Ziyaretçi Odaklı SEO Nasıl Yapılır?

Bugüne dek yazdığımız yazılarda SEO’nun daha çok sıralama ve görünürlük konuları üzerindeki etkisi üzerinde durduk. Bu yazıda ise ziyaretçi odaklı SEO hakkında bilgilendirme yapmaya çalışacağız. Adından da anlaşılacağı üzere konu başlığımız ziyaretçi trafiğini artırmaya yönelik bir çalışma ihtiva ediyor. Bunu temel olarak sitenizi ziyaret eden ya da ziyaret etme ihtimali yüksek kullanıcılar için sitenizde yapacağınız optimizasyon çalışmalarının bütünü şeklinde açıklamak da mümkün. Önceki yazılarımızı okuduysanız at çiftliği örneğimizi bilirsiniz. Yine de senaryoyu tekrar hatırlatalım. Diyelim ki bir at çiftliğiniz var bununla ilgili tanıtım ve ürün&hayvan pazarlaması yaptığınız bir web sitesine sahipsiniz. Web sitenizin daha çok insan tarafından bilinmesi, organik trafiğinizin artması ve dolayısıyla ticaretinizde bir artış hedefliyorsunuz. Bunun için de sitenizde ziyaretçi odaklı SEO stratejisi uygulamalısınız. Bunu nasıl mı yapacaksınız?  Başlayalım o halde.
Ziyaretçi odaklı SEO
Ziyaretçi odaklı SEO stratejisi ile daha çok potansiyel müşteri çekebilirsiniz.

Dönemsel ve Mevsimsel Nedenlerden Kaynaklı Ziyaretçi Artış ve Düşüşü

Bir at çiftliği ve bununla ilgili bir siteniz var demiştik. Sitenizdeki ziyaretçi trafiği yıl içinde belli aylarda artış gösteriyor olabilir. Ne bileyim bahar aylarında daha çok at ihtiyacı vardır ve insanlar o aylarda daha çok at satın alıyordur. Bu da bahar aylarında at pazarlayan sitenizin daha yoğun trafik alacağı anlamına gelir. Bu artış sezonlarını belirleyip ona göre çalışmalar yapmanız iyi bir strateji olacaktır. Ziyaretçi trafiğindeki artış dönemlerini Google Analytics üzerinden kolayca belirleyebilirsiniz. Bu araçtaki veriler size kesin bilgiler sunmaktadır. Araç üzerinden tüm bir yıllık istatistiğinizi seçip ve 12 aylık periyotta artış yaşanan kısımları görebilirsiniz. Tespit ettiğiniz dönemden bir-iki ay önce ziyaretçi odaklı SEO çalışmalarınızı artırarak aynı zamanda potansiyel müşteri olan ziyaretçilerinizin sayısını artırabilirsiniz.

Yeni Anahtar Kelimeler = Yeni Kaynaklar

Ziyaretçi odaklı SEO çalışması kapsamında anahtar kelimeler için ‘kullanıcıların aklına konu ile ilgili gelen ilk kelimeler’ desek yeridir. Fakat her kullanıcı aynı şeyi düşünecek değil ya? Bu yüzden anahtar kelimelerinizden benzer yeni anahtar kelime türevleri oluşturup, ürettiğiniz bu yeni kelimelerle ek kullanıcı kaynakları meydana getirmeniz mümkündür. Örneğin at çiftliği sitenizle ilgili kullandığınız anahtar kelime “AT” olsun. Bu anahtar kelime ile ilgili “koşu atı”, “yük beygiri”, “midilli”, “doru at” gibi yeni kelimelerden faydalanabilirsiniz.

Sayfa Görüntülenme Sayısını Dikkate Alın

Sitenize bir şekilde gelen bir ziyaretçiyi site içerisinde daha çok tutmak için çalışın. Bu kapsamda sitenizde birbiri ile alakalı içerikleriniz arasın dahili bağlantılar kullanın.  İçeriklerinizin kalitesini yüksek tutun. Gereksiz ve tekrar eden yazı içerikleri kullanıcıyı ‘kaçırır’.  Bunları uyguladığınız takdirde hem sitenizde geçirilen zaman artacak hem de sayfa görüntülenmeleriniz artacaktır. Ayrıca at çiftliği sitenizde kullanacağınız atlarla ilgili 20-30 görsellik bir galeri ve her bir görsel için kullandığınız bir dâhili bağlantı da sayfa görüntülenme sayınızı artıracaktır.

Ziyaretçi Odaklı SEO Çalışmasında Devamlı Ve Yeni Ziyaretçiler Kazanın

Bir siteyi düzenli olarak ziyaret eden kullanıcılar, arama motorları için ziyaret edilen sitenin güvenilir ve kaliteli bir site olduğu anlamına gelmektedir. Müdavimlerinizi artırmak siteniz ve pazarlama performansınız için büyük birer artı anlamına gelmektedir. Devamlı ziyaretçiler elde etmek için yaptığınız pazarlama ile ilgili periyodik olarak kampanyalar düzenleyin. Bu, kampanyalarınızdan haberdar olan bir kullanıcının her kampanya dönemi sitenizi ziyaret edeceği anlamına gelir. Bunun yanı sıra sosyal medya kullanarak yeni müdavimler kazanabilirsiniz. Çünkü sosyal medya hesaplarınızdan sizi takip eden kullanıcılar için aynı zamanda birer devamlı ziyaretçidir diyebiliriz. Çünkü yapacağınız her paylaşımdan haberleri oluyor.

Sayfada Geçirilen Süreyi Artırmaya Yönelik Eklemeler Yapın

Kullanıcıların sayfada daha uzun süreler geçirmesi için görsel şeklinde hazırlanmış bilgiseller, videolar oldukça etkilidir. At pazarladığınız sitenize çiftliğinizdeki atların tanıtım videolarını ekleyerek muhtemel müşterilerinizi hem daha çok etkileyebilir hem de ziyaretçilerin sayfada daha çok zaman geçirmesini sağlayabilirsiniz.

En Çok Ziyaret Edilen Sayfalar

Elbette bazı içerikleriniz diğerlerinden daha çok beğenilecek ve rağbet görecektir. Bu içeriklerinizin formdan düşmemesi ve sıralama kaybı yaşamaması için onlara zamanla yeni eklemeler yaparak güncelleyip zenginleştirin. Ayrıca diğer alakalı içerikler altında dâhili linkler kullanarak içeriklerinizin görüntülenme sayısını artırabilirsiniz.
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *