SEOda Trafik Düşüşünün Nedenleri ve Analizi

SEOda Trafik düşüşünün nedenleri konusunda neler yapmamız gerekiyor? Bu sebepleri nasıl belirleyebilir ve neye göre çözüm üretebiliriz? Bu yazımızda bu sorulara yanıt bulmaya çalışacağız. Her zaman işler istediğiniz gibi gitmeyebilir. Pazarlamacı veya herhangi bir konudaki sağlayıcılar, site analizlerini kontrol ederken ani trafik düşüşleriyle karşılaşabiliyor. Karşılaşılan bu olumsuz durumun sebeplerini bilmek çözüm üretebilmeniz için elbette kolaylık sağlayacaktır. Bu yazıda analizleri kontrol ederken karşılaşılan ani düşüşlerin olası sebeplerini bulmak için yapılması gerekenler ve bunların çözümü için yapılması gereken müdahalelerden bahsedeceğim. Öncelikle nereye bakmanız gerektiğini bilmeniz gerekmekte. Bu kontrolleri Google Analytics aracı ile yapacağız. Google Analytics’te ilk olarak düşüş yaşadığınız tarih aralığını belirleyin. Geniş bir tarih aralığı seçin ve bu aralıktaki düşüş noktalarına yoğunlaşarak bu noktalarla ilgili detayları inceleyin. Veri incelemesinde kıyaslama yapmak da bir çözüme ulaşma basamağıdır. Bu yüzden ani düşüş yaşadığınız tarih aralığı ile önceki yılın aynı tarih aralığına ait verileri kıyaslayabilirsiniz. Böylelikle düşüş sebeplerine ilişkin bir fikir edinebilirsiniz.  Diğer olası trafik düşüş sebeplerine geçelim: SEOda trafik düşüşünün nedenleri

SEOda Trafik Düşüşünün Nedenleri İçin Uzmanından Yardım Alın

Verilerinizin oranlarında trafik düşüşleri söz konusu ise buna siteniz ile ilgili teknik bir sorun neden oluyor olabilir. Böyle bir konuda sitelerin teknik yönlerinden anlayan uzman birinden destek almanız daha doğru olacaktır (Teknik konulardan anlamadığınızı varsayıyorum) .

Coğrafi Neden

Bu ani trafik düşüşünün sebebi coğrafi ve mevsimsel yönelimlerden kaynaklanıyor olabilir. Mesela yüzme araç-gereçleri pazarlayan bir site sahibi iseniz ve trafiğinizde ani bir düşüş yaşanmış ise muhtemelen ocak-şubat aylarında falansınızdır 🙂 Yani endişelenmeniz gereken bir şey yok. Bu düşüş normal bir durumdur.

Gelen ve Giden Karşılaştırması

Trafik düşüşünün nedenleri ile ilgili Google Analytics hesabınızdaki Davranış Sekmesine giderek buradaki verileri inceleme yoluna gidebilirsiniz. Azalan ziyaretçi oranı görünürlük konusunda kendinizi geliştirmeniz gerektiği manasına gelir. SEO ve içerik SEO çalışmalarına yoğunlaşmalı ve bu konulara yatırım yapmalısınız. Böylece sitenize gelen ziyaretçi oranı artacaktır. Eğer sitenize geri dönen kullanıcı sayısı düşükse bu durum sitenizin teknik performansı ile alakalı sorunlar olabileceğinin işaretidir. Örneğin sitenizin ara yüz ve konsepti karmaşık bir yapıda olmamalı ki kullanıcılar sitenizi kullanışlı bulabilsin. Bu da kullanıcı trafiği için bir artı olacaktır. Diğer bir durum ise şudur ki bir site veya sayfanın yüklenme hızının düşük olması kullanıcıların sayfayı hemen terk etmesini ve geri dönmemesine sebep olacaktır. Bu sorunu düzeltmeniz halinde sitenizin hemen çıkma oranı azalacak ve Google için değerli bir site haline geleceksiniz. Böylelikle arama motoru sonuç sırlamasında da yükseleceksiniz. Bu da görünürlüğünüzü artırarak daha çok trafik çekmenizi sağlayacak ve ani trafik düşüşleri gibi sürprizlerle karşılaşmanızı önleyecektir. Sözü açılmışken, görünürlüğünüzü ve trafiğinizi artırmak için bilgiler edinebileceğiniz makalelere blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Düşüş Sebeplerini Belirlemek İçin Trafik Kaynaklarını İnceleyin

Ani bir trafik düşüşünün nedenini trafik kaynaklarını inceleyerek de belirleyebilirsiniz. Gelen trafiğinin sitenizin SEO performansı için etkisinin ne kadar önemli olduğuna önceki yazılarda değinmiştim. Bir trafik kaynağından eskiye nazaran çok daha az trafik geliyorsa bu siteniz ya da ani trafik düşüşünün yaşandığı kaynakta bir sorun olduğu anlamına gelebilir. Bununla ilgili ilk yapılması gereken kanalları incelemektir. Kanal seçimlerini yaptıktan sonra (altı kanal seçin) grafik yardımı ile inceleme yapabilirsiniz. Düşüşe neden olan kaynağı belirledikten sonra ilgili kanala giderek kanalın kaynak ve araçlarını derinlemesine inceleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra organik trafik verilerinde bir düşüş gördüyseniz bu sitenizin bir SEO sorunu olduğu anlamına gelir. Buna “Patron” yani Google’ın sizi cezalandırmış olması neden olabilir. Bunu yaşamamak için Google Search Console hesabınıza Google’dan gelen mesaj ve uyarıları dikkatle takip edin. Bu yazıda web siteniz ile ilgili yaşayabileceğiniz bir durum olan beklenmeyen trafik düşüşünün nedenleri ile ilgili yardımcı olmaya çalıştım. Umarım faydası dokunmuştur. İyi çalışmalar!
İlgili Yazılar
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Required fields are marked *