Temel olarak SEO kullanıcı etkileşimi, dijital dünyada size ait sitelerde kullanıcıların bilgi edinmek için gezinmesi ve zaman geçirmesi anlamına gelir. SEO uzmanları için kullanıcı(veya ziyaretçi) etkileşimi, olumlu sonuçlar elde etme açısından çok önemlidir. İnternette gezinen kişilerin sitenize yönelik herhangi bir işlemi söz konusu olmadığı sürece sitenizin arama motoru sonuç sıralamasındaki yerinde düşüş yaşanacaktır. Şöyle ki:
Arama motorları, kullanıcıya aradığı en iyi yanıtı sunmayı amaçlar. Bu sebepledir ki Google, sitenizin ya da içeriğinizin “en iyi yanıt” olup olmadığını inceler. Eğer siteniz aranılan soruya Google tarafından uygun görülmezse, sitenizin arama motoru sonuç sıralaması olumsuz yönde etkilenir ve sitenizin sıralaması daha iyi içerik üreten sitelerle değiştirilir. Yani kullanıcılar yanısıra, Google’ın da ilgisini cezp etmelisiniz. SEO kullanıcı etkileşimi konusunda bilginizi artırmak mı istiyorunuz? Buyurun, devam edelim.
Kullanıcılar laf kalabalığını sevmez. İçeriğiniz sade ve net olmalı. Aynı zamanda kullanıcıların isteklerini her açıdan karşılayabilmeli. Akılda soru işaretleri bırakmayan, kullanıcıyı sıkmayan içerikler sitenizi sanal alemin cazibe merkezi haline getirecektir.
2) İçeriğinizi Farklı Şekillerde Sunun
Bazı kullanıcılar okumayı sevmiyor olabilir. İçeriklerinizi ses, video formatlarında da sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra bilgilendirici görseller hazırlayıp içeriğe eklemek de hedef kitleniz üzerinde oldukça etkili olacaktır.
3) İyi Bir SEO Kullanıcı Etkileşimi için Hatalı Kısımları Düzeltin
Kullanıcıların içeriğinizi ziyaret ederken bir “error” ile karşılaşması arkalarına bakmadan uzaklaşmalarına neden olacaktır. Böyle bir durumda kullanıcıların hata ile karşılaştıkları site veya içeriğinizi tekrar ziyaret etme ihtimali düşecek, belki de aradığını başka bir sitede bulduğu için sizin sitenizi bir daha aklına bile getirmeyecektir. Bu küçük felaket senaryosundan sonra teknik SEO hataları konusunda dikkatli davranmanız gerektiğini anlamış olmalısınız.
4) Hızlı Olan Kazanır
Teknoloji çağındayız. Hız hayatın bir parçası. İnternet ortamında hız demek kalite ve verimlilik demek. Sitenizin hantal çalışıyor olması kullanıcıların tahammül edemeyeceği bir şeydir. Böyle bir durumda kullanıcılar sitenizden daha hızlı ve işlevsel buldukları rakip sitelere yönelebilir.
5) Verinin Gücünden Yararlanın
Subjektif yöntemlerle elde edilen veriler, çözüme ulaşmak ya da bir cevap elde etmek için en iyi araçlardan biridir. Verileri içeriklerinizde kullanarak içeriğinizi zenginleştirebilirsiniz. Aynı zamanda verileri değerlendirerek çalışmanın eğlendirici bir yönü de vardır. Kullanıcılar bundan hoşlanacaktır. Grafik, anket gibi verilerle kullanıcıları yeterli bilgiye ulaşmak konusunda tatmin etmeniz daha kolaydır. Elbette bu sitenizi ilgi çekici hale getirecektir.
6) Kullanıcılarınızla İletişim Kurun
Kullanıcılar içeriğinizde istedikleri yanıtı tam olarak bulamayabilir. Bu durumdaki kullanıcılarınıza size veya bir uzmana kolayca ulaşabilecekleri bir imkan tanıyın. İçeriğinizin hemen sonuna, kullanıcıların size soru sorabileceği bir iletişim kutucuğu yerleştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcıların yorum yapıp yardımlaşabileceği seçenek de sağlayabilirsiniz. Sitenizin kolayca görülebilecek bir kısmına küçük bir “Bize Ulaşın“ butonu koymanız da işe yarayacaktır. Kullanıcılarınıza hızlı bir şekilde dönüş yapmayı ihmal etmeyin.
7) Site İçi Arama Seçeneği
İyi bir SEO kullanıcı etkileşimi grafiği için kullanıcılara sitenizde hızlıca arama yapıp istediklerini bulabilme olanağı sağlayan bir site içi arama kutucuğu çok yerinde olacaktır. Böylece kullanıcıların sitenizde daha fazla süre geçirmesini sağlayabilir, kullanıcıların üzerinde olumlu etki bırakırsınız.
8) İçeriğinize İlgili Bağlantılar Ekleyin
Muhtemelen sitenizin düzenli bir konsepti olacaktır. Böyle bir durumda yazdığınız bütün içerikler birbiri ile bağlantısı olan konuları barındıracaktır. Yani bir içerik hazırlarken daha önce detaylıca hazırlamış olduğunuz farklı bir konuya kısaca değinmeniz gerekebilir. Kullanıcı, kısaca değinmiş olduğunuz bu farklı konuyu merak edebilir.
İşte tam buraya kısaca değindiğiniz konunun linkini yerleştirerek kullanıcıyı yeni bir içeriğe yönlendirebilirsiniz. Böylece hem kullanıcı daha detaylı bilgi eder hem de sitenizde daha fazla vakit geçirir. Böyle dahili linkler kullanarak sitenizin bütünlük seviyesini ve sağladığı faydayı artırabilirsiniz.
9) Şekil ve Sunumun SEO Kullanıcı Etkileşimi İle İlişkisi
Sitenizi güncel ve temiz tutun. Siteniz kullanışlı ve sade olsun. Karmaşık yapılı olan siteler kullanıcıyı sıkacaktır. Sitede kullandığınız bütün renklerin kullanıcı üzerinde farklı etkiler bırakacağını unutmayın. Hoş izlenim bırakacak renk kombinasyonları seçin. İçeriğiniz ve sitenizde kullandığınız görsellerde renk seçiminizi konuyu çağrıştıracak renklerden yana kullanın. Renk kombinasyonları ile ilgili Adobe Color size yardımcı olacaktır.
Diyelim ki su arıtma sistemleri sattığınız bir e ticaret siteniz var. Böyle bir site tasarımı için doğayı ve ferahlığı çağrıştıran yeşil, mavi, beyaz gibi renkleri kullanabilirsiniz. Başlamak bitirmenin yarısıdır derler. Ben de “Şekil, bırakacağınız etkinin yarısıdır.” diyorum.