SEO’da Anahtar Kelime Bulma Araştırması

Öncelikle ifade etmeliyim ki SEO’da anahtar kelime bulma araştırması yapmanız için özellikle izlemeniz gereken bir yönerge söz konusu değildir. Anahtar kelime araştırması için önemli olan bunu hangi amaç için yapıyor olduğunuzdur. Bu amaçları markalaşma, satışları yükseltme, rakiplerinizle daha iyi rekabet etme, kullanıcı tarfiğinizi artırmak gibi daha birçok örnekle sıralayabiliriz. Bu bağlamda yazımızda herhangi bir konuda nasıl iyi bir anahtar kelime bulabileceğinizi anlatmaya çalışacağım.

1) İlk Olarak Ana Anahtar Kelimelere Odaklanın

SEO’da anahtar kelime bulma araştırması yaparken izleyeceğiniz en temel mantık budur. Sanal alemde pazarlamak istediğiniz bir ürününüz varsa bunu önce tanıtmanız gerekmekte. Tanınmak için de kolay bulunabilir olmak lazım. Kolay bulunabilmek ise ürününüzle ilgili en temel anahtar kelimeler sayesinde gerçekleşecektir. Önceki yazılardaki atlarla ilgili örneğimizden devam edeceğim. Diyelim ki binicilik aksesuarlarları satan bir online platform açacaksınız. Bu platformun bulunabilirliğini artırmak için aklınıza gelen ilk anahtar kelimeler binici ve atlarla ilgili ekipmanlar olacaktır: “Binici ekipmanları” “Binici eksesuarları” “Binici eldiveni” “Binici çizmeleri” “At yuları” “Deri at koşumu” gibi.

2) SEO’da Anahtar Kelime Bulma Araştırması Yaparken Rakiplerinizi İnceleyin

Siz anahtar kelimeler bulmak için uğraşmaya devam ediyorken rakipleriniz güzel sıralamalar sağlayan kelimeler elde etmiş olabilir. Rakiplerinizi analiz ederek ve basit “espiyonaj” faaliyetleri yaparak rakiplerinizin anahtar kelimelerini bulabilir ve bunları kullanabilirsiniz. Peki rakiplerinizin kimler olduğunu nasıl tespit edersiniz? Diyelim ki binici ekipmanı pazarlayan bir online platform sahibisiniz ve rakiplerinizi belirleyerek anahtar kelimelerini tespit etmek istiyorsunuz.
SEO'da anahtar kelime
SEO’da anahtar kelime bulma araştırması için rakip analizi önemli bir etkendir
Önce Google’dan binicilikle ilgili ana anahtar kelimeleri aratın. Google sonuçlarında sıralama sahibi olan sitelerin sizin rakipleriniz olduğunu söyleyebliriz. Mesela “profesyoneller için at eyeri” aramasını yaptıktan sonra sıralamada öne çıkan ilk site hakkında Ahrefs’te araştırma yapabilirsiniz. Eğer tek bir rakip hakkında yaptığınız analizlerden istediğiniz sonucu alamazsınız birden çok rakibin analizini yapabilirsiniz. Sizinle aynı kategoride yer alan birden fazla rakip tespitini yine Ahrefs’te bulunan Competing Domains seçeneğinden yapabilirsiniz. Ayrıca bu seçenekle belki de sınırsız sayıda anahtar kelime bulmanız mümkündür. Bu saydığımız araç ve seçeneklerden başka SEO’da anahtar kelime bulma konusunda yardım alabileceğiniz birçok araç bulunur. Bunlardan ikisini ifade etmek gerekirse answerthepublic ve soolve araçlarını örnek verebilirim. Bu araçları kullanarak yeni anahtar kelimeler elde edebilir ve rakiplerinizle güçlü bir şekilde rekabet etme olanağı elde edebilirsiniz. Bu araçları kullanırken tek yapmanız gereken ana anahtar kelimeyi araca yazıp aratmanızdır.

2) Fikir Yürüterek Yeni Kelimeler Üretebilirsiniz

Bir konu ile ilgili ilk akla gelen anahtar kelimeleri doğal olarak herkes kullanmak isteyecektir. Fakat bu kelimeleri herkes kullanacağı için bu kelimeler, sizin içerik veya ürününüzün tanıtımı ya da arama motoru sıralaması için çok da bir fark yaratmayabilirler. Burada yapmanız gereken, ürününüz, içeriğiniz veya konseptinizle alakası yüksek, aynı zamanda yaygın olmayan özgün kelimeler düşünmenizdir. Bunun yanısıra yeni kelime tespitleri yapmak için verilerden yararlanabilirsiniz. Yeni anahtar kelime tespiti yapmak için ya da sıralama elde ettiğiniz anahtar kelimeleri değerlendirebileceğiniz verileri Google Search Console aracı hesabınızdaki “Arama Analizi” seçeneğinden bulabilirsiniz. Burada kullanmış olduğunuz anahtar kelimelerdeki performansınıza bakarak iyi olduğunuz kelimelere yoğunlaşabilirsiniz. Ne yazık ki Google size her anahtar kelimenin verilerini göstermiyor. Eğer Google’ın gösterdiği anahtar kelimelere ait veriler dışındaki verileri görmek istiyorsanız Ahrefs’in Site Explorer isimli aracı işinizi görecektir. Yukarıda bahsedilen bu iki araç sayesinde SEO’da anahtar kelime bulma açısından sıralama elde ettiğiniz anahtar kelimeleri analiz edebilirsiniz.

4) SEO’da Anahtar Kelime Bulma Kapsamında Elde Edilen Kelimeleri Değerlendirme

Anahtar kelimesi araştırması sonucunda onlarca kelime elde edebilirsiniz. Şimdi ise bu anahtar kelimeleri arasından en faydalı olanları belirleme aşamasına geçebiliriz. En verimli anahtar kelimeleri belirlemek için şu hususlara dikkat edin:
  • Bir kelimenin, Google’da kullanıcılar tarafından ne kadar arandığı anlamına gelen bir ifade vardır: Arama Hacmi. Tespit ettiğiniz potansiyel anahtar kelimelerin arama hacimleri yüksek ise SEO performansı konusunda bu anahtar kelimelerden yüksek verim elde etme şansınız var demektir. Dikkat etmeniz gereken ilk nokta bir anahtar kelimenin arama hacmidir.
  • Bir kelimenin tıklanma oranı da o kelimenin iyi bir anahtar kelime olup olmadığı konusunda bize fikir verebilir. Yüksek tıklanma oranına sahip bir anahtar kelime işe yarar bir kelimedir. Bir anahtar kelimenin tıklanma oranının ne olduğunu yine Ahrefs aracı yardımıyla kolayca öğrenmeniz mümkün.
  • Anahtar kelimenizin Google arama sonuçlarındaki en iyi sonuçlarına göz atın ve bu sonuçların ne kadar arama motoru trafiği aldıklarını inceleyin. Yüksek bir tarfik söz konusu ise bu da belirlemiş olduğunuz anahtar kelimenin kaliteli bir anahtar kelime olduğu anlamına gelir.
SEO’da anahtar kelime bulma araştırması konusunda size küçük ama etkili bilgiler vermeye çalıştım. Verimli bir şekilde faydalanmanızı umuyorum. Son olarak, SEO ile ilgili detaylı bilgi ve SEO desteği için bizimle iletişime geçmek adına Theadam’ı ziyaret edebilirsiniz.        
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *