SEO Yanlışları Hakkında ‘Aslında Olan’lar :)

Kulaktan dolma, yanlış bilgilerle uygulanan bir SEO stratejisi beklediğiniz verimi hüsranla sonuçlandırabilir.  Bu yüzden SEO yanlışları, kaçınmanız gereken şeylerdir. Nedir bu doğru biline yanlışlar? Birkaç tanesini sıralayalım.

1) ‘SEO Yaptık Fayda Etmedi’

Hayır. SEO yanlış yapmaz. Yanlış olan senin uyguladığın yöntemlerdir. Yaptığın SEO doğru bir strateji değildi ve muhtmelen SEO yaparken, SEO yaptığın site ile ilgili veriler ışığında bir plan uygulamadın. Bu senin SEO ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığın anlamına da geliyor olabilir.  Acele etme. Konuyu iyice araştır ve SEO hakkında bolca içerik inceleyerek SEO konusu hakkında farkındalık kazan. Daha sonra yeni bir SEO planı uygularken kesinlikle sitene ait gerçekleri gözardı etme. Sitenin ihtiyaçları doğrultusunda adımlar uygula. Sitenin ihtiyaçlarına göre düzenlenmemiş bir SEO planı işe yaramaz. SEO’nun prensipleri vardır ve SEO yüzlerce algoritma senaryosuna dayanır. Yani SEO anlaşılabilir bir şeydir. Mantığını kavramaya çalış. Konu hakkında detaylı SEO rehberine göz atarak bilgilerini pekiştirebilirsin.

2) ‘SEO Popülerliğini Kaybediyor’

Eğer SEO’nun popülaritesini kaybettiği kanısına varıyorsan muhtemelen SEO hakkında temel bilgilere sahipsin demektir. Fakat bu iddianın elle tutulur bir tarafı yok. Bir örnek vereyim: Şu an bile dijital ortamlarda yapılan alışveriş ve pazarlama oranı sürekli büyümeye devam ediyor. Peki Online marketing yapan bir işletmenin en temel isteği nedir?  Online ortamda daha çok kullanıcıya erişebilmek. Peki yüksek bir erişim oranı ve trafik çekme nasıl mümkündür? Doğru bildin! SEO yapmakla tabii ki. Bunu sadece dijital pazarlama için düşünmeyelim. Arama motorunda yüksek sıralarda görünmek isteyen herhangi bir sitenin bile başvurması gereken yol ve yordam SEO uygulamalarıdır. Dolayısıyla üstte anlatığımız SEO yanlışları pek de gerçeği yansıtmıyor.

3) Google Web Yöneticisi Araçlarının Zararlı Olduğu Söylentisi

Böyle bir şey nasıl mümkün olabilir?  SEO yanlışları içinde belki de en hezeyan düşünce budur. Bu en hafif ifade ile bir komplo teorisidir. Bu iddiayı ortaya atanlar neye, hangi veri ya da bilgiye göre bunu söylüyor? Siz o araçları kullanıp kendi sitenizin kullanıcı deneyimini artırıyorsunuz. Bu iş için var o araçlar. Siz o araçları kullanarak kendi sitenizi yükseltiyorsunuz. Bunu gören rakibiniz de daha fazla çaba ile sizin sitenizi geçmeye gayret ediyor. Sonra siz karşı hamle yapıyorsunuz. Böylece bir rekabet ortaya çıkıyor. Rekabet arttıkça kalite artar. Yani kullanıcı deneyimi artar. Bu durum Google’ın da faydasınadır. Yani bir ‘kazan kazan’ durumu söz konusudur. Ayrıca Google araçlarını doğru bir şekilde kullanmayı bilirseniz SEO performansınızın belirgin bir şekilde iyileştiğine şahit olacaksınız.

4) ‘İçerik İyi Olursa Her Şey Kendiliğinden Gelir’ Yanılgısı

İyi bir içerik oluşturmanız SEO açısından elbette önem arzetmektedir. Fakat bütün olayın kaliteli içerikten ibaret olmadığını bilmelisiniz. Bu da bir yanlış SEO görüşüdür.  Bir içerik ne kadar iyi olursa olsun bunu kullanıcı görmedikten sonra neye yarar? İçeriğinizi iyi bir şekilde pazarlamak ve trafik elde etmek için mutlaka SEO taktikleri uygulamalısınız.

5) ‘Ne Kadar Sayfa O Kadar Sıralama’ Görüşü

SEO yanlışlarının bir diğeri olan ‘ne kadar sayfa kadar sıralama’  görüşü de pek bir anlam ifade etmemektedir. Çünkü önemli olan sayfalarınızın sağladığı faydadır. Sayfa kurmak için bir sayı sınırlaması yoktur. Kuracağınız bir sayfanın gerçekten bir fayda sağlayacağını düşünüyorsanız açın. Aksi halde verimsiz sayfalar açmanın pek bir anlamı yoktur. Sıraladığımız tüm bu SEO yanlışları şehir efsanesinden ibaret. SEO ile yükselin, SEO ile güçlenin. Esen kalın!
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *