürünle uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz. İçerik, sizin tüketiciye ulaştırmak istediğiniz iletiyi taşıyan en temel aracıdır. Özgün içeriklerinizi paylaştığınız bir blog çalışması yapmak, sitenize organik trafik sağlayabilir.

Video Türü İçerikle Pazarlama Çalışmaları

Son yıllarda önem verilmeye başlanan video içerikler, internet kullanıcısının sayfanızda daha uzun süre kalmasını ve içeriğe daha çok ilgi göstermesini sağlayabilmektedir. Geri dönüşlerin diğer içerik türlerine oranla video türü içeriklerde daha fazla olması, video kullanımının pazarlama çalışmalarındaki önemini arttırmaktadır.

Sosyal Medya Üzerinden Pazarlama Çalışmaları

Günümüzde internet kullanıcıları vakitlerinin büyük bir bölümünü sosyal medyada geçirmektedir. Bu sebeple sosyal medya platformları kendi ürününü pazarlamak isteyen firmalar için önemli bir reklam ve tanıtım aracı olarak görülmektedir.