SEO Hataları Nelerdir? Dikkat Edilmesi Gerekenler

Web siteniz için SEO çalışması yaparken, uyguladığınız stratejinin web sitenizi yükseltmesini umarsınız. Olumlu sonuçlar elde ederseniz ne ala! Ama her zaman her şey iyi gitmez. Uzun uğraşlar sonucu sitenize özel uyguladığınız SEO stratejiniz pek de işe yaramayabilir. Böyle bir durumda büyük ihtimalle uyguladığınız stratejilerde hata var demektir. Bu yazı, dikkat etmeniz gereken SEO hatalar ile ilgili bilgiler sunacaktır. Peki, bu hatalar nelerdir? Tek tek inceleyelim:

1) Kırık Linkler

Daha önce sitenizde bulunan fakat sonradan bir şekilde silinen ya da kaldırılan bağlantılar kırık link olarak adlandırılır. Bilginiz dışında bağlantı verdiğiniz sayfalar veya sitenizdeki bir sayfa eğer ortadan kaldırılmış ise bu kırık linklere neden olacaktır. Google, kırık bağlantılı web sayfaları bulunan siteleri pek de dikkate almaz. Bu da web sitenizin organik trafiği ya da sıralamasına olumsuz etki edebilir. Kırık bağlantıların ara sıra kontrol edin. Varsa düzeltmeler yapın. WordPress kullanıcıları Broken Link Checker aracını kullanarak kırık link denetimi yapabilir.  Diğer kullanıcılar ise screaming frog aracını kullanabilir.

2) Kısa İçerikler Üretmek

Kolaya kaçmayı severiz. İçerik hazırlamanın kolayı da kısa içerikler hazırlamaktır. Fakat kötü haber şu ki Google fazla kısa içerikleri çok da beğenmiyor. Uyarayım: Uzunca bir içerik hazırlarmanız tek başına Google’ın beğenisini kazanmanıza yaramaz. Eğer uzun uzun yazdığınız bir yazı gereksiz bilgilerden ibaret ise bu hazırladığınız uzun içerik de çok bir fayda etmeyecektir. Hedefiniz gerçek fayda sağlayacak içerikler üretmek olmalı.

3) Siteyi Anahtar Kelime İle Doldurmak

Anahtar kelime velinimettir. SEO için anahtar kelime en önemli şeydir denebilir. AMA: Bir içerik hazırlarken 3 kelimede bir anahtar kelime kullanırsanız kullanıcı içeriğinizi okurken sıkılır. Akabinde kapıyı çarpar ve sitenizi terk eder. Anahtar kelimeleri içeriklerde, web sitesinde gereğinden fazla kullanmak Google için de ilgi çekici değildir. Boşa kürek çekmiş olursunuz. Anahtar kelimelerin güçlü bir sıralama etkeni olduğu doğrudur. Fakat unutmayın ki gereğinden fazla anahtar kelime kullanmak sıralamanıza olumsuz etki edebilir. SEO çalışmalarının temel amacının sıralama elde etmek olduğu düşünüldüğünde, SEO hataları arasında en dikkat edilmesi gereken şey aşırı anahtar kelime kullanımıdır.

4) Başlık Etiketleri ve Meta Açıklaması

Bu iki şey, arama yapıldıktan sonra arama motoru sonuç sayfasında içeriğinizin kısa bir önizlemesini temsil eder. Sakın ihmal etmeyin. Başlık etiketi ve meta açıklamalarınızı kullanıcıları sizin bağlantınıza tıklamaya teşvik edecek şekilde dizayn edin.

5) Hantal Web Sitesi

Web sitenizi en güzel renk kombinasyonları ve görsellerle süsleseniz bile kullanıcılar için daha önemli olan şey sitenizin hızlı yükleniyor olmasıdır. Ben şahsen yavaş yüklenen bir sitede işlem yapmak istemem. Zamanımı boşa harcıyor muşum gibi geliyor. İstatistiklere göre kullanıcılar yavaş yüklenen sitelerden hemen çıkma eğilimi gösteriyor. Kullanıcı istatistiklerine çok önem veren Google buna kayıtsız kalmaz ve yavaş yüklenen siteleri cezalandırır. Dolayısıyla web siteniz yavaş yükleniyorsa performans iyileştirme yoluna gidin. Bu sorun büyük önem arz eder. Google’ın Page Speed aracı ile web sitenizin yüklenme hızını test edebilirsiniz.

6) Analiz Yapılmaması

Yaptığınız çalışmaların sonuçları ve web sitenizin performansına yönelik analizler yapmayı ihmal etmeyin. Bu analizleri yaparak yeni stratejiler veya çözümler uygulayabilirsiniz. En çok gösterim alan kelimeleriniz nelerdir? Hemen çıkma oranınız nedir? gibi sorular sorarak basit ve etkili analizler yapabilirsiniz. Web sitesi analizlerinde Google Analytics çok faydalı bir araçtır.

7) Resim Optimizasyonu Yapmamak

Görseller de ilgi çekici birer unsurdur. Kullanıcılar için güzel görsel içerikler hazırlayın. Fakat hazırladığınız bu görselleri optimize etmeyi unutmayın. Optimizasyonu yapılmayan görseller sayfanızın geç yüklenmesine neden olabilir. Diğer bir husus da görsellerin alt etiketlerini de eklemektir. Bu, sık yapılan bir hatadır. Görsellere alt etiketleri eklemeyi unutmayın.

8) Kalitesiz İçerikler Oluşturmak

Bol bol içerik hazırlayıp siteye eklemek ile az ama kaliteli içerikler eklemek arasında ciddi bir fark yoktur diyebiliriz. Fakat şöyle bir şey var ki kalitesiz içerikler kullanıcıların olumsuz tepkiler vermesine neden olabilir. Yüksek sayıda, kalitesiz olan içerikler her ne kadar tıklanma oranını arttırsa da içeriğinizi inceleyen kullanıcılar istediklerini bulamayacaklarını anlayınca sitenizi hemen terk etme eğilimi gösterecektir. Böylece hemen çıkma oranınızda ciddi artış olacak, bunun üzerine Google tarafından cezalandırılmaya maruz kalacaksınız. Dolayısıyla kalitesiz içerikler kısa vadeli yatırımlardır. İçeriklerinizin kalitesini yüksek tutun ki her zaman sitenize fayda sağlasınlar. Bu yazımızda dikkat edilmesi gereken SEO hataları hakkında bilgilendirmede bulunduk. Bu hatalardan kaçınarak iyi sonuçlar alabileceğiniz bir SEO stratejisi oluşturabilirsiniz.
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *